חזרו בענק: צפו ב-3:4 המטורף של מכבי חיפה על הפועל רעננה

שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי

ככה פותחים עונה: האורחת הובילה פעמיים, 0:2 ו-2:3, אך הירוקים, בזכות שחקן הרכש הנפלא שרי שעלה מהספסל וצמד של רוקאביצה (84 ו-88) - הצליחו לבצע מהפך ענק ולהשאיר את כל הקופה בכרמל

(גודל טקסט)

אחרי המתנה ארוכה, ליגת העל חזרה הערב (שבת) עם מחזור הפתיחה של עונת 2019/20 ולא יכולנו לבקש יותר מזה. לאחר 95 דקות מטורפות בסמי עופר, מכבי חיפה ניצחה 3:4 את הפועל רעננה של מנחם קורצקי במשחק שהיה בו הכל: דרמות, מהפכים, כדורגל יוצא מן הכלל לפרקים, בטח בהשוואה למחזור ראשון, קצב מהיר, שחקן רכש שהשתלב נפלא וגם טעות שיפוט גורלית שכמעט הכריעה את המשחק.


זה התחיל נפלא מבחינת הפועל רעננה של מנחם קורצקי שהבטיחה לשחק התקפי ולפחות בהתחלה גם קיימה – בדקה החמישית קייס גאנם ניצל מסירה רעה של עיאד חבשי ומסר לאור דסה, שבדקה ה-24 גם היה מעורב בשער השני. מרקו בלבול הגיב בחילוף התקפי והעלה את שחקן הרכש טיירון שרי במקומו של גבריאל דוס סנטוס, והמכבש הירוק היה עניין של זמן: יובל אשכנזי צימק בדקה ה-36, ועמוק בתוספת הזמן של המחצית הראשונה הצליחו הירוקים להשוות עם שער של חבשי בנגיחה נפלאה שפיצתה על הטעות שלו.


האקשן לא הפסיק במחצית השנייה: בהחלטה מעוררת מחלוקת, פוקסמן, לאחר שימוש במערכת ה-VAR, העניק להפועל רעננה פנדל לאחר שעידו לוי נגח וחבשי בלם את הכדור עם הרגל ואז הוא ניתז לצלעות. כל זה לא עניין את עדי נימני שבעט את הפנדל חזק לקורה ופנימה. חיפה לא נרגעה. שרי, עם בישול שני במשחק, שם את הכדור על הפדחת של רוקאביצה שהשווה בדקה ה-84. כעבור ארבע דקות, חזיזה בישל לחלוץ האוסטרלי שהשלים צמד.


הירוקים, שבמחזור הבא יפגשו את הפועל חיפה בדרבי, הראו חלק מהפוטנציאל הגדול שלהם בחלק הקדמי והם חייבים להמשיך לשחק כדורגל התקפי. לצד החלוץ, גם שרי בלט ונראה כאילו הוא משחק כאן כבר שנים, הותיר טעם של עוד. ההגנה, מנגד, יכולת לגרום לכאבי ראש גדולים למאמן. ורעננה? היא תמשיך להוות אגוז קשה לפיצוח עבור כל קבוצה בליגה.
 


טיירון שרי על הספסל (מאור אלקסלסי)



אברם גרנט ביציע (מאור אלקסלסי)


הרכבים
מכבי חיפה: גיא חיימוב, ארנסט מאבוקה, עופרי ארד, אליסון דוס סנטוס (טיירון שרי, 29), עאיד חבשי, סאן מנחם (רז מאיר, 20), נטע לביא, יובל אשכנזי, דולב חזיזה, ניקיטה רוקאביצה, מוחמד עוואד (ירדן שועה, 67)


הפועל רעננה: אסף צור, עדי נמני, עידו לוי, דויד מתיאוס, בן בנימין, עמית כהן, אביחי ידין, נאה דיביין (שון קלימקין, 59), אור דסה, יוג'ין אנסה (מאור ג'ראסי, 81), קייס גאנם (יואב תומר, 44).


מהלך המשחק:
דקה 5 – פתיחה מדהימה של הפועל רעננה! קייס גאנם ניצל מסירה נוראית לאחור של עיאד חבשי, חטף את הכדור, מסר הצידה לאור דסה שמול שער ריק גילגל לרשת, 0:1 להפועל רעננה



אור דסה ועדי נימני חוגגים (מאור אלקלסי)


דקה 7 – דולב חזיזה היה יכול להשוות אך בעט גבוה מעל השער ממצב נוח מחוץ לרחבה.


דקה 10 – מוחמד עוואד השתחרר לבעיטה ושלח פצצה מחוץ לרחבה אבל הכדור עבר סנטימטר מהקורה!


דקה 16 – מכבי חיפה מתקשה להיכנס לרחבה וממשיכה לאיים מרחוק, סאן מנחם בעט טוב אבל אסף צור הדף לקרן.



מרקו בלבול לא שקט (מאור אלקסלסי)


דקה 19 – הלחץ של הירוקים נמשך, יובל אשכנזי העלה לרחבה אך ניקיטה רוקאביצה פספס את הכדור.


דקה 20 – רז מאיר נכנס במקומו של סאן מנחם שנפצע

 

דקה 24 – הקבוצה של קורצקי כובשת שער נוסף! יוג'ין אנסה ביצע דריבל נפלא באגף ומסר לדסה שבעט, הכדור פגע ברז מאיר שהבקיע שער עצמי, 0:2 להפועל רעננה


דקה 27 – עוואד המשיך להיות נקודת האור היחידה במכבי חיפה, צור הדף נפלא את הבעיטה מחוץ לרחבה.


מוחמד עוואד. נקודת האור היחידה במכבי חיפה (מאור אלקסלסי)


דקה 29 – חילוף התקפי של מרקו בלבול כדי לחזק את ההתקפה: הבלם אליסון דוס סנטוס הוחלף וספג בוז מהקהל כשבמקומו עולה שחקן הרכש החדש טיירון שרי.



שרי מחליף את דוס סנטוס, החילוף שעשה את ההבדל (מאור אלקסלסי)



דקה 36 – מהלך כדורגל נהדר של מכבי חיפה מסתיים בשער מצמק! ארנסט מאבוקה פרץ נפלא בצד ימין, מסר לרוקאביצה שהצליח להשתלט על הכדור ולמסור אחורה ליובל אשכנזי שהגיע מאחור ושלח בעיטה מסובבת נהדרת, הירוקים מצמקים ל-2:1.



יובל אשכנזי חוגג (מאור אלקסלסי) 


דקה 44 – אסף צור הפך לגיבור של הפועל רעננה. הכדור טייל ברחבה של רעננה. הכדור הגיע בסיום המהלך לרוקאביצה שרשם החמצה ממצבשל מאה אחוז שער כשבעט חלש ונבלם על ידי השוער.


דקה 48 – מכבי חיפה משווה בדיוק בזמן! בתוספת הזמן של המחצית, עיאבד חבשי נוגח נהדר לפינה לאחר כדור קרן, סמי עופר בטירוף, 2:2



שחקני מכבי חיפה חוגגים (מאור אלקסלסי)



עאיד חבשי חוגג (מאור אלקסלסי)


דקה 50  (תוספת הזמן של המחצית הראשונה) – כמעט מהפך למכבי חיפה. עוואד נגח מצוין לאחר הרמה נהדרת של שרי, אבל אסף צור הדף ומנע את ה-3:2.


דקה 50 – עוואד בעט חלש למרכז השער אחרי התקפה מהירה של הירוקים.


דקה 51 – יוג'ין אנסה נשלח בכדור ארוך ועם הרבה כוח ופיזיות הצליח להשתחרר לבעיטה אך בעט גבוה.


דקה 58 – עדי נמני הגיע קרוב לשער, ביצע דריבל יפה ויואב תומר בעט חזק אך נבלם.


דקה 61 – כמעט פלאשבק מהשער הראשון. חבשי הסתבך ליד קו מחצית המגרש, דסה חטף כדור ודהר לעבר השער ומסר לתומר שביזבז את ההזדמנות.


דקה 62 – 2:3 להפועל רעננה!  עידן לוי נגח, חבשי רצה לבלום את הכדור שניתז מרגלו לצלעות, השופט פוקסמן צפה במהלך ושגה בפסיקה כשהעניק פנדל לאורחת.  עדי נמני בעט מצוין לקורה ופנימה!



המהלך המעורר מחלוקת של הערב – הפנדל של רעננה (מאור אלקסלסי)


שחקני הפועל רעננה חוגגים את השער השלישי (מאור אלקסלסי)


דקה 80 – לאחר כמה דקות של הלם, מכבי חיפה הצליחה לייצר מצב מסוכן שהיה חייב להסתיים בשער: דולב חזיזה הרים כדור נפלא מצד שמאל, ארנסט מאבוקה הצטרף בתזמון מושלם אבל ממטר הצליח לנגוח רק למשקוף! וואו!
 


דקה 82 – הלחץ הירוק נמשך, אסף צור מתח איברים ועצר את הבעיטה של רוקאביצה מטווח אפס לאחר פתיחת רגליים נהדרת של ירדן שועה.


דקה 84 – מכבי חיפה משווה ל-3:3! שרי מככב עם הרמה מצד שמאל, רוקאביצה נוגח מכל הלב לרשת ולא מותיר סיכוי לצור!


דקה 86 – חיפה הייתה קרובה למהפך! ירדן שועה מסר הצידה לצד שמאל, דולב חזיזה החופשי העביר לרגל ימין אבל בעט ממצב נוח ליד הקורה.


דקה 88 – מכבי חיפה משלימה מהפך ענק! דולב חזיזה שלח כדור רוחב ורוקאביצה דחק לרשת, 3:4 לירוקים



ניקיטה רוקאביצה חוגג (מאור אלקסלסי)


שחקני מכבי חיפה חוגגים בסיום (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי