רוני לוי: "נכנסנו לקצב, נצטרך להתחזק בעמדות מסוימות"

רוני לוי, טלמו דה אנדרס
רוני לוי, טלמו דה אנדרס | דני מרון

ניסוי הכלים הראשון של בית"ר ירושלים הסתיים בתיקו 0:0 באשדוד במשחק שהופסק זמנית בשל פריצת הקהל. המאמן מרוצה: "השגנו את מה שרצינו, זו קבוצה חדשה". על הקדנציה הזו: "שמח לחזור, זה שונה מהפעמים הקודמות"

קבוצות: מ.ס. אשדוד
(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים ערכה הערב (חמישי) את ניסוי הכלים הראשון שלה לקראת העונה החדשה וסיימה בתיקו 0:0 מול מ.ס אשדוד. האירוע המרכזי של המשחק לא היה קשור לכדורגל, ולא רק בגלל הרמה החלשה באצטדיון הי"א: מאה מאוהדי בית"ר ירושלים פרצו לכר הדשא בדקה ה-60. המשחק הופסק לכמה דקות ולאחר מכן חודש. בחצי השעה הראשונה הקבוצות שיחקו עם ההרכבים החזקים יותר שעמדו לרשותן ולאחר מכן החלו החילופים הרבים.

 
 

הקבוצה של רוני לוי ויוסי בניון די התקשתה מול מערך שלושת הבלמים של מ.ס אשדוד של משה אוחיון ורוני אוואט, שנלחמה והציגה משחק הגנה כמעט נקי מטעויות. מיכאל אוחנה ועלי מוחמד ערכו בכורה בהרכב של הקבוצה מהבירה בעוד שלומי אזולאי החלוץ המתין על הספסל ולוי גארסיה כלל לא נכלל בסגל, והציגו רגעי קסם לפרקים אך היה מדובר ביכולת אישית וברור שהקבוצה עדיין חסרה את החיבור. יעקב בריהון שעלה מהספסל הגיע למצב המסוכן במשחק ובדקה ה-70 החמיץ בגדול מהזדמנות נוחה כשפגש רק את המשקוף. שגיב יחזקאל שחתם השבוע באשדוד – לא נכלל בסגל.



האוהדים פורצים לדשא ומפוצצים זמנית את המשחק (דני מרון)


רוני לוי אמר לאחר המשחק: "השגנו את מה שרצינו, כולם שיחקו מחצית אחת, החבר'ה עבדו מאוד קשה ומה שהיה חשוב זה שהם נכנסו לקצב. תיאמנו עם ז'אורז'יניו שישחק רק רבע שעה, אני מקווה שטל בן חיים בסדר, הוא סובל מרגישות בשריר. יש לנו הרבה מה לשפר, הקבוצה עברה שינוי גדול. אנחנו רק בשלב הראשון של האימונים ועכשיו עובדים על הכושר הגופני אבל עלינו להזדרז".


המאמן דיבר על חיזוק: "אנחנו צריכים להתחזק בעמדות מסיומות. יש כאן תהליך טוב עם הרבה רצון ועשייה מצד המערכת. אנחנו רוצים להשקיע ולהביא שחקנים עם פוטנציאל". על התקופה בה לא אימן: "היה לי כיף להיות שנתיים בחוץ, אני מרגיש כאן נוח וזה טבעי לי לחזור להתאמן. כל תחילת עונה היא מרגשת. בפעמיים הקדמות הגעתי לכאן כשהקבוצה נאבקה על חייה, הפעם זה שונה".


יוסי בניון ואלי אוחנה (דני מרון)


מהלך המשחק

בית"ר הניעה את הכדור לא רע אך התקשתה לייצר מצבים מול מערך שלושת הבלמים של אשדוד, שמרבית ההתקפות שלה הגיעו מצד ימין דרך יצחק אספה. בדקה ה-37 בית"ר יצאה מהר קדימה, עלי מוחמד מסר הצידה לאנתוני וראן אך ההרמה הייתה חלשה מדי. המשחק התעורר: בדקה ה-42 הגיעה ההזדמנות הטובה במשחק: רוטמן הזין יפה את קונטה שהגיע לקו ומזווית קשה שלח בעיטה חזקה מעין חצי מסירהחצי בעיטה, ומשפתי הדף.


טל בן חיים היה השחקן הראשון לקבל מנוחה, כשבדקה ה-44 עלה אופיר קריאף במקומו וענד את סרט הקפטן. מייד בהמשך המהלך אוחנה הסתער לעבר הרחבה, עבר בקלילות שחקן אחד אבל נבלם לפני הבעיטה. אשדוד הגיבה עם מצב משלה, נאור עבודי נגח לאחר הרמה מסוכנת מצד שמאל ואיתמר ניצן הדף. בדקה ה-45 בית"ר דרשה פנדל כשוראן נע לעומק וקיבל מסירה ממוחמד, אך אספה התערב מצוין והרחיק לקרן.


בית"ר נראתה רעבה. אוחנה המשיך להתקרב ובדקה ה-47 בעט גבוה מעל השער. הקבוצות ביצעו שינויים רבים, ז'אורז'יניו עלה לשחק לאחר תקופה ארוכה וגם אפונסו טיירה שבדרכו החוצה. 



מיכאל אוחנה בפעולה (דני מרון)



עלי מוחמד מול רועי גורדנה (דני מרון)


חצי שעה לסיום התרחש אירוע חריג, כאשר כ-100 אוהדי בית"ר ירושלים פרצו לכר הדשא, ביקשו להצטלם עם השחקנים, שבתגובה ירדו לחדר ההלבשה וההתמודדות הופסקה.


שלומי אזולאי כבר היה על כר הדשא אך לא קיבל מספיק כדורים. בדקה ה-67 שי קונסטנטין הגיע לעמדה טובה והעביר כדור רוחב חזק שנבלם על ידי ההגנה. עדי תמיר נגח חזק את כדור הקרן אך החמיץ את המסגרת. כעבור שלוש דקות הגיעה ההחמצה הגדולה של המשחק. בית"ר הניעה כדור בצורה מהירה, שלומי אזולאי מסר בעקב ליעקב בריהון והקשר בעט חזק ברגל שמאל ופגש רק את המשקוף. בריהון רשם החמצה נוספת בדקה ה-75 כשבעט חלש אחרי שקיבל מסירת עומק מצוינת. לישי ביטון ניסה להפתיע בכדור חופשי מצד אשדוד אך דלויה היה מוכן. המשחק נגמר בתיקו מאופס.


ביום שני הקרוב תקיים בית"ר ירושלים משחק הכנה נוסף, הפעם נגד הפועל ניר רמת השרון מהליגה הלאומית.


הרכבים
בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, טל בן חיים, אור זהבי, מקסים גרצ'קין, אנתואן קונטה, לירן רוטמן, עלי מוחמד, גדי קינדה, פרדי פלומיין, מיכאל אוחנה, אנתוני וראן. שותפו: אופיר קריאף, ז'אורז'יניו, דן אייבינדר, עדי תמיר, שלום אדרי, אפונסו טיירה, שי קונסטנטין, יעקב בריהון, נתנאל דלויה


מ.ס אשדוד: רועי משפתי, יצחק אספה, גיל כהן, ניר ברדע, בן אל עדרי, מונטרי קמאהני, לאונרד אווסו, רועי גורדנה, סמואל אלאבי, דין דוד ושובל גוזלן.  שותפו: נאור עבודי, גל אביב, לישי ביטון, רון שושן, אליאור משעלי, עומר אגוזי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי