אכזבה בב"ש מהאסלביינק ומסאבו. שמיר מועמד להצטרף

עדן שמיר
עדן שמיר | מאור אלקסלסי

לאחר התבוסה נגד מכבי ת"א סימנו בקבוצה הדרומית את קפטן ק"ש לחיזוק למרכז השדה. בכר זעם: "לא צריכים לחשוב על אליפות, המשחק אפיין את העונה שלנו". אוגו נפרד: "עוזב בחיוך איתי או בלעדיי המועדון יצליח"

(גודל טקסט)

העונה הקשה של הפועל באר שבע הסתיימה בטעם מר. האלופה היוצאת הובסה 4:0 על ידי האלופה הנכנסת, מכבי תל אביב, אל מול הקהל הביתי בטוטו טרנר, ובבירת הנגב יצטרכו כבר להתחיל ממחר לחשוב על ההכנות לעונה הבאה.

הדיבורים שנשמעו לפני ההתמודדות מפיהם של בעלי תפקידים במועדון, ובראשם המאמן ברק בכר, על הרצון לנצח את מכבי תל אביב התבררו כריקים מתוכן. "אין לי הרבה מה להגיד, אני רק יכול להתנצל בפני הקהל" אמר בכר לאחר מופע האימים של קבוצתו.

זו הייתה התבוסה הקשה ביותר שספגה באר שבע בטרנר, ואחת הקשות שחוו האדומים בתקופת ברקת במועדון. למרות שהכרטיס לאירופה הושג בעזרתו של ירדן שועה, לא נשמעות צהלות שמחה בחדר ההלבשה אמש. בתקופה הקרובה צפויים זעזועים בסגל וייתכן שגם בהרכב הצוות המקצועי, כשעוזר המאמן אמיר נוסבאום בוחן אפשרות להתקדם לעמדת מאמן ראשי בעונה הבאה.

מלבד ג'ון אוגו ומתן אוחיון שסיימו חוזה, בבאר שבע מתכננים לשחרר חמישה שחקנים נוספים, ביניהם שחקנים שמחזיקים בחוזה לעונה הבאה, בתקווה להגיע עימם להסדר כספי על סיום ההתקשרות. בקבוצה מעריכים ששחקנים שיקבלו הודעה שהם מחוץ לתוכניות המקצועיות לעונה הבאה יעדיפו לחפש קבוצה חדשה ולא להיאחז בקרנות המזבח.


עדן בן בסט. יחזור להפועל חיפה? (ערן לוף)

הפועל חיפה חידשה את התעניינותה בעדן בן בסט, ואילו מיכאל אוחנה מבוקש על-ידי בית"ר ירושלים. לספורט1 נודע שניסו אביטן, מאמנה הטרי של הפועל תל אביב, מעוניין בשירותיו של קווין טאפוקו, שפרח תחת הדרכתו בהפועל חדרה. נייג'ל האסלביינק יקבל את ברכת הדרך אם ימצא קבוצה חדשה שתהיה מעוניינת לרכוש אותו. באר שבע גם לא תעמוד בדרכו של אריק סאבו אם יבקש לעזוב.

בתוך כך בקבוצה מחפשים חיזוק במרכז השדה ומועמד מוביל לחתום בבירת הנגב הוא קפטן קריית שמונה עדן שמיר שסיפק העונה מספרים נאים של חמישה שערים, חמישה בישולים ובנוסף השלים את כמות הקילומטרים הגבוהה ביותר בקרב שחקני ליגת העל.


בהפועל באר שבע לא יעמדו בדרכם של סאבו והאסלביינק (דני מרון) 

השוער אריאל הרוש מכוון לאירופה ועשוי לחזור לקפריסין. תצוגת הנפל של באר שבע עוררה גלי הדף, וברשתות החברתיות אוהדים תקפו בחריפות את בכר ושחקניו, המשטרה דיווחה כי שלושה חשודים עוכבו לחקירה בגין הדלקת אבוקה, תקיפת מאבטח והתפרצות לכר הדשא. לכל אחד מן המעוכבים מיוחסת עברה נפרדת.

"ניסינו ורצינו לתת את הכל אבל בפועל הובסנו", אמר בכר במסיבת העיתונאים לאחר המשחק. "המשחק הזה איפיין את העונה שלנו, שהיו בה הרבה משברים, עליות וירידות. לא רצינו לסיים ככה, זה כואב אבל זה מאחורינו".

על העונה הבאה אמר המאמן: "נצטרך כמה ימים כדי להסיק את המסקנות ולהפוך את הקבוצה ליותר טובה. אנחנו לא צריכים לחשוב אם מתמודדים לאליפות או לא, אלא איך משפרים את הדברים הלא טובים".


אריאל הרוש – מעמדו בנבחרת ייפגע? (מאור אלקסלסי)

בכר גונן על החלטתו להציב את אריאל הרוש בין הקורות: "הרוש הוא שוער נבחרת, הוא נתן הופעות אדירות בנבחרת והוא לא היה הבעיה. אמרתי שאין מצב שנפסיד ארבע אפס, אבל זה הכדורגל. היופי בכדורגל זה שקורים דברים לא צפויים. גם ליברפול לא האמינו שיחזרו מול ברצלונה. אמרתי וטעיתי, אין מה לעשות. אם כשבאתי לבאר שבע הייתי אומר שאחרי שלוש אליפויות נסיים במקום השלישי הייתם אומרים שאני הזוי".

"אנחנו יוצאים עם טעם מר. יש הרבה עבודה. כבר מחר (היום) נשב עם הצוות ונחשוב איך הופכים את המועדון הזה לטוב יותר. נצטרך להיות יותר מדוייקים בסגל. אנחנו רוצים לבנות קבוצה שהקהל יותר יתחבר אליה".

בתשובה לשאלה אם ימשיך בתפקידו ענה בכר: "יש לי חוזה לשלוש שנים, לעולם לא הסתכלתי על מאבק על תארים. טוב לי ואעשה הכל להצליח. גם בקרית שמונה לא נאבקנו על אליפות והייתי מסופק. צריך לייצר תלכיד שיהיה לי כיף לעבוד איתו".


אכזבה גדולה בבאר שבע (דני מרון)

ההפסד המהדהד העיב על מסיבת הסיום לכבודו של ג'ון אוגו. הקשר הניגרי הונף באוויר וגם הבעלים, אלונה ברקת הצטרפה לשירת 'אוגו משוגע' בסיום. "קשה למצוא שחקנים כמוהו, כי יש לו את כל החבילה – הוא איכותי ויש לו תכונות של מנהיג ו-ווינר. אני שמח שתרמתי לו כשחקן. לנצח יזכרו אותו בבאר שבע". נפרד המאמן. 

אוגו עצמו סיכם את תקופתו בישראל בחיוך: "אני עדיין לא יודע אם אלך לטורקיה. באינסטגרם אני מקבל המון מסרים מאוהדי טרבזנוספור, אבל לא מהמועדון עצמו. אחזור הביתה, אנוח שבוע, אתכונן עם הנבחרת ואז אראה מה עתידי. באר שבע זה הבית שלי. הראו לי כאן אהבה מהיום הראשון. ברק עשה אותי שחקן טוב יותר. היה כבוד לעבוד איתו. עשינו היסטוריה ביחד ואני שמח. העונה לא היינו טובים. זאת לא באר שבע שהכרנו. אני סומך על המועדון והמאמן שיבנו קבוצה טובה יותר".

על הגול העצמי האומלל אמר: "לא כך תכננתי להיפרד. פעם ראשונה שאני קפטן ופעם ראשונה שכבשתי שער עצמי. זה מעולם לא קרה לי, אבל אני מרגיש שאני עוזב כמבורך מהמועדון והמאמן. בטוח אגיע לכאן לתמוך בהם בעתיד".


"איתי או בלעדיי המועדון יצליח" (דני מרון)

את נאום הפרידה מהמועדון שהיה ביתו בחמש העונות האחרונות סיכם אוגו במשפטים הבאים: "אני גאה בדרך שעשינו מאז הגעתי הנה. אני יוצא מכאן בחיוך. יש לי כאן משפחה גדולה. לא נתנו לנו כאן צ'אנס לעשות היסטוריה ועשינו את זה. איתי או בלעדיי המועדון יצליח. המועדון מוכר מחוץ לישראל ואני בטוח שיצליח גם בעתיד".

על חבר הטוב, טוני וואקמה, והלקחים שבאר שבע צריכה להפיק בזמן הקרוב, אמר הגרזן: "טוני וואקמה היה חלק מרכזי בהצלחת המועדון אבל בשבילו זה היה הזמן הנכון לעזוב. הוא אחד הזרים הטובים שהיו כאן. אי אפשר להסתמך על שחקן אחד. הרבה בכירים עזבו, כמו אובידו הובאן ומהראן ראדי. המועדון עכשיו צריך לחשוב על העתיד".

למסיבת העיתונאים האחרונה כשחקן הפועל ב"ש בחר אוגו להופיע עם חולצה שחורה שסמל האולטרסאות' מתנוסס עליה. "האוהדים דחפו אותי לתת את הכל", אמר אוגו, "אני זוכר את המשחק הראשון שלי בגביע הטוטו. הייתי ילד ואחרי חמש דקות עודדו אותי והרגשתי שזה הבית שלי. בחיים לא הרגשתי כך. תמיד רציתי לתת להם את הכל. אני בוודאות אחזור לתמוך. אני לא עוזב בגלל כסף. באר שבע נתנה לי הכל. אבל לפעמים בכדורגל צריך שינוי ואתגרים חדשים. זה לא קשור לכסף או שלא רצו אותי, אבל הם אמרו לי כמו אבא שרוצה שהילד שלו יתקדם. ארצה לגרום למועדון גאווה בזכות זה שאתקדם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי