אביו של דגני: "מכפישים את שמו ומראים לו את הדרך החוצה"

אוראל דגני
אוראל דגני | יוני אריאלי

צביקה דגני התראיין לתוכנית הספורט של רדיו90FM: "לא כיבדו אותו כקפטן,ביקש שדרוג פעם אחת ואפילו לא היו מוכנים לדבר איתו. רוצים שהוא יעזוב". סוכנו, אדם קידן, בראיון ל-103FM: "הוא קיבל הצעות טובות יותר"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

סאגת אוראל דגני והפועל תל אביב לא נרגעת. לאחר שמוקדם יותר היום (שלישי) נלקח מהבלם סרט הקפטן, התראיין אביו של הבלם, צביקה דגני,  לתוכנית הספורט של איציק יצחקי ושייע פייגנבוים ברדיו 90FM ונשמע כעוס מאוד. בפתח דבריו אמר: "קודם כל אבהיר, זכותו של כל שחקן לבקש שדרוג. אוראל רצה להיפגש עם הבעלים מספר פעמים והם לא רצו. הוא פנה אליהם בטלפון בבקשה לשבת אליהם, ביקש שדרוג מסוים. באותה שנייה הם הודיעו לו שהם לא מוכנים להיפגש ושיעשה מה שהוא רוצה. לא כיבדו אותו כקפטן עוד לפני שהחל כל הבלאגן. הוא ביקש שדרוג פעם אחת בלבד. בשנה שעברה הפועל ספגה את מספר השערים הנמוך ביותר אחרי מכבי, וכך היה גם כשירדו ליגה. לכן הוא הגיע לנבחרת, זכותו לבקש שדרוג".

מה קרה אחרי בקשת השדרוג: "הוא המשיך להתנהל כרגיל, הוא מקצוען למופת, גם ניסו אביטן אומר את זה. הוא מתאמן חזק, יצא למחנה האימונים כמובן".

ההנהלה מלכלכת: "מאז החל הפיצוץ, הם לא בוחלים באמצעים. מלכלכים עליו בכל מקום, כל דבר מקשרים לבקשת השדרוג שלו. אמרו שהוא חוצפן, אתם קוראים באינטרנט בדיוק כמוני. מבחינתנו זה נגמר אחרי שהם אמרו "לא". זה מוגזם להכפיש אותו ולהגיד שהוא חוצפן".

אוראל דגני עם מאור בוזגלו (אריאל שלום)

רוצים שיעזוב: "הם מראים לו את הדרך החוצה, הם רוצים שקבוצה תשים את הכסף והוא יעזוב, כך יחסכו את שכרו. אם תגיע קבוצה שתשלם עליו ושכרו ישודרג – הוא יעזוב, חבל שמכפישים אותו. בית"ר? אני לא יודע איפה הוא יהיה. כרגע אין שום כיוון, הוא שחקן הפועל. הם אומרים כל הזמן 'ירדנו ליגה והוא קיבל חוזה לחמש עונות'. הם לא מספרים שהיה לו שכר גבוה יותר והוא הסכים לכל התנאים וקיצץ בשכרו. דורשים ממנו לכבש את החוזה הנוכחי אבל הם לא רצו לכבד את החוזה הקודם".

סרט הקפטן: "אתמול קראתי באינטרנט והייתי המום. הוא לא נכנס לאף אחד מראשי המועדון ולא שוחח איתם על סרט נושא השדרוג. למה להגיד דבר כזה? הם טוענים שיש שמועה שאמר משהו בחדר ההלבשה. לא היה ולא נברא. הוא קפטן עם או בלי הסרט, מנהיג, משחק עם הנשמה. זה פוגע כמובן, זה לא מגיע לו, אבל הוא מנהיג את החבר'ה הצעירים גם מחוץ למגרש ויש לו אוזן קשבת. כמה זמן זה יחזיק? תלוי בהם".

גם סוכנו של הבלם, אדם קידן נדרש לסוגייה, כשהתראיין לתוכנית הספורט של רדיו 103FM וניסה לשפוך אור על היחסים בין הקבוצה לשחקן. "הפועל תל אביב זאת הקבוצה הכי מתוקשרת בארץ, נוצרה פה סערה על כלום", אמר קידן, "אוראל ביקש שדרוג פעם אחת במהלך הקיץ, מותר לו כמו כל עובד במדינת ישראל. ברגע שהוא קיבל תשובה שלילית הכל בסדר, הוא מתקדם הלאה".

הסיבה לבקשה: "המצב לא פשוט. אוראל דגני מרוויח סכום יפה בהפועל ת"א. יש לו סעיף של 400 אלף דולר ליציאה לקבוצה בארץ, ו-200 אלף דולר ליציאה לחו"ל. ההצעות שהוא מקבל הן הצעות שיכולות לשפר אותו כלכלית. בגלל שהוא תחת חוזה, ההצעות האלה גרמו לאוראל דגני לבוא ולבקש תוספת, ולנסות להוריד את סעיפי היציאה בחוזה".


אוראל דגני באימון הפתיחה. "מראים לו את הדרך החוצה".

מתאמן עם הקבוצה: "אוראל הוא מקצוען, הוא היה במחנה האימונים ועושה הפרדה מוחלטת בין החלק המקצועי לחלק הניהולי. היכולת המקצועית שלו? אי אפשר לבוא ולהוריד לשחקן את השכר ברגע שיש קבוצות אחרות שרוצות אותו. דגני לא הציב אולטימטום שהוא עוזב, הוא בא ובדק את האפשרות".

"הוא קיבל חוזה בזמנו שהיה ברוח שינוי הבעלות בהפועל ת"א, ובאותה נקודת זמן אפיין את המעמד שלו בקבוצה. מאז קרו דברים. דגני זומן לנבחרת, הוא עשה עונה טובה ביחס לקבוצה, הוא חשב שמגיע לו תנאים טובים יותר. הוא קיבל תשובה שלילית, התקדמנו. אין כאן בעיה. לשוק יש את הכוח שלו, יש חיפושים אחרי בלמים זרים. דגני לא בן 22, הוא מביא איתו ניסיון. יש קבוצות בחו"ל שיחפשו בלם, ויראו שחקן ששיחק גם בנבחרת ישראל".

"הפועל באר שבע מוזכרת לא מעט כקבוצה שרוצה לקנות את אוראל, אבל כיום אין הצעות רשמיות על השחקן בגלל הסעיף שעומד עליו. הוא רצה שדרוג כשהיו כוונות של קבוצות בכירות בארץ. איציק ושרון ניסנוב קיבלו טלפונים מקבוצות כאלו. הדברים לא הסתדרו מכיוון שהקבוצות לא עמדו בסעיף. אני לא אגיד אם הסעיף גבוה מדי או נמוך מדי, הוא בחוזה וזהו", סיים קידן, "אוראל רוצה להישאר בהפועל תל אביב. אנחנו נמצאים בימים לא כיפיים, יש פה אווירה לא נעימה. בקרוב כל זה יהיה מאחורינו. אם הוא יישאר בהפועל תל אביב או אם הוא יעבור לקבוצה בחו"ל או בכירה בארץ".

במדי הבנחרת.
במדי הנבחרת. "לשוק יש את הכוח שלו" (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי