גלבאן ומשפחתו יישארו בישראל עד להחלטה סופית בעניינם

טקס הוקרה לפדרו גלבאן
טקס הוקרה לפדרו גלבאן | עדי אבישי

בניגוד לעמדת משרד הפנים, הארגנטיני זכה לבשורה טובה כשבית הדין לעררים האריך את הצו האוסר על הרחקת הכדורגלן וקרוביו. עו"ד תומר ורשה וניסים ורסנו: "התנהלות פסולה של שר הפנים, בית המשפט צריך לעשות צדק"

(גודל טקסט)

בשורות טובות לפדרו גלבאן ומשפחתו: בית הדין לעררים האריך היום (רביעי, 3.7) את הצו האוסר על הרחקתם מהארץ של גלבאן ומשפחתו עד להכרעה סופית בערר, וזאת למרות התנגדותו הנחרצת של משרד הפנים. בית הדין קיבל את עמדת המשפחה, שמאזן נוחות מחייב השארתם בישראל עד להכרעה בתיק.

בתגובת משרד הפנים לבית הדין עלתה לראשונה התייחסות לטענת האפליה של גלבאן מול אמרה סטודמאייר ואחרים שקיבלו מעמד בארץ. משרד הפנים הודיע בתגובתו כי לעומת גלבאן, סטודמאייר קיבל אזרחות משום ש"תרם תרומה משמעותית לספורט בישראל" (וללא קשר ל"יהדותו" הנטענת). ואולם כל בר דעת הבקיא ולו מעט בספורט הישראלי, יודע שגלבאן תרם תרומה גדולה בהרבה לספורט הישראלי. כך שהדבר מוכיח את התנהלותו הפסולה של שר הפנים, ואם זה המבחן למעמד בארץ – חזקה שבית המשפט יעשה צדק, נמסר מטעם עורכי דינו של גלבאן עו"ד תומר ורשה וניסים ורסנו, שממשיכים לנהל הליכים משפטיים בעקבות ערבות כספית מופרזת שנקבעה לטענתם.

עוד אמרו עורכי הדין כי גם ביחס לשחקנים האחרים שקיבלו מעמד – אובארוב, מגמאדוב, טרטיאק, בוקולי ואחרים – משרד הפנים לא הסביר בתגובתו מה שונה עניינם מעניין גלבאן, ורק ציין כי נתן להם מעמד "בנסיבות אחרות". אמירות מעורפלות אלה לא יכולות לעמוד בבית המשפט, ועורכי דינו של גלבאן משוכנעים שבית המשפט יתקן את העוול ויקבע כי אין להפלות לרעה את פדרו גלבאן ומשפחתו. כך או כך, משפחת גלבאן נשארת בינתיים בישראל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי