צפו: איתי שכטר בתחרות פנדלים מול כדורגלן הספיישל אולימפיקס

איתי שכטר, דניאל פרץ
איתי שכטר, דניאל פרץ | ספיישל אולימפיקס

כוכב מכבי תל אביב ("מקווה שעוד קבוצות וספורטאים ייקחו חלק בפרויקט הזה") התפנה למפגש מיוחד עם אלברט בינימינוב לדו קרב בעיטות מהנקודה הלבנה. המטרה: להעלות מודעות ולהעביר את המסר שעומד מאחוריו

(גודל טקסט)

בזמן שחבריו לקבוצה מנצלים את הפגרה וטסו לחופשות השונות לפני היציאה למחנה האימונים בהולנד בהכנה למוקדמות ליגת האלופות, כוכב מכבי תל אביב, איתי שכטר, התפנה למפגש מיוחד עם כדורגלן הספיישל אולימפיקס אלברט בינימינוב לדו קרב בעיטות מהנקודה הלבנה. המטרה: להעלות מודעות ולהעביר את המסר שעומד מאחורי המפגש.

המפגש התרחש בקריית שלום במסגרת קמפיין "משחקים ביחד, חיים ביחד" של ארגון הספיישל אולימפיקס התומך ומאמן ספורטאים המתמודדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. במסגרת הקמפיין מוזמנים ספורטאי עילית ישראליים להיענות לאתגר ולהתחרות ראש בראש מול ספורטאי הספיישל בענפים שונים כדי להגדיל ולהעצים את ספורט היוניפייד בישראל (קבוצות המורכבות מספורטאים עם וללא מגבלה, המשחקים יחד). 

שחקני מכבי ת"א, איתי שכטר ושוערה הצעיר דניאל פרץ הם מהראשונים שנענו לאתגר ועלו על הדשא לתחרות בעיטות העונשין. בהמשך הקמפיין, צפויות להתקיים תחרויות נוספות בענפי השחייה, טניס, ג'ודו ועוד.


"משחקים ביחד, חיים ביחד" (ספיישל אולימפיקס)

עבור אלברט בינימינוב (25) כדורגלן המתמודד עם מוגבלות שכלית התפתחותית, המפגש היה פיקנטי ומרגש. הוא מתגורר באגודת עמי בדיור מוגן בבאר שבע ומשחק בקבוצת הכדורגל למעלה מעשור. על אף שחלומו הגדול לשחק בקבוצתו האהובה הפועל באר שבע, המפגש דווקא עם כוכב מכבי תל אביב מסמל יותר מכל את האהבה למשחק וברגע המיוחד הזה שהוא נגע באבק הכוכבים.אם תהיתם, אלברט השכיל לכבוש והשכין את הכדור ברשת הצהובה. "אני אדום בנשמה, ועדיין זה כבוד גדול להתמודד מול יריב ספורטיבי כמו שכטר, הטיפ שלי להצלחה לחשוב חיובי ולהגיע למשוחרר".

שכטר אמר לאחר התחרות: "פגשתי את אלברט, כדורגלן ספיישל אולמפיקס, לדו קרב פנדלים. (אלברט) בחור מקסים ומעניין. מדובר בספורטאי ואלוף אמיתי. אני חושב שגם ספורטאים עם מוגבלויות יכולים לבוא לשחק ולתת הרבה. הם נותנים השראה לכולם ואני מקווה שעוד קבוצות וספורטאים ייקחו חלק בפרויקט הזה. נהנתי מכל רגע".

שרון בלנגה לוי מנכ"לית ספיישל אולימפיקס: "הספורט והמפגש על המגרש, שובר את תקרת הזכוכית ומאפשר הזדמנות אמיתית להיות שווים. המפגש של היום מוכיח שאם שחקנים בסדר גודל כזה נענים לאתגר ונותנים לספורט לדבר על המגרש ולא למגבלות, אז כולם יכולים וצריכים. כוכבי מכבי ת"א הסכימו להיות שגרירים של הספיישל והמשחק הזה מעביר מסר לדור הצעיר ואני מאמינה שישפיע וישנה מציאות. הקמפיין נועד להבקיע את החומות הקיימות עדיין בספורט ובכלל, בין אוכלוסייה מיוחדת לאוכלוסייה רגילה כי רק ככה נהפוך לחברה חזקה, טובה ומצליחה יותר".


איתי שכטר, אלברט בינימינוב ודניאל פרץ (ספיישל אולימפיקס)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי