שלומי אזולאי: "הקבוצה שתיקח אותי אליה לא תצטער"

שלומי אזולאי
שלומי אזולאי | אריאל שלום

אחרי שעבר בבית"ר, במכבי ת"א ובשתי החיפאיות, הקשר שוב מחפש בית חדש. הוא מרגיש פספוס שלא הצליח לזכות בתואר, נזכר בקדנציה בירושלים ("שם הכי נהניתי") ובעיקר פנוי להצעות ("נתניה זו אופציה")

(גודל טקסט)

הוא היה נוסע ברכבת לאימונים בהפועל ראשל"צ. אחר כך כבר עלה על מאזדה 3 בעליות של ירושלים. חזר למרכז ולבש את המדים הצהובים מתל אביב, "הוגלה" לקריית שמונה, חזר לבית האמיתי שלו עם ההונדה של יענקל'ה שחר, ואת העונה שעברה סיים בקול ענות חלושה, בפלייאוף תחתון עם הפועל חיפה. כששחקן הכרטיס בידו, שלומי אזולאי מקווה שעונת 2019/20 תהיה טובה יותר.

שלומי אזולאי, אפילו ברכבת הרים יש פחות עליות ומורדות כמו בקריירה שלך. אתה לא סובל מסחרחורת?
"האמת שזה נכון, עברתי הרבה קבוצות בקריירה, וברור שהייתי מעדיף להישאר בקבוצה אחת ולתקוע יתד. חשבתי שזה יקרה לי במכבי חיפה, אבל אני בכל זאת שמח שעברתי בקבוצות הכי גדולות בארץ כי זה אומר עלי משהו. אני מקווה שהקבוצה הבאה שלי תהיה בית לכמה שנים טובות".

זו ירידה לצורך עלייה?
"זאת פעם ראשונה שאני שחקן חופשי, והסיטואציה די חדשה לי. זאת דרך לא קלה אחרי עונה לא פשוטה שעברתי, גם ברמה האישית וגם ברמה הקבוצתית. בקבוצה הבאה אעשה הכל כדי להצליח. אני לא יודע להגיד אם זו ירידה לצורך עלייה, אבל אני מאמין שיהיה בסדר".


במדים הירוקים. "חשבתי שאתקע יתד במכבי חיפה" (ערן לוף)

בעצם שיחקת בשלוש קבוצות גדולות: בית"ר ירושלים, מכבי ת"א ומכבי חיפה, והתואר היחיד שלך הוא גביע הטוטו עם הפועל חיפה לפני שש שנים.
"זה קצת חורה לי. למכבי ת"א הגעתי אחרי עונת הטרבל הגדולה והייתי בטוח שאקח שם תארים. אבל הפועל ב"ש לקחה אליפות באותה עונה, ואת הגביע הפסדנו בגמר למכבי חיפה. כמה הייתי קרוב, ככה לא לקחתי כלום. גם בחיפה קיוויתי לקחת תארים אחרי כמה שנים שלא זכו שם בתואר. זה מעיק וחסר, אבל זה הכדורגל. לא הכל תלוי בי".

אמרת השבוע בראיון "אולי היה עדיף להישאר במכבי חיפה". לא היה לך טוב בהפועל חיפה?
"קצת הוציאו דברים מהקשרם בראיון הזה. התכוונתי לומר שבדיעבד, יכולתי להישאר במכבי חיפה ולהילחם שם על המקום שלי, אבל אני לא מתחרט על שום החלטה שלקחתי".

אולי היה עדיף להישאר במכבי ת"א?
"גם יכול להיות. לקחתי לא מעט החלטות במהלך הקריירה, אבל אני אומר שוב – כל ההחלטות היו בלב שלם".

הכל זה מלמעלה
הוא בן 29. בן ליעקב ז"ל, כדורגלן בעיר הולדתו חדרה. גדל במכבי חיפה, באותו שנתון עם מוחמד גאדיר, אייל גולסה, סינטיהו סלליך וישראל זגורי, וכשהגיע לשערי הקבוצה הבוגרת מצא שם קשרים בדמות ליאור רפאלוב, בירם כיאל וגוסטבו בוקולי. הוא יצא לחישול בהפועל פ"ת, והבכורה שלו בליגת העל נמשכה דקה אחת בדיוק מול החברים ממכבי חיפה. באם המושבות לא האמינו בו, ואת אותה עונה סיים בהפועל הרצליה, ומשם החל את מסע הנדודים שלו.


מוצג בהפועל חיפה. לא מתחרט על המעבר (הפועל חיפה, האתר הרשמי) 

הפריחה באה בגיל מאוחר. גם הכסף. בית"ר ירושלים שילמה להפועל ראשל"צ 180 אלף שקל, ואחר כך באה עסקת המיליונים שכללה את אלי דסה ואותו ב"העברת העונה" מירושלים לתל אביב.

מכל המקומות שבהם ביקרת, אפשר להצביע על זה שבו הכי נהנית?
"הכי נהניתי בבית"ר ירושלים. זאת הייתה העונה הראשונה שלי בליגת העל כשחקן משמעותי. בהתחלה לא לקחו אותי כשחקן הרכב אלא כגיבוי, אבל היו כל מיני פציעות של שחקנים, הוקפצתי להרכב ולקחתי את ההזדמנות בשתי ידיים".

סבלת בשנה שעברה מפציעה בהפועל חיפה. גם כשהוזמנת בפעם הראשונה לנבחרת ע"י אלי גוטמן לפני ארבע שנים, נפצעת ושוחררת מבלי לערוך הופעה אחת.
"גם לזה יש חלק בפספוס שאני מרגיש. הייתי אחרי עונה ממש טובה, ובאימון האחרון לפני הטיסה נפצעתי. לא אשכח את זה בחיים. זה מלמעלה. מי יודע, אם לא הפציעות אולי הייתי יכול להיות במקום אחר. אבל עוד לא ויתרתי. אני צריך ביטחון מהמאמן הבא שלי, שיהיה חיבור טוב עם השחקנים. אולי זה עוד יגיע".

"דראפיץ' וברדה מכירים אותי, ואני אותם"
גדלת בחדרה, אבא שלך שיחק שם. מה אתה חושב על מה שהם עשו בעונה שעברה?
"אישית, מאוד הופתעתי. לא ציפיתי שהם יגיעו לפלייאוף העליון. חשבתי שאחרי סיבוב, סיבוב וחצי, הם כבר ימצאו את עצמם בתחתית. עם התקציב שלהם, פלייאוף עליון זה כמעט כמו אליפות. כל הכבוד".

אגב, הם אופציה בשבילך?
"כרגע אני שחקן חופשי ולא פוסל שום דבר, ככה שהכל הוא אופציה".


אזולאי במדי בית"ר. "שם הכי נהניתי" (אסף קליגר)

נתניה לא רחוקה מחדרה.
גם מכבי נתניה זו אופציה. החיבור שלי עם סלובודן דראפיץ' ושי ברדה הוא מצוין, עוד מהימים בבית"ר ירושלים. אני מכיר את הסגנון שלהם והם אותי, ככה שזה יכול להיות נהדר".

מה רף הציפיות שלך מעצמך מהעונה הקרובה?
"רף הציפיות שלי הוא לעבור עונה טובה גם ברמה האישית וגם ברמה הקבוצתית. ברור שמספרים הם דבר חשוב, כי בסופו של דבר זה התפקיד שלי, לכבוש ולבשל. עכשיו זה הזמן שלי לעשות קפיצת מדרגה, כי אני סוג של פספוס. אני עובד קשה ויודע שאני צריך להוכיח את עצמי. אני בא 'אול אין'. מי שתיקח אותי, לא תצטער".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי