משה חוגג בראיון מיוחד: "מצפה לראות את האיכות מהר, נגמרו התירוצים"

משה חוגג
משה חוגג | יוני אריאלי

ההחתמה של אוחנה ("יהיה אפשר למכור אותו ב-5 מיליון יורו"), קצב מכירת המנויים ("התרבות רעה"), ההתמודדות בצמרת ("ניתן פייט") וסוגיית עלי מוחמד ("ילבש מוחמד על הגב"). בעלי בית"ר ירושלים יורה לכל הכיוונים

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים הודיעה הבוקר (שישי) באופן רשמי על רכישתו של הקשר מיכאל אוחנה מהפועל באר שבע, שיגיע לבית וגן תמורת סכום של שני מיליון יורו ויחתום על חוזה לשלוש שנים, עם אופציה לעונה נוספת. אוחנה צפוי להשתכר כ-250 אלף יורו לעונה והחתימה הרשמית על החוזה מותנית בבדיקות רפואיות שיעבור בתחילת השבוע הבא, לאחר שרק לאחרונה התאושש והחלים סופית מקרע ברצועה הצולבת בברכו.

"אני מאוד מתרגש מההחתמה הזאת של אוחנה", אמר הבעלים משה חוגג. "אמנם אלי אוחנה יש רק אחד והוא הגדול מכולם, אבל מיכאל הוא מוכשר באמת בצורה יוצאת דופן. יצא לי לראות אותו מקרוב, בעונה הראשונה שלו בבאר שבע, והוא באמת אחד המוכשרים שראיתי והוא עדין לא מימש את הפוטנציאל שלו. אנחנו מקווים שהוא יעשה את זה אצלנו, וכמובן שזה יהיה מרגש לשמוע את השם אוחנה בטדי. אלי (אוחנה, ר"ב), התעקש שמיכאל יקבל את הספרה 11 ואני חושב שזה ירגש הרבה מאוד אנשים והרבה מהדור הוותיק יותר של אוהדי בית"ר, בטח ישמח להביא את הילדים והנכדים וזה משהו חשוב".

הבעלים התייחס לעתיד הקבוצה והוסיף: "לגבי העונה הקרובה והעונות שלאחר מכן, אז קודם כל העונה הקרובה, ההחתמות האלו מדברות יותר חזק מכל דבר אחר. כשהגעתי בעונה הראשונה, הבאתי הרבה שחקנים במהירות, כי היה מעט מאוד זמן וגם היו מעט מאוד אפשרויות, אז עשינו מה שיכולנו. לשמחתי הפעם, יש את הזמן להתכונן ולעשות את הדברים כמו שצריך. ההכנה לעונה הזו, החלה מבחינתי כבר בעונה שעברה, עם ההחתמות של גדי קינדה ופלומיין. שאר ההחתמות היו בשבוע לפני פתיחת העונה. אני מאוד מרוצה מהרכש שנעשה עד עכשיו. פלומיין מרגיש לנו כמו רכש נהדר, שגם הוכיח את עצמנו בחצי השני של העונה. קינדה גם הראה מה הוא יודע לעשות לפרקים והוא כשרון גדול. אני חושב שהחיבור שלהם עכשיו, יחד עם עלי מוחמד, לוי גרסיה ומיכאל אוחנה, אז עשינו רכש מאוד מאוד משמעותי".


חוגג מרוצה להחתמתו של מיכאל אוחנה (דני מרון) 

על סכומי הכסף הגדולים שהוציא לאחרונה: "מבחינתי אני רק מזיז את הכסף מצורה כזו לצורה אחרת, מבחינתי מדובר בנכסים. אם אתה קונה אוכל, אז בזבזת כסף, כי אכלת את האוכל והוא נעלם. אבל אם אתה קונה בית, זה נכס. השחקנים האלה שרכשתי, הם נכסים ואני מאמין שמדובר בעתיד למכור אותם ביותר כסף ובלאו הכי, הם מעלים את ערך המועדון. כשאני רכשתי את המועדון, בעצם קניתי מוניטין פוטנציאלי, כי בעצם לא היו למועדון נכסים אבל היה פוטנציאל גדול. היו מעט שחקנים וגם אותם ניסו למכור".

"היום למועדון יש הרבה מאוד נכסים, שחקנים טובים, צעירים, שחקנים מהירים. אפשר לראות בסטטיסטיקות של אתר המנהלת, את הנתונים, אנחנו מהקבוצות היותר צעירות והיותר מהירות. גם הבלם שלנו אור זהבי, שגדל בנוער, הוא שחקן מאוד מהיר, קונטה כמובן וגם גרצ'קין שהגיע הוא אחד המהירים בליגה ויגיע עוד מגן שמאלי זר. פלומיין וגרסיה גם מהמהירים בליגה וזה יוצר קבוצה צעירה ומהירה וזה חשוב מאוד. ידעתם מהיום הראשון שאני אוהב כדורגל טכני, וכל השחקנים שהגיעו בעלי טכניקה גבוהה מאוד ובית"ר תתאפיין בזה השנה".

על הבאתו של מיכאל אוחנה הוסיף הבעלים: "מיכאל שיחק בנערים של בית"ר, והיום הוא הופך להיות הרכש היקר בתולדות המועדון, וזה קצת מעציב אותי, שיכולנו לחסוך את שני מיליון היורו האלה, אם רק לא היינו משחררים אותו. אני מאוד מקווה שבתקופה שלי, לא נעשה טעויות כאלה ולא נשחרר שחקנים שנמצאים מתחת לאף אצלנו ושדברים כאלה לא יקרו שוב. יש בבית"ר ירושלים, שחקנים מוכשרים, וזאת ההוכחה ומצד שני אני מאוד שמח שהוא חוזר הביתה ואני מקווה ומאמין, שבעונה הזאת ניתן פייט על כל התארים. מכבי ת"א עדין פייבוריטיים, הם האלופים ויש להם סגל עמוק, אבל מבחינת כישרון אנחנו לא נופלים מאף אחד ויש לנו שחקנים סופר מוכשרים".

"
עכשיו זו כבר העבודה של רוני לוי, לחבר את הזמן. יש לו את הזמן לעשות את זה במחנה האימונים ויש לו את יוסי בניון. המשימה מספר אחת שלהם, היא לחבר את השחקנים האלה, ולהוציא מהם את הפוטנציאל שלהם. אם הפוטנציאל הזה ייצא, הוא פוטנציאל יוצא דופן ואתם מכירים את כל השחקנים. לדוגמה לוי גרסיה, עדין לא הראה את הפוטנציאל שלו בליגה, אבל מדובר בשחקן עם יכולות נדירות ויש לנו המון כאלה, אז רק נותר שיתחברו. הם רעבים, הם צעירים והם מוכשרים ועדין לא הוכיחו את עצמם. הם צריכים להוכיח את עצמם והלוואי וזה יקרה".


בבית"ר ירושלים נבנית קבוצה צעירה (דני מרון)

חוגג התייחס למידת מעורבותו של יוסי בניון, ברכישות של מוחמד ואוחנה, שהיו על הכוונת של בית"ר, עוד לפני מינויו של המנהל המקצועי ואמר: "כמובן שבניון היה מעורב ברכישות. יוסי בחור מאוד דומיננטי, אני אומר את דעתי, הוא שומע ולפעמים הוא אומר לי: "זו דעתך, אבל אני מבין קצת יותר ורוצה את זה אחרת", ואני מכבד את זה כי הוא צודק. אני מבין, אבל הוא מבין יותר. אין שום דבר שקורה, בלי שבניון מאשר. עלי מוחמד לדוגמה, היה מטרת הרכש מספר אחת של יוסי בניון. כששאלתי אותו על מה לשים את הפוקוס זמן וכסף, עלי מוחמד הייתה המטרה הראשונה. רק אחרי שהבאנו את עלי מוחמד ושאלתי מה עכשיו, עברנו להחתמה של מיכאל אוחנה שהיה קונצנזוס מוחלט בין כולם. רוני לוי, בניון וכמובן אלי אוחנה, שאימן אותו בנבחרת הנוער ואומר שהוא הכישרון הכי גדול שיצא לו לאמן והוא פנומן".

על כך שאוחנה חוזר מפציעה: "נכון שהוא לא שיחק שנה ובהחלט יש סיכון בהבאתו ובטח בסכום הזה. זה מבחינתי סיכון מחושב, הוא בחור צעיר, סך הכל בן 23, הוא בחור חזק ומקצוען ובדקנו הרבה גם על האופי שלו. מיכאל היה בלונדון, עשה שיקום, וכמובן שהכל מותנה בבדיקות רפואיות מקיפות. אנחנו מאמינים שהוא התגבר על הפציעה, הוא גם חזר לשחק והוא בריא, הוא ייצא למחנה ואנחנו מאוד מאמינים בו".

על סכום העסקה מול באר שבע: "זה די פשוט. שני מיליון יורו שבאר שבע מקבלת עכשיו, זה עבור חמישים אחוז מהרווח העתידי. קודם כל במקרה של מכירה עתידית, אנחנו נקבל את השני מיליון יורו ומהרווח שיהיה, נתחלק 50-50 עם באר שבע".


"העונה אין תירוצים". האם רוני לוי יעמוד בציפיות? (אסף קליגר)

על ריבוי הדריבליסטים והשחקנים שאוהבים כדור לרגל בסגל, אמר הבעלים: "אני שאלתי את השאלה הזאת, ורוני ענה לי שדווקא עם שחקנים ברמת טכניקה כזו, האתגר הוא ללמד אותם מתי לעשות מה. וזה באמת יהיה האתגר, איך לוקחים עכשיו את החבר'ה האלה, שהיו כל אחד הכוכב בקבוצה ממנה הגיע וגורמים להם להניע את הכדור ולא להחזיק אותו ולעשות את הדריבל, איפה שצריך ומתי שצריך וזה יהיה מאוד דרמטי וחשוב וזה יהיה האתגר של רוני. יש לו שחקנים מאוד טכניים, מאוד מהירים והוא צריך להעביר להם מתי להניע ומתי לכדרר. יהיו עוד שינויים בסגל, יהיו עוד שחקנים שיעזבו אותנו, עוד כאלה שיצטרפו. זה לא סוד שנצרף בלם ומגן, וברור שגם יהיו כאלה שיעזבו. בניית הסגל לא הסתיימה אבל זה יקרה בקרוב. לגבי חלוץ, אז גרסיה בנבחרת משחק חלוץ 9 ויודע גם על הקו, וארן פתח לא טוב ופתאום הוסיף שבעה שערים ושלומי אזולאי כבש תשעה שערים, בקבוצה שירדה ליגה, ורוני ויוסי מכירים אותו ומאמינים בו מאוד, אז אני מניח שהחבר'ה ידעו לעשות את העבודה".

חוגג נשאל לגבי הסבלנות שתהיה לו, בקבלת תוצאות מידיות, גם לאחר שבית"ר עברה מתיחת פנים לא קטנה, בסגל וגם בהרכב והשיב: "אין לנו אירופה ויש לנו זמן להתחבר. יש לנו מחנה אימון שנצא אליו ואני מצפה לראות את האיכות מהר, כי אני חושב שעם כל הכבוד, אז בעונה שעברה יכולתי לדבר על סבלנות וזמן וכו', אבל עכשיו אין תירוצים, יש לנו את כל הזמן שבעולם, להתאמן ולהתחבר והבאנו רכש מאוד משמעותי. אני לא זוכר שליוסי בניון לקח זמן להתאקלם, לא בסנטנדר, לא בווסטהאם ולא בליברפול. שחקנים טובים, בסוף הם שחקנים טובים וצריך להתחבר וזה צריך להתחבר מהר. ברור שאני רוצה לראות תוצאות ואנחנו לא מחפשים תירוצים".

חוגג ביקש לפנות לאוהדי הקבוצה בנוגע לרכישת המנויים והוסיף: "לפי כל הבדיקות שלנו, מדובר בקהל הכי גדול בארץ ולפי מה שאני מבין גם באתרי האינטרנט לפי נתוני הצפייה, מדובר בקהל הכי גדול. יחד עם זאת, תרבות המנויים במועדון היא רעה וזה משהו שנהיה חייבים לשנות אותו. אנחנו המועדון שעשה את הרכש הכי משמעותי, לא רק השנה. השנה זה ברור, כי אף אחד עדין לא קנה שחקנים, אבל אפילו בשנים האחרונות, לא זוכר שהיה מועדון שרכש כל כך הרבה שחקנים, בכל כך הרבה כסף ואני משקיע הרבה מאוד כסף והצוות משקיע הרבה מאוד מאמצים. אנחנו רואים שנתניה, שהחתימה את אלמוג כהן, עם כל הכבוד, יש כבר 5,000 מנויים או משהו כזה, לבאר שבע יש כבר 9,000 ובהפועל תל אביב יש 5,000-6,000 מנויים ואולי יותר ואנחנו אפילו לא הגענו לאלפיים וזה אחרי שבעונה שעברה בתוך שבוע מרגע שהצטרפתי למועדון מכרנו 8,000 מנויים וזה היה שיא מועדון וציפיתי שהשנה נעבור את המספר הזה, בטח אחרי רכש כזה מאסיבי ומשמעותי שהוא הצהרת כוונות מאוד ברורה וזה באמת מאכזב אותי מאוד".

"אני חושב שהקהל צריך להחזיר הערכה, לא רק בטוקבקים, אלא להגיע לאצטדיון ולראות את חבורת השחקנים הזו ולעזור לנו כי בלי הקהל, עם כל הכבוד, אז זה יהיה רע מאוד ואני מבקש מהקהל בקשה פשוטה. אם מעריכם את הרכש שעשינו, אז קדימה שיקנו מנויים. אני לא יודע להסביר את תרבות הצריכה המאכזבת, כשאני הגעתי מכרנו ישר 8,000 מנויים, אבל עם כל הכבוד לכישורי המשחק שלי ויש לי, כפי שראיתם בכמה הזדמנויות, אני לא ברמה של מיכאל אוחנה. אבל אם לא יקנו מנויים, אולי אחליט שאני עולה לדשא".


חוגג מאוכזב מקצב צבירת המנויים (דני מרון)

הבעלים שנשאל האם הכסף שהוא השקיע עד עכשיו והרכישות הגדולות שהוא עושה, מבטאים בעצם את רצונו להשתייך לחבורת הבעלים המובילה, יחד עם שחר גולדהאר וברקת, והאם הוא נעלב כשפקפקו ביכולות הכלכליות שלו מהרגע שהגיע לבית"ר: "זה לא מעסיק אותי ולא העסיק אותי לשנייה. זה שאני טירון בכדורגל זו עובדה ולא דעה, וזה לא מעניין אותי בכלל. כל מה שמעניין זה להשיג תוצאות, אני אוהב אתגרים ואני אוהב לעמוד באתגרים. אומרים שזה ייקח כמה שנים, כמו שלקח לאחרים ואני רואה בזה אתגר. גם פתחתי את הכיס אבל אני חושב שעשינו את זה בחוכמה ושאנחנו בונים את הקבוצה נכון. אני חושב שבאמת ניתן פייט, לא בגלל הכסף, אלא בגלל האיכות של השחקנים ובגלל הפורמט והצורה שזה נבנה. אני לא רואה את זה כאתגר, כדי שיגידו שאני ושחר ואלונה ומיטש באותה שורה, זה לא מעניין אותי בכלל ואני לא מתעסק באגו. למי אני בכלל צריך להוכיח משהו? צריך להוכיח למישהו אם יש לי או אין לי כסף? אני ברוך השם, יש לי בית ויש לי אישה וילדים ויש לי נכסים ואני לא צריך להוכיח שום דבר לאף אחד".

"אני הגעתי לפה בגלל דברים שכבר דיברתי עליהם בעבר, לעשות שינוי חברתי, ואני מאוד אוהב את המשחק. אני מאוד אוהב ספורט, אנחנו מתחרים ואני מאוד אוהב לנצח וכדי לנצח אני אעשה המון. אז אני גם מקווה לנצח וגם ליהנות מהדרך. אני חושב שאנחנו עושים דרך יפה בשנה האחרונה. המועדון התקדם המון, על אף התוצאות הספורטיבות הרעות שהיו בשנה שעברה, המועדון התקדם ואני בטוח שגם התוצאות יגיעו השנה. זה לא אומר שאם לא ניקח אליפות נהיה מאוכזבים, שלא יהיה כאן בלבול. ושלא יחשבו שאני מצפה רק לאליפות. אני מצפה להתמודד כי בפוטנציאל אנחנו לא פחות טובים מאף אחד".

חוגג נשאל האם המחיר ששולם על מיכאל אוחנה לא גבוה מדי וחסר פרופורציות לשחקן שלא שיחק בשנה האחרונה וענה: "צריך להפריד ולהבין את הגישה שלי. כשאני קונה שחקן צעיר, זה לא משנה לי בכמה כסף קניתי אותו. אתם שוכחים, אבל גם על מנור סולומון הצעתי שלושה מיליון יורו וסורבתי. הסיבה שאין לי בעיה להוציא סכומי כסף גדולים על שחקנים צעירים, זה כי אני רואה את זה כסוג של הלוואה. אני עכשיו רכשתי את מיכאל אוחנה בשני מיליון יורו, הוא ישחק אצלי שנה או שנתיים או שלוש ובסופן אני אמכור אותו וכשאני אמכור אותו אני אקבל את הכסף בחזרה ואקנה בכסף הזה שחקן אחר. זה לא כסף שהולך לפח, זה נכס, אני פשוט מחליף בין נכס שנקרא שקל לנכס שנקרא מיכאל אוחנה זה הכל, אז אין כאן שום השתוללות. כל השחקנים שרכשתי, נרשמים במאזן של המועדון כנכסים. שחקן בן 30 הוא לא נכס, הוא התחייבות. שחקן בן 21 או 23 או 24 הם נכסים, נוכל למכור אותם. לגבי המחיר הספציפי של אוחנה, בואו נעשה את החישוב. כל מה שאני עושה זה ניהול סיכונים מחושבים. אז אני לוקח את אוחנה, האם בפוטנציאל שלו, הוא יכול לעזור לי להגיע לתארים? התשובה כן. האם בפוטנציאל שלו אפשר למכור אותו בסכום של חמישה מיליון יורו ומעלה? בפוטנציאל כן. האם יש סיכוי שנמכור אותו בסכום שהוא משמעותית נמוך יותר? התשובה היא גם כן. אבל האם לא נקבל עליו דולר? אני לוקח את התסריט הגרוע שאמכור אותו נגיד במיליון יורו, זה יהיה מצב גרוע מבחינתי, ולכן במצב כזה, הוא שירת אותי שנתיים וזה עלה לי מיליון יורו וההשקעה היא לא מספיק טובה אבל זה לא נוראי".

"ולכן בסיכום סיכון, אני עושה את המהלך הזה. אני הראשון שאקבל עליו את הכסף, ואז חשוב להבין שאם הוא יימכר בשני מיליון יורו, באר שבע לא תקבל שקל ואני אקבל את כל ההשקעה שלי. אני לא חושב שזה מחיר זול, וכשאתה בא לקנות שחקן שמישהו לא רוצה למכור, זה יכול להגיע למקומות כאלה ואני מאוד רציתי את מיכאל ואלונה לא רצתה לוותר עליו. אני רגוע ושקט ומאמין שההשקעה הזאת תשתלם מכל הכיוונים".


"יש למיכאל אוחנה את הפוטנציאל להחזיר את ההשקעה" (עדי אבישי)

לגבי צירופו של עלי מוחמד, הבהיר חוגג באופן חד משמעי: "אין יותר ברור ממני בעניין מוחמד. שם המשפחה של מוחמד, יופיע על חולצתו. אמרתי אחרי ההחתמה שלו בצורה חד משמעית, ששם המשפחה שלו זה מוחמד וזה השם שיופיע. יש גם חוקים של אופ"א ופיפ"א ועל החולצה מופיע שם המשפחה".

על החששות שהיו בעקבות מחאת האוהדים והלחצים על הקשר אחרי צירופו של מוחמד אמר חוגג: "לא חששתי בכלל. הייתי מוכן לעשות כל מה שצריך, כדי שהעסקה לא תיפול. וכשאני עושה כל מה שצריך, אני לא נופל וזהו. הוא מגיע ואנחנו מאוד שמחים".


"שם המשפחה המשפחה של מוחמד, יופיע על חולצתו" (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי