מנספורד: "אפשר לעלות, איביץ' אחד המאמנים הטובים באירופה"

בן מנספורד
בן מנספורד | עדי אבישי

במהלך אירוע מכירת המנויים בהיכל מנורה, מנכ"ל מכבי ת"א דיבר על האירועים האחרונים במועדון: "נראה בקרוב את מכבי האמיתית". על דסה אמר: "לא כועס". יאניוטיס: "היה אחד מ-5 השוערים החופשיים הטובים בעולם"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב מכרה למעלה מ-16 אלף מנויים ובקבוצה מתקרבים מהר מהצפוי ליעד 20 אלף שהוצב בתחילת המכירה ולקראת החזרה לאצטדיון בלומפילד המחודש. המנכ"ל בן מנספורד שנכח היום (שני) בעמדת המכירה המיוחדת, שנפתחה באולם הכדורסל מנורה מבטחים ביד אליהו, התייחס למצבה המקצועי של הקבוצה לאחר פתיחת העונה הלא טובה של האלופה, בעיקר בקמפיין האירופי עד כה.

"אנחנו נמצאים בהיכל מנורה ורואים את האוהדים הנפלאים שלנו כאן שרוכשים מנויים", אמר המנכ"ל והמשיך, "אנחנו חוזרים לתל אביב ותהיה לנו תמיכה אדירה מאחורינו, כך שמבחינת מכירת המנויים התחושות מצוינות. מבחינת מה שקורה על המגרש וההפסד בשבוע שעבר, יש תחושה של אכזבה. אמרתי מוקדם יותר שאני שונא להפסיד, כך גם המאמן, הצוות וכל השחקנים. אנחנו לא אוהבים להפסיד ועובדים קשה כדי לתקן את זה".

"אני בטוח שיש לנו קבוצה שיכולה לנצח ולהשיג תוצאות גם כדי להעפיל לשלב הבא ולפגוש את פרנצווארוש או דינמו זאגרב. מבחינתי אנחנו בשבוע של עבודה קשה, מאמץ ותקשורת טובה בין כולם בקריית שלום, מנהיגות ואני מצפה לתוצאה הנכונה ביום חמישי. הפחד מכישלון צריך להניע אותך כדי לדאוג שזה לא יקרה. אני מאמין שיש לנו את היכולת לעבור לשלב הבא ויש לנו שבוע קשה לפנינו".


בן מנספורד מאמין בוולדימיר איביץ' (דני מרון) 

"חשוב שנשכח את העונה האחרונה, שיאים נשברו אבל זה נגמר. זו התחלה חדשה וזה מסר חשוב שכולם צריכים להבין", הוסיף מנספורד, "אני מאמין שהמסר הזה יעבור. ראיתי את האכזבה בחדר ההלבשה במשחק האחרון והעבודה של השחקנים ו-ולדימיר (איביץ') בימים האחרונים גורמת לי להאמין שנראה את מכבי האמיתית בקרוב. העניין הוא לדעת איך לצאת ממצבים כאלה. יש לנו את אחד המאמנים הטובים באירופה, יש לנו את הסגל הכי טוב בישראל וזו קבוצה שזכתה באליפות בהפרש של יותר מ-30 נקודות. היינו רחוקים דקות בודדות מהעפלה לשלב הבתים".

על תקרית הקנס שקיבל דור מיכה: "אנחנו לעולם לא נגיב על פעולות אישיות ודברים שקרו במשרד או בקריית שלום, אבל אני יכול להגיד שהסטנדרטים, המשמעת, התרבות, מוסר העבודה והכבוד שאנחנו מראים זה לזה ומה שאנחנו דורשים זה מזה הוא חלק בלתי נפרד מההצלחה שלנו בעונה שעברה ויש לזה חלק עצום בכך שגם כאשר מכבי לא זכתה בתארים, עדיין סיימנו במקום השני שלוש עונות ועדיין עלינו פעמיים לשלב בתים באירופה ועדיין הגענו לגמר הגביע וזכינו בגביע הטוטו. המשמעת והסטנדרטים חסרי הפשרות שלנו חייבים להישמר ואני מאמין באיביץ', בצוות ובשחקנים המנהיגים שישמרו את הסטנדרטים האלה".

מה קרה מול סודובה? "אני חושב שאני אשאיר את הניתוחים והפרשנויות למאמן כי זאת העבודה שלו. אנחנו רוצים כמובן לנצח בכל משחק, אבל אני בטוח שאיביץ' ראה דבר או שניים שלא היו בסדר מבחינתו ושהוא רוצה לשנות כדי לחזק את המנטליות, להגביר את האינטנסיביות, לשפר את ה'קילינג אינסטינקט', אני בטוח שיש לנו קבוצה שיכולה לעשות תוצאות טובות ולעבור את סודובה וכמו כן, גם את פרנצווארוש ודינמו זאגרב. אני מצפה לתוצאה טובה בחמישי".


"דור מיכה הוא חלק בלתי נפרד מההצלחה בשנים האחרונות" (דני מרון)

על פתיחת העונה הלא טובה: "יש סיכוי שנצטרך לחשוב על דברים שעשינו לא נכון אחרי הפסדים, אבל אנחנו ניזונים מהדחף הזה שלא להפסיד וזה נותן לנו דרייב, אני מאמין שיש לנו את היכולת לעבור את סודובה ואיביץ' וצוות השחקנים הבכיר, שמנוסה יותר כעת, ישיג את התוצאה שאנחנו רוצים בחמישי. שבוע גדול לפנינו".

האם עשינו טעויות הקיץ? "לחלוטין לא, כמובן שספגנו הפסד קשה, אבל זה חלק מהכדורגל ועכשיו אנחנו צריכים להתאושש ולחזור מההפסד הזה, אבל לא עשינו טעויות, יש לנו מאמן מהטובים באירופה, את הסגל הטוב ביותר בישראל וקבוצה שזכתה באליפות ב-31 נקודות, אני מאמין בקבוצה ובטוח שנעשה את העבודה בחמישי".

עזיבתו של אלי דסה: "אני ממש לא כועס על אלי דסה או מאוכזב ממנו, אנחנו חייבים להבין שאנחנו פועלים פה בישראל בזירה מאוד אגרסיבית ותחרותית. הצעת החוזה של אלי דסה נתנה לו את החופש להחליט והגשנו לו הצעה יוצאת דופן, שהייתה הופכת אותו לשחקן בעל השכר הגבוה ביותר במועדון, או לפחות מהגבוהים. זו הייתה הצעה מדהימה, אבל לאלי הייתה אפשרות להגיד ‘תודה, אבל לא תודה' וזה מה שהוא עשה. אני מכבד את אלי מאוד כאדם וכשחקן, אבל עכשיו הוא לא איתנו ואנחנו מתרכזים במי שאיתנו".


"מכבד את אלי דסה כשחקן ואדם". בן מנספורד לא כועס על המגן (דני מרון)

המגעים עם דסה ואיתן טיבי: "אני אעדיף לדבר על שחקנים שנמצאים במכבי, אבל אני מבין שלא דיברתי מאז סוף העונה שעברה. הגענו עם דסה לסיטואציה בה לא הייתה לנו את האפשרות להתקדם יותר, הגשנו לו הצעה טובה מאוד, הצעה ענקית שלה הוא סירב ולאחריה לא הרגשנו שזה נכון להציע יותר במסגרת ההגבלות איתן אנחנו צריכים להתמודד במסגרת הפייר פליי הפיננסי. הסיטואציה הייתה דומה מאוד עם איתן טיבי, שוחחנו עם הסוכן של טיבי והגשנו לו ההצעה הגבוהה ביותר שהיינו יכולים להציע והוא לקח זמן לחשוב ובסוף חזר אלינו. אני מאושר שטיבי איתנו, דיברתי איתו הבוקר וטוב לראות אותו על הדשא וזו הסיטואציה, היינו יכולים לעשות את זה עם טיבי ועם אלי לא הצלחנו".

החתמתו של אנדראס יאניוטיס: "הוא היה בנבחרת הצעירה של יוון, בנחרת הבוגרת ואף נבחר לשוער העונה ביוון ב-2016/17, כאשר גם איביץ' רצה אותו. אנחנו בטוחים שהוא שוער מספיק טוב, הייתה לו עונה מצוינת ב-2017/18 ובעונה שעברה הוא התחיל כשוער ראשון באולימפיאקוס, אך המאמן החליט להביא שוער אחר ואנדראס סירב לחתום על חוזה חדש וזו הסיבה שהוא התאמן בנפרד מהקבוצה למשך תקופה מסוימת. הוא בגיל הנכון, יש לו את הרעב הנכון והוא מוכח, הוא יכול להעניק לקבוצה ערך מוסף, קשה למצוא שוערים כאלה. אנדראס הוא בין חמשת השוערים החופשיים הטובים שהיו בעולם בנקודה בה החתמנו אותו".


"לא עשינו טעויות הקיץ". בן מנספורד הגן על אנדראס יאניוטיס (דני מרון)

בכל הנוגע לקצב מכירת המנויים, הצהובים מאמינים שאפשר יהיה להגיע למצב שבו מכירת המנויים למעשה תיעצר. הרף שנקבע בשלב הזה הוא כ-22 אלף מנויים ואם יגיעו אליו בשבועות הקרובים, יעצרו את מכירת המנויים וישמרו מכסת כרטיסים למכירה של משחקים בודדים כדי להגיע לשיתופי פעולה מול מועדונים אחרים, שיכולים להביא לבלומפילד כמות קהל גדולה יותר מ-3000 הכרטיסים שצריך להקצות על פי החוק.

במכבי מאמינים שאפשר יהיה להגיע להידברות והסכמים מול הפועל תל אביב, מכבי חיפה, בית"ר ירושלים והפועל באר שבע, שיקבלו בסביבות 4500 כרטיסים לאוהדים שלהם, כדי להבטיח כמות זהה עבור אוהדי מכבי תל אביב, במשחקי החוץ של הקבוצה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי