עידו לוי בטוח: "הפועל רעננה יכולה להגיע רחוק העונה"

עידו לוי
עידו לוי | דני מרון

הקבוצה מהשרון עומדת לפתוח את עונתה השמינית בליגת העל ושילוב הצעירים והוותיקים במועדון מפיח תקווה בבלם, שחולם להגיע לפלייאוף העליון: "לא פשוט, אבל בהחלט אפשרי"

קבוצות: הפועל רעננה
(גודל טקסט)

העובדה שמנחם קורצקי הוא המאמן היחיד מבין קבוצות הפלייאוף התחתון בעונה שעברה שהתחיל וגם סיים את העונה, אומרת משהו על אופי המועדון של הפועל רעננה, על ההתנהלות שלו, וכן גם על החשיבה המקצועית הריאלית שלו.

הבעלים אשר אלון ושותפיו לעשייה משאירים על הדשא את התחושה שהם מודעים בדיוק לסדר הגודל של הקבוצה שלהם, למבנה הנכון מבחינתם, ובהתאם לכך גם מציבים את רף הציפיות מעצמם. הם נותנים לקורצקי קרדיט, ובצדק, מאחר שהוא מוביל את הקבוצה הצנועה למטרות שהיא קיוותה.

לא סתם אמר המאמן בן ה-45 לפני כחודשיים: "הלוואי שאהיה האלכס פרגוסון של רעננה". הוא לא התכוון להיתלות באילנות גבוהים. פשוט טוב לו יותר מאשר היה לו במועדונים אחרים שאימן, בהם הפועל ת"א, בית"ר ירושלים ומכבי נתניה.

קורצקי מרגיש ברעננה כמו בבית, אבל לא רק הוא. גם הבלם עידו לוי, שגדל בכלל בחדרה ואת "ההכשרה" שלו לשחק כדורגל קיבל במכבי נתניה, אמר: "אני פותח כאן עונה חמישית ברציפות. המקום הזה הפך עבורי לבית, והשאיפה של כולנו כאן היא לשחזר את העונה שבה שיחקנו בפלייאוף העליון. אפשרי? פשוט זה לא יהיה, אבל בוודאי שזה אפשרי. צריך ללכת בקו שבו קודם כל מתרחקים מהתחתית, ואחר כך מנסים להגיע למפגשים מול הקבוצות הגדולות.


טוב לו בהפועל רעננה. מנחם קורצקי (אריאל שלום)

"יש לנו שילוב מדהים של ותיקים וצעירים", מעיד לוי, "הפועל רעננה זה מועדון שנותן במה לשחקנים צעירים ואם הם ימשיכו בקו העלייה שבו הם נמצאים נוכל להגיע רחוק". רשימת הצעירים של רעננה מתחילה אצל לובש האפודה בין הקורות ומסתיימת בחלוץ שמופקד על כיבוש השערים. השוער אסף צור יחגוג 21 רק אחרי המחזור הראשון בליגה.

בחולייה האחורית חוזר עמי כהן מהשאלה בהפועל חדרה והוא רק בן 20. מקבוצת הנוער עולה שון קלימקין בן ה-19, שכבר שותף במשחקי גביע הטוטו. אחת ההפתעות הנעימות בעונה שעברה, ירדן כהן, בן 22. בקישור יש את המושאל ממכבי ת"א, אור דסה, בן 20, ויחד איתו ימשיך לשחק בן סביר בן ה-21. מהנוער עולה עומר מזראי בן ה-20.

אבל שימו לב מה קורה בחלק הקדמי: מלבד מלך שערי הקבוצה בעונה שעברה קייס גאנם (7) בן ה-21 ובן גילו יואב תומר, מצטרפים שני חלוצים חדשים, בני 20 ו-21 שמהווים נעלם גדול, אבל עשויים להיות תגליות.

אחמד דראושה, למשל. החלוץ בן ה-21 התחיל לשחק כדורגל במכבי אחי איכסל (ידעתם שיש קבוצה כזו?), קרע רשתות בקבוצות הילדים והנערים (70 שערים בשתי עונות), עבר למכבי חיפה (19 שערים בילדים א'), ובנוער כבר שיחק במכבי אחי נצרת (23 שערים בעונה). בגיל 18 בעודו "חריג" קיבל חולצת בוגרים בליגה הלאומית בעילוט. הסקאוטים של רעננה הביאו אותו לאשר אלון ועכשיו הבמה שלו. גם הרכש יאיא קונה מחוף השנהב, רק בן 20, מגיע מקבוצה ניגרית ונמצא בשלבי התאקלמות והתארגנות.


עכשיו הבמה שלו. דראושה (הפועל רעננה)

לצדם יש ברעננה את "זקן השבט" בן בנימין בן ה-33, את אביחי ידין שעוד חודשיים יחגוג 33, את הבלם הספרדי דיוויד מתאוס בן ה-32 שמגיע מהפועל חדרה, את הקפטן שניר שוקר בן ה-30 ואת לוי עצמו (29), שאומר: "עשינו הכנה מצוינת בפולין, בדיוק באותו מקום שבו אנחנו מתאמנים כל שנה. קיבלנו את כל התנאים להיות עם הראש רק בהכנות, והקבוצה התגבשה גם באמצעות היכרות עם השחקנים החדשים".

כשלוי אומר חדשים הוא מתכוון גם לדיווין נא הגנאי וגם לקרלוס ריבאס הקולמביאני, שהגיע באיחור אבל עם כרטיס ביקור שצריך בהחלט להתאים לדרישות של רעננה. נא בן ה-23 מגיע אחרי שנתיים בטוביזה מהליגה השנייה בבלגיה, וקודם לכן שיחק באורברו מהליגה השוודית, בנורדסלנד הדנית, בנאק ברדה ההולנדית, ואת הקריירה המקצועית שלו התחיל בסטורמגודסט הנורווגית. ברעננה, בינתיים, מאוד מרוצים ממנו.

ריבאס הקולמביאני מגיע מהליגה בארצו, שם לא הרבה לשחק בשנתיים האחרונות, אבל יש לו עשרות הופעות במדי אורלנדו מליגת ה-MLS, ושיחק גם בתפוח הגדול אצל ניו יורק רד בול. חלוץ עם רגל שמאל – מצרך מבוקש בדרך כלל.

ואסור לשכוח גם את יוג'ין אנסה, הגנאי בן ה-24 שהגיע לרעננה בינואר וסגר את העונה עם חמישה כיבושים חשובים שעזרו להישארות. אצל אנסה זו פתיחת עונה שלישית בארץ, אחרי שנה וחצי בליגה הלאומית עם בית"ר תל אביב/רמלה.

את הקבוצה עזבו בן והבה להפועל חיפה. הקרואטי מירקו אורמוש, טדי מזגה הצרפתי, עידו דוידוב, הצ'כי מרטין זמאן והקמרוני אריאל תיירי נגואקם.

את העונה תפתח רעננה בסמי עופר מול מכבי חיפה, שלא ניצחה אותה בשני המפגשים של העונה שעברה, ובמחזור השני תארח את בית"ר ירושלים, אותה כבר פגשה בגביע הטוטו. "לא פתיחת עונה קלה", מסכים לוי, "אבל זה מה יש. אנחנו לא מתלוננים, לא מכינים תירוצים, אני חושב שעם הכישרון שיש לנו בקבוצה אנחנו כן יכולים להגיע רחוק".


מפנטז על פלייאוף עליון. עידו לוי (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי