דגו: "שיתוף הפעולה טוב משציפיתי, מרגיש במועדון גדול"

מסאי דגו
מסאי דגו | דני מרון

המאמן החדש של עירוני קריית שמונה התייצב למסיבת עיתונאים חגיגית לפתיחת העונה, הבעלים איזי שרצקי כהרגלו גנב את ההצגה: "מסאי בוחר את השחקנים ומחליט על הכל, מקווה שלא אצטרך להעיר לו"

(גודל טקסט)

עידן חדש יוצא לדרך בעירוני קריית שמונה. מסאי דגו, המאמן שהגיע מהפועל פתח תקווה לפני כחודש, ינסה בגיל 33 להוביל את הקבוצה בחזרה לפלייאוף העליון אחרי עונה בתחתית, אבל עוד קודם לכן התייצב היום למסיבת עיתונאים חגיגית, לצדו של הבעלים איזי שרצקי שכהרגלו גנב את ההצגה והקפטן החדש עידן נחמיאס, שתפס את מקומו של עדן שמיר שעזב.

איזי שרצקי לא חסך במילים ואמר: "מתחילים עוד עונה, ויש חידוש גדול. אני הייתי בחופש בכל התקופה הזו – לא עשיתי כלום. במקום לשבת על קלטות ולבחור שחקנים, דברי שעשיתי בכל ערב במשך שעות, נתתי לדגו לעשות את העבודה. אני שמח על כך, כי דגו בחר בדיוק את השחקנים שהייתי רוצה. זה לא קל להביא שחקנים, צריך שלושה זרים ברמה מאוד גבוהה. זרים היום רוצים 150 אלף יורו לעונה, שיהיו בריאים, אנחנו בקריית שמונה. אנחנו יושבים כדי להביא את השחקנים שאנחנו רוצים ולא נתפשר, אז אני מאוד אופטימי".

שרצקי אמר על העונה שעברה: "נכשלנו. כמו שהיו לי 15 שנים ראשונות מצוינות, בשנים האחרונות נכשלתי ואף אחד לא אשם בכך חוץ ממני. לקחנו תארים כשהתקציב לא עבר את ה-20 מיליון שקלים, אבל אני עשיתי הרבה טעויות בשנים האחרונות ורק אני אשם. עכשיו החלטתי לקחת צעד אחורה. אני מתערב רק כשאין ברירה. חיים רצה להתפטר? הוא לא היה עוזב גם אם הייתי נותן לו סטירה ליד כולכם. לתומר קשטן לא התערבתי פעם אחת, אפילו לא דיברתי איתו. כתבתי לו שאנחנו נפרדים ולכן לא אתערב לו. למזלנו הוא הלך, אני לא צוחק, אבל זה מאחורינו ומעכשיו אנחנו מסתכלים קדימה".


על מסאי דגו:
"אני מאוד סומך עליו. רציתי אותו כבר בשנה שעברה, אבל חיים בכה לי שהוא רוצה להישאר ויש לי לב טוב. כבר דיברתי עם דגו לפני שנה, אבל בסוף החלטתי שלא. אני עוקב אחריו עוד מהימים בכפר סבא ואני מאוד אופטימי שהוא יצליח. הוא בוחר את השחקנים, מחליט על שיטה, מחליט הכל. אני יודע איך הוא אוהב לשחק וזה מתאים לי, זה הדבר היחיד שבדקתי איתו ואני מקווה שהשנה תהיה טובה. הכדורגל בארץ השתגע, חיכיתי שמישהו יקנה את הזאר או גריזמן, אבל למדתי על בשרי שלא מי שמשקיע הכי הרבה הוא שמצליח".


"מסאי בוחר את השחקנים ומחליט על הכל, אבל אעיר אם צריך" (עדי אבישי)

הקושי להביא זרים: "שחקנים פוחדים לבוא לפה. האיראנים לא רחוקים (צוחק). אנחנו עושים את הכל כדי ששחקנים יגיעו, והם יגיעו בסוף. אנחנו עם ארבעה שחקנים במו"מ מתקדם ואנחנו צריכים ששלושה מהם יגיעו. זו לא הבעיה שאנחנו מתמודדים איתה בפעם הראשונה, אבל בסוף כל מי שבא לפה טוב לו פה והוא רוצה להישאר. סגרנו עם שחקן ברמה מאוד גבוהה והסוכן שלו אמר לי שהוא רוצה לשחק בתל אביב, אחרי שסגרנו כבר. זה לא פשוט, אבל נביא שחקנים ברמה גבוהה ולא נתפשר".

אם גם השנה הוא יתערב בסופו של דבר: "אני לא רוצה לפגוע בחיים, אבל לפעמים הייתי חייב להתערב. המציאות היא שאני בחרתי את כל הזרים בשנה שעברה וכולם היו מצוינים. גם למסאי אני אעיר אם אני אראה דברים שאני לא אוהב, אבל ברור שאני רוצה שהוא יעבוד לבד. מקווה שלא אצטרך להעיר לו. זאת עובדה שכולם רוצים לחזור לעבוד אצלי".

מכירת עדן שמיר ולוי גרסיה: "עדן עזב כי הוא גמר את החוזה ורצה ללכת. הוא היה פה שבע שנים והייתה לי הזדמנות למכור, כי הוא היה הופך לשחקן חופשי. לוי גרסיה הגיע פצוע וכעסתי עליו והוא גם נמכר בהמון כסף. אנחנו קריית שמונה, אנחנו לא מכבי תל אביב, מכבי חיפה או הפועל באר שבע שמכרה כבר 12,000 מנויים – אני לא מוכר את זה כל השנה. הקהל לא מגיע כי כולם רוצים להיות ברצלונה. בקריית שמונה המשחקים ברובם הם בכניסה חינם, אז מגיע קהל? גם בחינם לא".


המטרות:
"מכבי תל אביב מעל הליגה, השאר באותה רמה. אנחנו נביא שחקנים טובים ובמחירים גבוהים כדי שלדגו לא יהיה חסר. אנחנו עובדים על זה, אבל זה לא קל. המטרה? אליפות (צוחק)".

לאחר מכן מסאי דגו שוחח לראשונה עם התקשורת: "יש את מכבי תל אביב שכולם יודעים שהיא רצה לאליפות, אבל בליגה הזו הכל אפשרי ואני מאמין בזה שנעבוד על המגרש ושתהיה כאן קבוצה דינמית ומאוחדת. אם נתחבר, אני מאמין שגם נעשה עונה טובה. אני לא מאמין בלדבר יותר מדי, אבל אני יכול לומר שבחודש שלי כאן עם איזי אני מרגיש שיתוף פעולה שהוא מעבר למה שציפיתי. לא צריך להגיד לכם איזה שחקנים הגיעו לקריית שמונה בזכות איזי, אז אנחנו מתייעצים ומדברים והוא נותן לי את כל הגיבוי. אם נצליח אז הכל יהיה בסדר, כמו בכל קבוצה. אני מאוד שמח להיות פה, שמח על האמון שאיזי נותן בי ומעדיף כמה שפחות לדבר ולעבוד קשה".


"מרגיש שיתוף פעולה מעבר למה שציפיתי" (מאור אלקסלסי)

הקושי בבניית הסגל: "ששחקן כמו עדן שמיר רוצה להתקדם אחרי עונה טובה, הדבר הכי גרוע יהיה להשאיר אותו בכוח. עדן כבר לא קיים פה מבחינתי אחרי שנתן כמה שנים טובות והגיע הזמן להתקדם. לא אביא לפה שחקנים בשביל להגיד שהבאתי אותו ולהצטייר יפה. שחקנים צריכים להבין שקריית שמונה צריכה לחזור לרעב שהיה פה ולכן גם לא נשתגע הקיץ. חשוב שנביא זרים איכותיים, מעל הרמה, ועד הליגה יש זמן וישראלים שנרצה גם נביא, אבל בינתיים אין כאלה".

המעבר לקריית שמונה: "המשפחה שלא יודעת שאני מוכן לוותר על הכל בשביל להצליח באתגר הזה. מבחינתי הגעתי למועדון גדול, אני רואה את התנאים שאני מקבל ומרגיש חלק ממועדון אדיר. אני מקווה שגם השחקנים יבינו את זה, מבחינתי אעשה הכל שתהיה פה קבוצה חזקה, שתדבר רק על המגרש".


על פרישתו של אחיו, ברוך דגו:
"כתבתי אתמול ברשתות שהוא דמות לחיקוי בשבילי מאז שהתחלתי לשחק כדורגל. הלוואי שיכולתי לצרף שחקן כמוהו לקריית שמונה. אתם יודעים מה הוא עשה בקריירה ואני מאוד גאה באחי הגדול ואוהב אותו. מקווה שאעשה בתור מאמן חצי ממה שהוא עשה בקריירה".

האחרון לשוחח עם התקשורת היה הקפטן החדש עידן נחמיאס: "אני מתחיל את השנה התשיעית שלי במועדון, עברתי את כל הגילאים מנערים ג', וסרט הקפטן זו אחריות שאני שמח לקבל ואני רוצה להודות על האמון ומבטיח לתת הכל על המגרש ומחוצה לו. בשנה שעברה הגענו לחצי גמר הגביע ואני חושב שזה לא הישג מבוטל, אבל כמובן שאנחנו שואפים ליותר. השלד השנה יהיה מחובר וכולנו נהיה ביחד, כי הרבה שחקנים נשארו. בליגה הזו הכל יכול להיות ואנחנו נאמין בעצמנו ונגיע לכל משחק באמונה שיהיה בסדר. גם בעונה שעברה היינו רבע שעה מפלייאוף עליון ו-90 דקות מירידה, רק כדי שתבינו כמה הליגה צפופה".


נחמיאס. הקפטן החדש של קריית שמונה (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי