ניפגש בסיבוב: הפועל ת"א צריכה לקפוץ על ההזדמנות שקיבלה

אימון הפועל תל אביב
אימון הפועל תל אביב | יוני אריאלי

גביע הטוטו היה קמפיין כושל, אבל עם סיבות לאופטימיות כמו לוח המשחקים הנוח, כוכב בקנה מידה של בוזגלו והגעתו של חלוץ חדש שמסיטה את האש מפרשות כמו דמארי או דגני - אין צורך להספיד עדיין את הקבוצה של אביטן

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

הנחיתה של הארגנטינאי חואן אדוארדו לסקאנו אתמול (שלישי) בנתב"ג הייתה הדבר הטוב ביותר שקרה הקיץ להפועל ת"א. מדובר בפעולה יעילה יותר, בינתיים, מהרכישה של מאור בוזגלו, מתוקשרת יותר מהבאת שוער הנבחרת יואב ג'רפי, ובטח בעיתוי מוצלח הרבה יותר מאשר החזרת עומרי אלטמן למדים האדומים.

מבלי שהתכוון בכלל, לסקאנו הרגיע את האש הבוערת סביב מתחם וולפסון, השכיח את הכאוס הגדול שהתעצם בימים האחרונים במועדון, ומיקד את כל תשומת הלב בשחקן שלא בטוח בכלל אם אשדוד או סקציית נס ציונה למשל היו רוצות בו. אלא שבסיטואציה שנוצרה, אפילו אם טוטו תמוז היה נוחת כאן כדי להצטרף שוב לאדומים, זה היה עושה גלים מצד אחד ומאפשר למועדון ים שקט מצד שני.

הפועל ת"א הייתה זקוקה לנחיתה הזו כאוויר לנשימה. היא פיללה ליום אחד בלי הכותרות שאוראל דגני מנפק לנו כבר חודש. ליממה בלי מילה אחת על פניית הפרסה של עומר דמארי ובלי איזה ציטוט תימהוני של איציק ניסנוב. והוא, לסקאנו, בכלל לא ידע שהוא כזה.

לסקאנו. בכלל לא ידע את החשיבות של ההגעה שלו (Epsilon/Getty Images)
לסקאנו. בכלל לא ידע את החשיבות של ההגעה שלו (Epsilon/Getty Images)

אבל בואו נבדוק קצת יותר לעומק מי הוא באמת החלוץ הארגנטיני שאמור להיות בעונת 19/20 השייע פייגנבוים של שנות ה-70 או השבתאי לוי של שנות ה-80. לסקאנו, סתם שתדעו, לא הבקיע כבר שנה וחצי בשום מסגרת רשמית. את העונה שעברה הוא פתח בטובול מקזחסטן ואחרי שלא הלהיב ולא כבש, הוא הוחזר בינואר לאנז'י הרוסית ממנה הגיע לקזחסטן. באנז'י הוא שולב פה ושם אבל גם שם לא מצא את הרשת.

בפעם האחרונה שהוא הטביע חותם זה קרה בליגה השנייה ברוסיה, בחברובסק, קבוצה מעיר הממוקמת 30 ק"מ מהגבול הסיני שבין שעונה לשעון מוסקבה קיים הבדל של חמש שעות. לסקאנו (1.87 מטר) סיכם את תנאיו בקבוצה והחתימה תהיה, אם תהיה, רק לאחר משחק גביע הטוטו ביום שני נגד הפועל כפ"ס, שיקבע מי מהשתיים היא הקבוצה הגרועה העונה בגביע הטוטו. כפי שזה נראה כרגע, היתרונות העיקריים של החלוץ החדש: הוא יליד בואנוס איירס ובעל שם משפחה מצוין לשדרים.

שינוי מרענן
"המטרה שלנו תהיה הפלייאוף העליון", הצהיר המאמן ניסו אביטן במסיבת העיתונאים בה הוצג כמאמן הפועל ת"א, "הרגיש לי בבטן שזה נכון לחתום כאן", הוסיף אחרי חיבוקים עם הבעלים ניסנוב וגרינברג וחיוכים לעבר כל מצלמה שכיוונה אליו את העדשה.

אביטן.
אביטן. "המטרה היא הפלייאוף העליון" (לירון מולדובן)

אלא שמאז ימי האופוריה קרו כל כך הרבה דברים בהפועל ת"א, עד כי לעיתים נדמה שאביטן מאמן את האדומים המון זמן ואף אחד כבר לא זוכר שהחתימה הראשונה עם מאמן לעונה הבאה נעשתה בכלל עם קובי רפואה. רק שבכדורגל הישראלי הכל משתנה מהר. הרי גם אביטן עצמו סיכם בהפועל חדרה לעונה הבאה, והנה הוא כאן, ולשנתיים, בלי אופציית יציאה לאף אחד משני הצדדים.

השינויים הגדולים נעשו אחרי שאביטן הגיע. הם כוללים את מאור בוזגלו ("זה אתגר חדש. אני מגיע עם אנרגיות טובות ורעב גדול להצליח כאן"), עוד קודם לכן את הקשר חלוץ אור אינברום ששיתף פעולה עם בוזגלו בבית"ר ירושלים ("לפנינו עונה חשובה ומאתגרת עם החזרה הצפויה לאצטדיון בלומפילד. יאללה הפועל תל אביב"), יומיים לאחר מכן את השוער יואב ג'רפי, שבינתיים נפתע ונמצא בשלבי החלמה, ובדיוק לפני חודש את עומרי אלטמן ("מאושר לחזור למועדון הענק הזה. מודה לבעלים ולניסו אביטן על האמון. שתהיה לנו עונה טובה ומוצלחת").

מוטי ברשצקי חוזר מעונת השאלה במכבי נתניה; דני גרופר בן ה-20, שהספיק בשלוש השנים האחרונות לשחק עבור שלוש קבוצות (הפועל עפולה בליגה הלאומית, נשר בקבוצת הנוער והפועל חיפה בקבוצת הנוער), הגיע כשחקן רוטציה הן בקו האחורי והן בקישור; הצעיר ירין פרץ (21), שגדל בטוברוק נתניה ושיחק בעונה שעברה תחת ניסו אביטן בהפועל חדרה, ייאבק על מקום בהרכב; בנימין טרידובסקי, שעלה לכותרות כזוכה טורניר נייקי, חוזר מהשאלה במכבי הרצליה. הזרים יהיו פרנסיס קירמה, רונאלדו ג'וניור ואסקס הראסמה והחל מאתמול כנראה שגם לסקאנו. זרים נוספים שיש לקבוצה: הבלגי מרווין פירסמן, שכנראה ינוע בין עמדת הבלם לעמדת המגן השמאלי, והקשר הברזילאי קלאודימיר פריירה, ש"ייאבק" עם מאור בוזגלו על ביצוע הכדורים החופשיים.

גוטליב. הפסיק לחכות להבטחות (דני מרון)
גוטליב. הפסיק לחכות להבטחות (דני מרון)

עבור קירמה (שמגיע מגאנה) והראסמה (מהרפובליקה הדומיניקנית) זוהי יציאה ראשונה מארצם והשאלה הגדולה תהיה איך הם יתאקלמו. להפועל ת"א יש את האופציה להשאיל אותם לקבוצות אחרות – ואם לא תצליח לעשות זאת בגלל יכולת, גם לשחרר אותם. הזרים החדשים יחליפו את הברזילאי קאיו והליטאי נריוס ואלסקיס.

השינויים הגדולים בקבוצה לעומת השנה שעברה נעשו דווקא בעמדות מפתח: שוער, בלם, קשר עושה משחק. רובי לבקוביץ', בלי ספק שחקן העונה של הפועל ת"א, יצא בגיל 30 לזנק בהונבד ההונגרית, אבל בינתיים נפצע והוא בשלבי החלמה. אדי גוטליב הפסיק לחכות שיקיימו את ההבטחות אליו והוא כבר משחק באורנבורג הרוסית. רמזי ספורי ינסה מחר בערב לסדר להפועל ב"ש כרטיס לשלב הפלייאוף של הליגה האירופית.

"המטרה הראשית היא כאמור פלייאוף עליון, והלוואי שבהמשך השנה אוכל לחשוב רחוק יותר", אמר אביטן באותה מסיבת עיתונאים שבה הוצג, "אני מאמין בעבודה קשה. מבחינתי דיבורים זה לא לספק את הסחורה. צריכים להיות ריאליים. אני חולם על המון דברים, אבל דואג להישאר עם רגליים על הקרקע. יש לנו בסיס טוב וסגל ראוי". לאביטן לא יכולות להיות טענות לגבי הרכש, אם כמובן יהיו כאלה, כי הוא עצמו הודיע עם הכניסה לתפקיד כי "יהיה לי וטו לגבי הרכש. קיבלתי מהבעלים מנדט גם לגבי האנשים שאני רוצה לעבוד איתם בצוות. אני אוהב שיש לי צוות מסביבי, אני אוהב לשמוע את האנשים, אבל האחריות היא שלי וההחלטה תהיה שלי".

מהגרלת משחקי הליגה ניתן בהחלט לומר שלהפועל ת"א יש את לוח המשחקים הנוח ביותר מבין 14 הקבוצות. שימו לב: היא מתחילה עם משחק ביתי מול מכבי נתניה, יוצאת למשחק חוץ באשדוד, מארחת את נס ציונה, אתנחתא לטובת משחק חוץ בבאר שבע, ואז מארחת את בני יהודה בבית ופוגשת את הפועל רעננה בחוץ ואת הפועל כפ"ס בבית. פתיחה מוצלחת יכולה לסלול דרך נהדרת להמשך העונה, ואז באמת לא יזכרו את ה-"U turn" של עומר דמארי, את החוזה הלא משודרג של אוראל דגני ואת אפס הנקודות בשלב הבתים של גביע הטוטו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי