יחזקאל: "הגיע לקלינגר ולבוזגלו להישאר בבית"ר ירושלים"

ניר קלינגר, ניסן יחזקאל
ניר קלינגר, ניסן יחזקאל | אודי ציטיאט

המאמן החדש של בני סכנין דיבר בתוכנית הספורט של 103FM: "אם לא אחזיר את הקבוצה לליגת העל, זה יהיה כישלון". על מוגרבי: "לדעתי הוא יישאר, כך נאמר לי". התקופה בבירה: "הפסקתי להתאכזב מהכדורגל הישראלי"

קבוצות: בני סכנין
(גודל טקסט)

"לדעתי פיראס מוגרבי יישאר איתנו בליגה הלאומית, כך נאמר לי בפגישה עם ההנהלה". הדובר הוא ניסן יחזקאל, מאמנה החדש של בני סכנין, שהתראיין הערב (ראשון) בתוכנית הספורט של 103FM ודיבר על התקופה בבית"ר ירושלים, המטרות לעונה הקרובה ("עליית ליגה – נקודה") וחילופי המאמנים הרבים בכדורגל הישראלי.

הרזומה שהוא מביא איתו לסכנין: "בשלוש שנים אני עליתי פעמיים ליגה בתקציבים הכי נמוכים שיכולים להיות. אימנתי את בית"ר ירושלים חמישה משחקים לבד. עם הלחץ שיש שם, זה כמו עונה שלמה למאמן אחר. אני מביא ניסיון מבני יהודה, איתה נשארתי בליגת העל והגעתי לגמר הגביע. אני בא עם רקורד, ניסיון והצלחות".

על מינויו: "ברור שאני שמח, למה שאהיה עצוב? השאיפות שלי הן תמיד לאמן בליגת העל, אבל יש רצוי ויש מצוי. אני הולך לאמן קבוצה שהיא לגיטימית בליגת העל וצריך להחזיר אותה לשם".


אמור להוביל את בני סכנין לליגת העל. פירס מוגרבי (ערן לוף)

על כך שסכנין מרבה להחליף מאמנים: "ואם אני אצליח ואהיה זה שישנה את הסטטיסטיקה? הכל זה מבחן התוצאה. ברגע שיהיו תוצאות, האנשים בסכנין יהיו מרוצים. עובדה שהיו מרוצים בעבר מיוסי אבוקסיס ורצו אותו לעוד הרבה שנים. מי שלא הצליח, בחרו לשנות – זה הכדורגל".

על העונה הקרובה: "יעמידו לרשותי את הכלים הכי טובים על מנת לעלות ליגה, כי זו המטרה. נקודה. יהיה לנו תקציב ראוי שיכול לסחוב אותנו קדימה. אני מאמין שבכוחות משותפים נצליח להשאיר את השחקנים הטובים שיש לנו, אבל כמובן שזה יהיה בהתאם למגבלות התקציב. אנחנו צריכים לשבת ולראות לפי מגבלות התקציב מי יכול להישאר. אם נחזיק שלושה-ארבעה שחקנים ב-150 אלף דולר, לא ישאר לנו תקציב להעמיד קבוצה ראויה ואנחנו נגמור את כל הכסף. יש פה שחקנים עם חוזים גדולים לליגת העל, אז בטח שלליגה הלאומית.

"יש מספיק שחקנים טובים בסגל של סכנין שצריכים להישאר ולהעלות אותנו ליגה. יש צעירים טובים ונשתדל להשאיר את כולם. אני לא מחכה לנפילות מליגת העל, כי לא כל מי שמתאים לליגת העל מתאים גם לליגת הלאומית. לפעמים צריך שחקנים שמתאימים מבחינה מנטלית ולאו דווקא כישרונות גדולים.

"אני חי את המציאות של הכדורגל הישראלי, בכל הקבוצות אומרים דבר אחד ועושים דבר אחר. צריך לעמוד במבחן התוצאה וגם אז לא בטוח שתזכה במשרה ותצליח להישאר יותר משנתיים. מעטים המאמנים ששורדים. נשתדל לעשות את הכי טוב. אני הצבתי לעצמי מטרה והיא לעלות ליגה. אם לא, זה יהיה כישלון. עדיין לא הייתה פגישת עבודה ראשונה ומסודרת לגבי הסגל. חתמתי על החוזה ומהיום אנחנו מתחילים לעבוד. נעמיד את ההרכב הכי טוב שאפשר ואת הסגל הטוב ביותר.


"הפסקתי להתרגש מהכדורגל הישראלי". יחזקאל לצד קלינגר (מאור אלקסלסי)

על התקופה בית"ר ירושלים: "אני לא מאוכזב משום דבר, הרי הכל כתוב למעלה. הפסקתי להתאכזב ולהתרגש מהכדורגל הישראלי. לא תמיד הצלחה מביאה פרנסה ועבודה. יש מאמנים שיורדים ליגה ומקבלים משרה. יש מאמנים ששלוש פעמים בשנה מפוטרים מקבוצה ומקבלים ג'וב אחרי שעתיים. הייתי ארבעה חודשים בבית בתחילת העונה שעברה. לא היה פחד שלא תהיה לי קבוצה, אבל אני לא מופתע ממה שקורה בישראל. לא חייבים להצליח בשביל לקבל משרה ואנחנו רואים את זה כל בוקר מחדש".

על ניר קלינגר: "אני חושב שהגיע לו להמשיך בבית"ר, כן. אם ניר היה רוצה שאשאר איתו, הייתי ממשיך איתו בוודאות. ניר הגיע לקבוצה כשהיא הייתה עמוק-עמוק בתחתית. קבוצה שהייתה על סף התרסקות מקצועית, אבל הוא הביא כמה דברים טובים כמו שחקני רכש מוצלחים כגון פרדי פלומיין וגדי קינדה. עברתי את הגיל של להיפגע. הספקתי להבין שמה שטוב היום לא טוב מחר".

על מאור בוזגלו: "הייתה לו תקופה טובה אצלנו. ניר נתן לו לשחק והמספרים שלו היה די טובים. הוא סיים את העונה כמו שצריך. אני מאוד מחזיק ממנו ואני חושב שהוא היה צריך להישאר. אם אני הייתי שם, הייתי רוצה להשאיר אותו. בוזגלו לסכנין? אני לא יכול להגיד דבר כזה, בליגה הלאומית אין את הסכומים האלה".


מאור בוזגלו (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי