אחרי קריירה מפוארת וזכייה בשלל תארים, אלברמן פרש בגאווה

גל אלברמן
גל אלברמן | אודי ציטיאט

חמש אליפויות, שני גביע מדינה ושני גביעי טוטו, זהו השלל שהשיג מספר שש של מכבי ת"א, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים. ששיחק גם בטנריפה ובבורוסיה מנשנגלבאך. חבריו, ויש לו רבים כאלה מהללים

(גודל טקסט)

6.6.19 ייזכר כאחד הימים המיוחדים בכדורגל הישראלי, יום בו אחד השחקנים הבולטים בכדורגל שלנו הודיע על פרישה ממשחק פעיל. אז נכון שהוא לא עשה קריירה אירופית מפוארת כמו יוסי בניון, הוא לא היה מוכשר כמו אייל ברקוביץ וגם לא השפיע על מועדון מסוים כמו אלי אוחנה, אבל גל אלברמן הוא סנונית מיוחדת בכדורגל שלנו, כזאת שכבר לא מייצרים אצלנו.

אלברמן בן ה-36 מסיים את הקריירה עם 5 אליפויות, שני גביעי מדינה ושני גביעי טוטו והוא בין הבודדים ששיחק בשלושה מהמועדונים הגדולים בישראל ודווקא במועדון בו פרש, מכבי חיפה, הוא לא הצליח לזכות בתואר, אבל ההשפעה שלו הייתה גדולה לא פחות ממכבי תל אביב או בית"ר ירושלים.

בתחילת העונה האחרונה עוד הייתה ציפייה כי אלברמן יהיה בורג משמעותי במועדון הירוק והוא לקח חלק בחודשיים הראשונים, אבל אז נפצע ואלברמן לא שיחק מחודש אוקטובר. למעשה כבר אז הוא הבין שזו עונתו האחרונה על כר הדשא אך עדיין לא ויתר ותרם בחדר ההלבשה כאשר ניסה לעזור לשחקנים הצעירים בעצות ובין השאר הפך למנטור עבור הקפטן נטע לביא.


אלברמן במדי מכבי חיפה מול גולסה (ערן לוף)

אלברמן גדל במכבי פתח תקווה וב-2005 עבר לטנריפה הספרדית ולאחר מכן חזר לקבוצת הגלקטיקוס של בית"ר ירושלים שם זכה כבר בעונה הראשונה באליפות המדינה ולאחר מכן גם בדאבל היסטורי ונבחר בעונת הדאבל לשחקן המצטיין של העונה. לאחר מכן החליט אלברמן לשחזר את הקריירה האירופית ועבר לבורוסיה מנשנגלדבאך בה שיחק שנתיים עד שחזר למכבי תל אביב בה זכה בשלוש אליפויות, שני גביעי מדינה וגביע הטוטו.

"מהיום בו פגשתי את גל אלברמן ראיתי שמדובר במקצוען בלתי רגיל ומנהיג שקט, אחד שיכול להפוך למאמן איכותי וגם לאיש ניהול נהדר", סיפר עליו בעבר המנהל המקצועי ג'ורדי קרויף. הוא התאהב במהרה באלברמן כמו גם שאר אנשי המקצועי שהגיעו מחו"ל והקשר הפך למנהיג שלהם הן במגרש והן מחוצה לו. "היינו חברים טובים במגרש ומחוצה לו. שיחקנו ביחד גם בבית"ר וגם במכבי תל אביב", מספר עליו מנהל הצהובים יואב זיו, שנחשב לאחד מחבריו הקרובים של אלברמן.


זיו ובדש. שבחים רבים לאלברמן (רפי דלויה)

זיו גם ידע לנתח אותו מקצועית: "יש לו תכונות מדהימות כמו צניעות ומחשבה לטווח ארוך. כבר בתור שחקן הייתה לו חשיבה כמו של מאמן. הוא אהב לנתח משחקים שלנו וגם משחקים באירופה וכבר אז הסתכל על צורות התנהגות של מאמנים ושחקנים. בחדר ההלבשה הוא היה מנתח לנו שיטות אימון של גרסיה, סוזה או מאמנים גדולים באירופה. הייתה לו מנהיגות שקטה בהתנהגות המיוחדת שלו. כולם ראו בו מודל לחיקוי כי הוא ידע לצאת מסיטואציות שונות וקשות וגם אם היו אנשים שבתחילה החליטו שהוא לא מתאים להם, אז הוא היה מתמודד עם זה בצורה שלו ומוכיח שהוא השחקן החשוב ביותר. אתן לך דוגמה קטנה ועבורי זאת הייתה דוגמה מיוחדת. היה לנו משחק במכבי תל אביב מול מכבי נתניה וערן לוי עשה גליץ על אלברמן שכל שחקן היה מפתח את זה לעימות כי זה לא היה נעים אבל הוא קם מהדשא, הסתכל ימינה ושמאלה והמשיך במשחק. זאת סיטואציה בעיניי שמהווה השראה לאחרים".


אלברמן במדי מכבי ת"א. תקופה מפוארת (ערן לוף)

חבר נוסף לאותה שושלת ההצלחות במכבי היה החלוץ ברק בדש. בדש: "הכרתי את גל בשלב האחרון של קריירת המשחק שלי ומיד התחברנו בכל המובנים כאשר גם הנשים שלנו הפכו לחברות טובות. עשינו טיול גדול משותף במיאמי ואני אומר לך שלמרות השקט של גל, אז הוא יודע לחגוג. הוא מקצוען ברמה בלתי רגילה ואחד האנשים שלוקח את המקצוע ברצינות אבל כאשר הוא בפגרה אז הוא מבלה וחוגג. אלברמן, לפני היותו כדורגלן, הוא גם חבר אמת שלצערי אין הרבה בכדורגל וגם אם לא יוצא לנו לדבר חודש או חודשיים, אז אנחנו מוצאים זמן להיפגש והקרבה חוזרת.

גל הוא אחד האנשים שהכי כיף לדבר איתו על כדורגל. הוא תמיד רצה ללמוד ותמיד דיברנו אחרי המשחק על המהלכים שלנו וניסינו למצוא דרך להשתפר. אני חושב שמהדור שלו, אלברמן היה מספר שש אולטימטיבי, אולי הטוב ביותר שהיה בעשור האחרון. אגב, אחד השחקנים שמזכירים לי את גל בדור החדש הוא דן גלזר שגדל על אלברמן ותמיד הוא שימש עבורו כדמות להערצה".

מי שעשה דרך ארוכה עם הקשר הוא המנהל המקצועי של מכבי פתח תקווה עומר גולן שסיפר: " הוא היה קטן ממני בכמה שנים, אבל הייתי גר אצלו במשך שנה כי הייתי בא מאילת ומשחק בפ"ת. גל תמיד היה אישיות, הוא היה משהו מיוחד עוד כשהיינו ילדים. אני חושב שהוא השחקן המקצוען הכי צעיר שהיה. מגיל קטן הוא היה מכוון מטרה. לא היה לי ספק מגיל קטן שהוא יהיה שחקן. זו הייתה חוויה לשחק איתו. הוא מסוג השחקנים שכשהיית בפיגור או במומנטום שלילי, היית מסתכל עליו ויודע שהכל בסדר ותצא מהמצב הזה".


אלברמן במוקדמות ליגת האלופות (אודי ציטיאט)

איש משפחה
"מי שמכיר את אביו של גל אלברמן לא מופתע שמדובר באישיות מיוחדת" אמר השבוע המאמן עופר טסלפפה שאימן בעבר את אחיו של גל, דור, בהפועל קטמון. אב המשפחה, שמעון, היה שחקן מכבי פתח תקווה ונבחרת ישראל בכדוריד. למרות שמדובר לכאורה במשפחת ספורט, אז אחיו של גל מספר כי ישנו ניתוק כמעט מוחלט בין כדורגל למשפחה. דור אלברמן:"גל מגיע להרבה משחקים ובטח בשנתיים האחרונות כששיחקתי בהפועל מחנה יהודה מליגה א' ואני הייתי מגיע למשחקים שלו בעיקר בתקופה שלו במכבי תל אביב. אצלנו במשפחה לא היו מדברים על כדורגל ובארוחות שישי אנחנו מנסים להתנתק. האירועים המיוחדים שאני זוכר מהכדורגל זה כששיחקתי בקטמון והוא במכבי תל אביב וחשבנו שאולי נוכל לשחק אחד מול השני בגביע. גם בעבר הרחוק יותר כשהייתי במכבי פתח תקווה, דיברנו על המפגש בינינו אבל לעולם לא שיחקנו אחד מול השני".

העתיד הירוק
ההשפעה המקצועית של אלברמן במועדון הירוק לא קרתה אבל בקרב השחקנים סיפרו כי לאורך כל התקופה למדו ממנו, מהעצות שהיה מחלק מדי אימון או מדי משחק. "היה מספיק לשמוע אותו מדבר על מהלך זה או אחר אפילו באימון וידעת כאילו עברת עכשיו שיעור באוניברסיטה", אמר אחד מהשחקנים במועדון הירוק. גם ראשי המועדון והנשיא יענקלה שחר תמיד כיבדו את הדעה המקצועית ולא מעט שמעו בעצתו. כאשר הייתה תקופה כישלון תחת המאמנים ההולנדים, הביע אלברמן את דעתו כי הקבוצה חייבת שינוי שאז לא הגיע אבל מאוחר יותר הבינו כי הקשר צדק. גם המאמן מרקו בלבול התרשם מהידע והניסיון של הקשר שצפוי להיות חלק משמעותי בצוות שלו.


עטר ואלברמן במכבי חיפה (ערן לוף)

עבור יואב זיו זאת לא הפתעה שרוצים את גל בצוות המקצועי: "אין לי ספק שהוא יצליח כי מדובר באיש עבודה מסור. אם הוא לוקח פרוייקט אז הוא תורם את כל כולו וזה מצליח". בדש: "כל קבוצה אם זה מכבי חיפה או כל מועדון אחר שתקלוט אותו, תרוויח את אלברמן. הוא דמות והוא נכס ויש לו המון מה לתרום כי הוא היה גאון כדורגל ויהיה מאמן ברמה הגבוהה ביותר". גולן גם בטוח בתפקיד החדש של הקשר:" כל אחד מחליט לאיזה נתיב הוא הולך. עניין הפרישה הוא לא קל ואין עצות לרכך את הנחיתה הזאת. הדם שלו זה כדורגל וזה אף פעם לא קל לפרוש. כאחד שמכיר אותו טוב, אני יודע להגיד שהוא טוב בקבלת החלטות. הוא יצטרך לנסות כדי לדעת מה נכון לו. זה עניין של ניסוי ותהיה. אני כן חושב שמתאים לו להיות מאמן כי הוא תמיד היה מנהיג שיודע למצוא פתרונות במשחק תוך כדי. אני מאחל לו בהצלחה. הייתה לו קריירה אדירה, כיף לראות למה הוא התפתח". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי