זינוק בעלייה: אחרי עונת שיא, ספורי מקבל הזדמנות גדולה בהפועל באר שבע

רמזי ספורי
רמזי ספורי | עדי אבישי

הוא גדל בהפועל ת"א, חזר אליה אחרי השאלה ארוכה, ועדיין לא הצליח למצות את כל הפוטנציאל. כעת, הקשר מגיע לתחנה החשובה בקריירה שלו כשחתם בקבוצה מבירת הנגב. האם ברק בכר יהיה זה שיצליח ללטש את היהלום?

(גודל טקסט)

מצד אחד, רמזי ספורי הספיק כבר ללבוש מדים של ארבע קבוצות בליגת העל והוא רק בן 23. לא נתון חיובי במיוחד. מצד שני, הפועל ב"ש פותחת את הארנק ומוכנה לשלם עבורו שני מיליון שקל, מלבד עלות שכרו בגובה מיליון וחצי שקל, שישודרג בכל סוף עונה.

אם להתייחס לספורי של העונה שעברה בהפועל תל אביב, אז שמונה שערים וחמישה בישולים הם יופי של כרטיס ביקור לשחקן בקבוצה מהפלייאוף התחתון. המספרים האלה גם מציבים אותו בראש רשימת הכובשים של הקבוצה, וגם בראש טבלת המבשלים שלה. אבל אם נעיף מבט על התקופה של ספורי במכבי נתניה, בהפועל אשקלון ובבני סכנין, לא ממש ניפול מהכיסא.

"מי שחושבת לקחת אותו, אם זו הפועל באר שבע, שלא תחשוב שהיא עושה עסקה טובה", אמר יובל נעים, ואז לקח נשימה קצרה והמשיך: "היא תעשה עסקה מצוינת! יש לו נתונים מדהימים. יש לו הכל בתור שחקן. בחור שאוהב לעבוד, שחקן שמחפש אימונים אישיים, רוצה את האקסטרות כדי להשתפר. בא ראשון לאימונים, מקצוען אמיתי".


העונה האחרונה – יופי של כרטיס ביקור (אודי ציטיאט)

נעים אימן את ספורי באשקלון, חצי עונה לפני שהכדורגלן החליט לעבור לנתניה. רגע, אם יש לו את כל הדברים החיוביים שאמרת, אז איך זה שלא הצליח לו באשקלון? ולמה החלטתם לוותר עליו בינואר? נעים משיב: "הבעיה באשקלון הייתה שהוא לא הצליח להביא את היכולות שלו מהאימונים למשחקים. הוא היה עושה דברים מדהימים באימונים, היה לו כושר גופני מעולה, אבל במשחקים זה לא עבד. אין לי הסבר. חוץ מזה, לא היה לו חיבור עם הקהל. היו בעיות ביציע עם אבא שלו, והוא לקח את זה מאוד קשה".

האבא, האני ספורי, מלווה את רמזי לאורך כל הקריירה באופן צמוד. כשעלה לבוגרים של הפועל ת"א הוא נראה תמיד ביציע עם בנו הנוסף, איברהים, הצעיר ממנו בשנתיים ונחשב פעם לתקווה גדולה בהפועל ת"א, אבל מאז שיחק במכבי הרצליה ובבני לוד ועדיין לא הטביע חותם.

"לא נכנסתי לעניינים של האבא והקהל, אותי עניין מה שקורה על המגרש", אומר נעים, "על המגרש יש לו את כל מה שצריך, והיתרון הגדול של מאמן הוא בכך שאפשר להשתמש בו בכמה תפקידים: בחלק הקדמי של הקישור, בכנפיים, 50-50  הוא שחקן רבגוני. שים אותו מתחת לחלוץ ותקבל תוצאות טובות, שים אותו באגף והוא יעשה את העבודה גם משם. היום כשאתה רואה את ההיצע הישראלי שיש בשוק, אז ספורי זו מציאה. שחקנים בינוניים מהליגה הלאומית נלקחים לקבוצות בליגת העל. במשפט אחד: ספורי הוא החתמה פנטסטית להפועל באר שבע".


ספורי במדי באשקלון. "היה עושה דברים מדהימים באימונים" (דני מרון)

יוסי אבוקסיס היה הראשון שדלה את ספורי מקבוצת הנוער של הפועל ת"א. אחר כך, כשאבוקסיס הוחלף לפני סיום העונה בפרדי דוד המנוסה, קיבל ספורי אשראי גדול עוד יותר. אומרים שפרדי דוד "המציא" אותו. הוא היה באנקר בהרכב אצלו, כל כך באנקר עד כי אוהדי הפועל ת"א התלחשו בציניות ואמרו שפרדי בטח הסוכן שלו.

כשסיפרנו את זה אתמול לפרדי הוא התגלגל מצחוק: "תשמע טוב, ראיתי אותו משחק, התרשמתי מממדי הגוף שלו וקלטתי שכל מה שהוא צריך זה רק כיוון וביטחון. אמרתי לעצמי שאולי זה יהיה כרוך בשכר לימוד, אבל התוצאות יהיו כדאיות. הוא הגיע לאן שהוא הגיע, ואתה יודע מה? זה לא הסוף. הוא יעלה עוד גבוה יותר, ומבאר שבע יהיה לו קל לצאת החוצה, בכל זאת מועדון שמשחק באירופה. מעבר לכישורים שלו, אני יכול להגיד לך שמדובר בילד טוב, באמת טוב, ששם את האישיות שלו לפני הקבוצה. לא סתם הוא נבחר להיות קפטן. יש לו המון תשוקה למשחק, המון רעב והוא כל הזמן רוצה ללמוד. מציב לעצמו מטרה ורוצה להגיע אליה".


ספורי. "שם את האישיות שלו לפני הקבוצה" (דני מרון)

בקיץ 2017 הוא חתם חוזה לשלוש שנים בהפועל ת"א, ולמעשה אמור היה לשחק שם גם בעונה הבאה, אבל בעקבות העונה המצוינת שלו הוא דרש שדרוג בשכר וקיבל תשובה שלילית. היו קבוצות שהתעניינו, אבל רק ב"ש הייתה מוכנה לשלם את סעיף השחרור שלו בגובה חצי מיליון יורו. בהפועל ת"א עשו חישוב כלכלי, ומלבד דמי ההעברה הם יחסכו גם את שכרו, ובסך הכל ייהנו מתוספת לתקציב של שלושה מיליון שקל בשנה.

ספורי, שגדל ברחוב יפת היפואי, מאות מטרים משער 7 המפורסם בבלומפילד, הספיק לשחק בכל הנבחרות הצעירות ובסך הכל יש לו 51 משחקים בין לאומיים, אבל אף אחד מהם לא בנבחרת הבוגרת. אולי הוא יעשה זאת דרך בירת הנגב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי