המטרה של מכבי ת"א: לצרף את דסה ודלמאו עד סוף השבוע

אלי דסה
אלי דסה | דני מרון

הצהובים יאיצו את ההכנות כשיטוסו למחנה השני בהולנד, הציפייה היא שתוך 48 שעות תושג פריצת דרך מול המגן והחלוץ הספרדי של הראקלס. אצילי ייעדר מסיבוב המוקדמות השני, אוחיון האריך חוזה וכנראה יושאל לחדרה

(גודל טקסט)

שחקני מכבי תל אביב יערכו היום (רביעי) שני אימונים, כחלק מההכנות לקראת ההמראה למחנה האימון השני של הקבוצה, ביום ראשון הקרוב בהורסט שבהולנד, משם חזרו כידוע בתחילת השבוע ממחנה אימון ראשון לקראת מוקדמות ליגת האלופות בעוד שלושה שבועות.

רשימת היוצאים למחנה צפויה להיות זהה פחות או יותר לרשימה שיצאה למחנה הראשון, כאשר איילון אלמוג וגם עדן קארצב ימריאו עם הקבוצה. במכבי ת"א מקווים לסגור בתוך 48 שעות גם את צירופם של החלוץ הספרדי אדריאן דלמאו והמגן אלי דסה, כדי שיצטרפו להכנות לעונה הקרובה. אגב, כחלק מההכנה לעונה נכח היום באימון הקבוצה השופט הבינלאומי רועי ריינשרייבר, שסקר בפני השחקנים והצוות המקצועי את השינויים שהוכנסו לחוקת המשחק החל מהקיץ הנוכחי – בין השאר עדכון הקובע כי במקרה של חילוף על השחקן המוחלף לצאת מהמגרש מהנקודה הקרובה ביותר למיקומו וכי על שחקן ההתקפה להיות במרחק מטר מהחומה המוצבת על ידי היריבה בכדורים חופשיים ועוד.

בנוגע לסוגיית הרכש, אתמול נערך מרתון שיחות בין ראשי מכבי וראשי הראקלס ההולנדית, יחד עם סוכנו של דלמאו, כדי לנסות ולמצוא פריצת דרך במגעים. "כולם רוצים שהעסקה תצא לפועל ומנסים למצוא את נקודת האמצע, שבה כולם יהיו שבעי רצון. זו עסקה לא פשוטה, אבל אנחנו מנסים להגיע להבנות", אמר אחד הגורמים המעורבים לספורט1.


דלמאו. (Peter Lous/Soccrates/Getty Images)

בנוגע לדסה מקווים במכבי לסגור את הפערים שעוד נותרו, כדי שהמגן יחתום על חוזה חדש לשלוש שנים עם אופציה לעונה נוספת. למאמן וולדימיר איביץ' היה ברור שהקשר הסרבי אורוש ניקוליץ', שעדין נמצא בהליך שיקום מהפציעה ממנה סבל, לא יהיה כשיר לצמד המשחקים בסיבוב המוקדמות השני בליגת האלופות,  אלא שכעת מתברר שגם עומר אצילי שמחלים מניתוח לא יעמוד לרשות הצוות המקצועי במפגשים מול אסטנה או קלוז'.

בינתיים מי שכן חתם על חוזה חדש הוא השוער חביב אוחיון בן ה-20, שימשיך בקבוצה בשלוש השנים הקרובות עם אופציית הארכה. את חצי העונה האחרונה אוחיון כידוע בילה כמושאל בהפועל חדרה ורשם שבע הופעות ליגה ושתיים בגביע. אוחיון אמר לאתר הרשמי: "שמח להמשיך במועדון שאני מרגיש בו הכי בבית, גדלתי על ערכיו ומאוד אוהב. זה מרגיש לי הכי טבעי לחתום על הארכת חוזה פה ומודה על האמון שניתן בי".

מנכ"ל המועדון, בן מנספורד, הוסיף: "חביב עבר שנתיים מאוד מאתגרות. הוא עבר לווטפורד עם התווית של אחד השוערים הטובים באירופה מתחת לגיל 18. אך למרבה הצער, חביב סבל מפציעה קשה בגב ורק בעונה שעברה חזר לכשירות מלאה כשההשאלה לחדרה בעונה שעברה הראתה ניצוצות שחביב חוזר לעצמו. כולם במכבי יודעים שלחביב יש את הכישרון הטבעי להפוך לשוער מספר 1 במועדון. חוזה חדש זה ממשיך להראות את האמון שאנו מביעים בחביב".


מנספורד ואוחיון (האתר הרשמי של מכבי תל אביב)

בנושא אחר, כחלק מההכנות לקראת העונה שבפתח, שחקני מכבי תל אביב מתעדכנים גם בכל הקישור לחוקי המשחק. היום השופט הבינלאומי רועי ריינשרייבר העביר בשעות הצהריים לקבוצה ולצוות המקצועי סקירה על עדכוני החוקה שנכנסו לתוקף החל מה-1.6.

בין השינויים שהוצגו לאנשי מכבי היה עדכון חוקה שמטרתו לגרום לאחידות גדולה יותר בכל הקשור לשריקות על נגיעות יד, עדכון הקובע כי במקרה של חילוף על השחקן המוחלף לצאת מהמגרש מהנקודה הקרובה ביותר למיקומו ולאו דווקא ממרכז המגרש, עדכון הקובע כי שחקן התקפה חייב להיות במרחק של לפחות מטר אחד "מהחומה" שמציבה היריבה ועוד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי