מירי רגב: "גופים שלא יפעלו על פי הנורמות יחייבו את המדינה להתערב"‎

מירי רגב
מירי רגב | עדי אבישי

במהלך ועידת ישראל לספורט, שרת התרבות והספורט והתייחסה לסוגיות מרכזיות שזקוקות לשינוי: "כי אנשים מבינים שברגע שהשיקולים האלה נכנסים לתמונה, העסק לא יצליח"

(גודל טקסט)

במהלך ועידת ישראל לספורט ועסקים שהתקיימה הבוקר (יום ה') נשאה שרת התרבות והספורט, מירי רגב, מילים והתייחסה לסוגיות מרכזיות שעל סדר היום בעולם הספורט הישראלי.

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב: "עסקים וספורט פועלים על בסיס של ערכים משותפים כמו חתירה למצוינות, הישגיות והתמקדות במטרה והם גם פועלים במסגרת של תנאים דומים כמו תחרותיות רבה, לחץ אינטנסיבי משמעת נחישות ודבקות במטרה. אחד החוליים הגדולים של הספורט הישראלי הוא המעורבות של שיקולים זרים, שבסופו של דבר פוגעים בספורטאים עצמם. עלינו לעשות הכול על מנת להוציא את השיקולים הזרים האלה מניהול הספורט הישראלי ולהתנהל כפי שמתנהלים בעולם העסקי. הרי בעסקים אין מקום לשיקולים זרים – כי אנשים מבינים שברגע שהשיקולים האלה נכנסים לתמונה, העסק לא יצליח, הוא פשוט יקרוס. אין בעסקים את הפריבילגיה לעסוק בפוליטיקה ארגונית ובאינטרסים שלא משרתים את היעד העסקי".

"המדינה עד היום נמנעה מלהתערב, במסגרת הכלים הרגולטוריים שלה בגופי הספורט הנתמכים. בין השאר בגלל ההבנה שיש לייצר הפרדה מוחלטת בין ספורט לפוליטיקה ואל לה למדינה להתערב בעניינים הפנימיים של גופי הספורט – וכך נכון שייעשה. עם זאת, הגיע הזמן שהמדינה תבטיח שהכסף הציבורי יביא להישגים מקצועיים יכתיב סטנדרטים מקצועיים, איכויות ניהוליות ועמידה ביעדים לטובת הספורט הישראלים. גופי ספורט שלא יפעלו על פי הנורמות הללו יחייבו את המדינה להתערב במשטר התאגידי שלהם!"


מירי רגב. "המדינה תתחיל להתערב" (עדי אבישי)

עוד הוסיפה השרה כי: "במשך שנים רבות תקציבי הספורט בישראל היו תלויים אך ורק ברווחים מהימורים, רווחים שמטבעם אינם קבועים אלא משתנים בהתאם להיקף ההימורים באותה שנה. זה היה מצב בעייתי של חוסר ודאות תקציבית שמקשה על גופי ספורט להיערך מראש ולתכנן את המהלכים שלהם. את המצב הזה רציתי לשנות.

ולכן, למרות התנגדויות רבות שעלו גם מתוך עולם הספורט, במהלך הקדנציה שלי כשרת התרבות והספורט הצלחנו להעביר את תקציבי הספורט מהטוטו למשרד הספורט ובכך לאפשר תקצוב שנתי קבוע שיינתן מקופת האוצר. חשבתי שזה המהלך הנכון ביותר לספורט הישראלי כי הוא יאפשר תכנון והתנהלות לטווח ארוך והמהלך הזה בוצע. לא רק זאת, גם תקציב הספורט עצמו גדל באופן משמעותי במהלך כהונתי ולראשונה הוא אף חצה את רף מיליארד השקלים בשנה. אבל אין די בכסף נדרשים סטנדרטים מקצועיים תוכניות עבודה מדידות בדיוק כפי שאנשי עסקים מנהלים."

"מבחינתי ספורט הוא כלי חברתי ולכן היה חשוב לי לוודא שיהיו יותר מתקני ספורט כדי לאפשר ליותר ויותר אזרחים לקחת חלק בפעילות ספורטיבית מתוך הבנה שככל שיותר יעסקו בספורט, כך גדל הסיכוי שמתוכם גם ייצאו ספורטאי הישג. מה שנקרא, "מאלפים לאלופים".

גם משה חוגג ושמעון מזרחי לקחו בחלק בועידה (אודי ציטיאט)
משה חוגג ושמעון מזרחי היו מבין המשתתפים בועידה (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי