צפו בדרמה מבלומפילד: 1:2 לבני יהודה נגד ק"ש בדקה ה-98

שחקני בני יהודה
שחקני בני יהודה | אודי ציטיאט

שרידיאן אמנם כבש את שער הבכורה בבלומפילד המחודש (24) לעיני 3,150 צופים, אך בן שמעון (38) ומגבו (65) קיבלו שני אדומים. גאדיר (46) ופנישי (90+8) ניצלו את החיסרון המספרי והשיגו שלוש נקודות יקרות

(גודל טקסט)

אצטדיון בלומפילד חזר באופן רשמי הערב (ראשון) לכדורגל הישראלי לאחר שלוש שנים עם משחק הבית של בני יהודה נגד קריית שמונה אליו הגיעו 3,150 צופים. מעבר לפתיחה המרגשת שני הקבוצות סיפקו כדורגל לא רע, שני אדומים והמון החמצות, שהמארחת השיגה 1:2 הכי דרמטי שאפשר על קריית שמונה בדקה ה-98.

הפתיחה הייתה שייכת לקריית שמונה, הקבוצה הצפונית כבשה את שער הבכורה בבלומפילד המחודש בדקה ה-24 מראשו של חלוץ הרכש שרידיאן. אבוקסיס ביצע חילוף בדקה ה-31 כפול וקיבל עזרה ממקום לא צפוי לאחר שאמיר בן שמעון הורחק באדום ישיר בעקבות הרחקה גסה על עיסמאילה סורו בדקה ה-35.


שמחה גדולה בבני יהודה (אודי ציטיאט)

בני יהודה ניצלה את החיסרון המספרי 50 שניות בתוך המחצית השנייה לאחר כיבוש של מוחמד גאדיר. כעבור 15 דקות קריית שמונה קיבלה אדום נוסף, כאשר אורי מגבו המחליף הורחק בשני צהובים ולאחר מכן התחיל באופן רשמי מטווח על השער של בני יהודה.

הכתומים קיבלו אינספור מצבים ולא הפסיקו להחמיץ, אבל אקורד הסיום היה שייך לאלבן פנישי שדחק מקרוב בדקה ה-98 והשלים את המהפך והשיג את שלוש הנקודות היקרות לבני יהודה.


אצטדיון בלומפילד המחודש (אודי ציטיאט)

שתי הקבוצות, כמובן, רוצות ניצחון במשחק הראשון של העונה ובעיקר רוצות פוש למחזורים הבאים שיעזור להם לתקוע יתד בצמרת לכיוון הפלייאוף העליון במקום לרדוף אחרי הליגה כבר ממחזור הפתיחה. אבל עם כל הכבוד לבני יהודה וקריית שמונה, הערב הוא הערב של בלומפילד. שום דבר לא יקלקל את החגיגה, ועדות הבטיחות, האישורים מהעירייה ובעיות התחבורה כבר מאחורינו, והאצטדיון הישראלי ביותר מוכן לחזור לאחר משחקים אגדיים כמו שהוא אירח בעבר. האם זה ייזכר כאחד מהם? בעוד 90 דקות נדע.

הרכבים
בני יהודה
: אמיליוס זובאס, אבישי כהן, דן מורי, אלבן פנישי, דניאל פלשר (דור אלו 31), מתן בלטקסה, איסמעילה סורו, תאמבי סגס, שי מזור (עמית זנטי 31), מוחמד גדיר, דור ג'אן

קריית שמונה: דזוגס ברטקוס, יובל לוין, מרקוס דיניז, עידן נחמיאס, אמיר בן שמעון (38, אדום), סמואל בראון (מוחמד שכר 70), עומר לקאו, ג'ון רואיז (אורי מגבו 41, 65 אדום), ג'יימס אדני, איסמעיל ריאן, קיליאן שרידיאן.

מהלך המשחק
לאחר 14 דקות נטולות מצבים, בני יהודה הגיעה למצב ממשי ראשון. שי מזור ניסה את מזלו עם בעטיה מחוץ לרחבה לפינה השמאלית של השער, אך הוא לא פגש את המסגרת. בדקה ה-23 מוחמד גאדיר פרץ משאל למרכז הרחבה בסמוך לקו החוץ ושחרר כדור שטוח, אותו קלט דזוגס ברטקוס בקלות.

בדקה ה-24 נכבש השער הראשון באצטדיון בלומפילד המחודש, אך הגול הובקע דווקא על ידי שחקן חוץ. עיסמאיל ריאן סיפק הגבהה מושלמת מהאגף הימני והחלוץ האירי קיליאן שרידיאן התרומם מעל כולם והבקיע את שערו הראשון בליגת העל, 0:1 לקריית שמונה.

בדקה ה-38 קריית שמונה נשארה בעשרה שחקנים לאחר תיקול אגרסיבי של אמיר בן שמעון על איסמעילה סורו. השופט אלי חכמון בדק את המהלך ולא שינה את דעתו. בדקה ה-39 בני יהודה כמעט השוותה. אלו הגביה מימין ובלטקסה נגח לחיבורים, אך השוער ברטקוס הדף לקרן. 


אלי חכמון מרחיק את אמיר בן שמעון (אודי ציטיאט)

איסמעילה סורו יוצא לבדיקה מחוץ למגרש (אודי ציטיאט)

אחרי 50 שניות לתוך המחצית השנייה בני יהודה מצאה את השוויון אחרי 50 שניות כאשר תאמבי הגביהה למוחמד גאדיר שנגח מקרוב, 1:1 בבולמפילד המחודש. בדקה ה-56 דור ג'אן חטף בסמוך לרחבת קריית שמונה, מוחמד גאדיר בעט מרחוק וברטקוס הצליח להדוף. קריית שמונה נותרה בתשעה שחקנים החל מהדקה ה-65 אחרי שאורי מגבו המחליף הורחק בצהוב שני.
 

בדקה ה-69 בני יהודה כמעט השלימה מהפך, תאמבי סגס מצא את דור אלו באגף הימני שהעביר כדור רחוב מדויק למוחמד גאדיר במרכז הרחבה והחלוץ בעט לכיוונו של ברטקוס שהצליח להדוף. המטווח של בני יהודה נמשך, גאדיר קיבל כדור לרחבה בדקה ה-82 ובעט לגופו של ברטקוס שהדף לקרן.

גאדיר ממשיך להחמיץ, החלוץ קיבל כדור נוסף ברחבה בדקה ה-83 ולמרות שהיה חופשי שחרר כדור לא מדויק מחוץ למסגרת. ברקטוס פשוט מציל את קריית שמונה, ז'אן מצא את עצמו לבד ברחבה ובעט כדור מסוכן לכיוון השער והליטאי גם הפעם היה במקום. וואו! בני יהודה השלימה מהפך בדקה ה-98 לאחר דחיקה מקרוב של אלבן פנישי, 1:2 ענק לבני יהודה.



שחקני בני יהודה חוגגים (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי