טביב יורה: "אם איביץ' היה ישראלי, כבר היו מפטרים אותו"

ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ' | אודי ציטיאט

בעלי בית"ר לשעבר דיבר בתוכנית הספורט של 103FM וביקר את מאמן מכבי ת"א: "הוא נכשל בגדול. אצלי הוא לא היה ממשיך". על הקבוצה מהבירה: "יש להם שחקנים עם ממוצע של שלושה שערים בעונה". על הפועל ת"א: "נחלשה"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב עדיין מלקקת את הפצעים מההדחה מליגת האלופות על ידי קלוז' הרומנית והערב (ראשון) ספג המאמן ולדימיר איביץ' ביקורת חריפה מאלי טביב, שדיבר בתוכנית הספורט של 103FM וירה: "אם זה היה קורה למאמן ישראלי, הוא כבר היה בבית מזמן".

על ההדחה מול קלוז' אמר טביב: "אני מאוכזב ממכבי. כבר בתחילת העונה אמרתי שאיביץ' נכשל בגדול. הם לקחו אליפות בחודש ינואר, אבל זה לא המבחן האמיתי שלו. יש לו תקציב של 140 מיליון שקל ובמבחן שלו, העפלה לשלב בתים בזירה האירופית, הוא נכשל כבר פעמיים ולא נגד קבוצות חזקות".

טביב לא היסס: "אם אני הייתי הבעלים, איביץ' לא היה ממשיך לאמן אצלי. יש שם בעלים שמעמיד תקציב של 140 מיליון שקל וגם שכר השחקנים גבוה מאוד. הם היו יכולים להשאיר את דסה ולא עשו את זה. בגלל שאיביץ' זר, כולכם נותנים לו ריספקט גדול. אם ישראלי היה עף פעמיים מאירופה, לא הייתם מפסיקים לדבר על גודל הכישלון. אני לא הבאתי מאמנים ב-600 או 700 אלף יורו. אני יכול לומר לכם באופן כללי שהרמה העונה תהיה חלשה יותר מהעונה שעברה".


"אצלי איביץ' לא היה ממשיך" (דני מרון)

על הפועל תל אביב אמר טביב: "הפועל תל אביב לא באמת התחזקה. היא שחררה את גוטליב וספורי, והביאה את אלטמן שלא שיחק כדורגל שנה. הפועל תל אביב זה מועדון גדול שצריך לחשוב על צמרת ועל זכייה בתארים. המקסימום של הקבוצה העוה הוא פלייאוף וגם זה לא באמת נותן כלום. הפועל לא השתדרגה אלא נחלשה. אל תשכחו שגם דמארי לא שיחק הרבה מאוד זמן".

טביב ניתח את מצבה המקצועי של בית"ר ירושלים: "הצד החזק של הקבוצה זה החלק הקדמי, אבל גם הוא לא מספיק טוב. חסר חלוץ. וארן ואזולאי שחקנים טובים, אך לאליפות זה לא יספיק. חסר גם קשר אחורי, הרי מוחמד ואיינבינדר הם שחקנים יותר קדמיים. הם חושבים שם שזה יספיק, אני חושב אחרת. חסר להם גם בלם ומגן שמאלי. בית"ר קבוצה טובה שיכולה לנצח את רעננה ואת נס ציונה, אולם לדעתי היא לא מספיק מאוזנת".

על מיכאל אוחננה ולוי גרסיה: "אין להם מספרים ובגלל זה אני אומר שבית"ר הייתה צריכה להביא חלוץ טובה עם רזומה. יש בקבוצה שחקנים עם ממוצע של שניים או שלושה שערים בעונה. בית"ר ירושלים קבוצה של שחקנים אינדיבידואלים טובים, אך היא פחות אגרסיבית". על שחרור שטקוס: "ניצן שוער טוב, אבל כבר היה להם את ארנסטס ביד. הם היו צריכים שני שוערים טובים ועכשיו יש רק אחד. אם היה לי את התקציב לכך, הייתי מחזיק את שניהם. 80 מיליון שקל זה לא מספיק כסף בשביל להשאיר את שניהם?"

שחקן ערבי: "טוחנים את סאגת הגזענות כל שנה וגם בתקופה שלי עשו זאת. אתם רוצים לסיים עם זה? תביאו שחקן ערבי, אפילו בינוני – רק ככה תשנו את הסטיגמה של בית"ר. רוב הקהל הוא לא כזה, אבל יש את הקומץ של לה פמיליה שיוצר דימוי שלילי למועדון. אני התחלתי בדרך הזו והכי קל זה לסיים את זה כבר. ערבי ישראלי לא רוצה לבוא? תביא זר. אין שחקנים בינוניים בבית"ר ירושלים? אתם לא מבינים כמה הדימוי השלילי הזה הורס. כשרציתי למכור את הקבוצה בזמנו, אף אחד לא היה מעוניין לקנות את בית"ר ירושלים. איש לא רוצה להיות מחובר לזה".


"שחקן של שניים או שלושה שערים בעונה" (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי