כשבלומפילד הצמיח קרניים: האצטדיון החדש לא מזכיר את קודמו

אצטדיון בלומפילד
אצטדיון בלומפילד | אודי ציטיאט

המגרש היפואי נשאר קומפקטי ומרטיט – אבל השתנה לחלוטין. אפילו האור בוקע מהגג ורק הדשא נשאר כפי שהיה, הכי ישר והכי ירוק. רון עמיקם על ערב פרמיירה שהזכיר יותר חזרה גנרלית לקראת הדבר האמיתי

(גודל טקסט)

המכללה היא אותה מכללה. גם החניה מפעם פנויה מתמיד. פעם היה פה רחוב 250, ליד "אבאל'ה בוא ללונה פארק" של ישראל יצחקי. סמטת ההילוך השישי היא אותה סמטה מאז ישב פה 'יפנאוטו'. אפילו רחוב בן צבי מתקשה להשתנות. רק מה זה הריצוף הזה שצץ פתאום, איפה האספלט השמנוני, לאן נעלמו הגדרות, למה אין פה מכוניות שחוסמות את הציר? ומה קרה לבלומפילד, שהצמיח פתאום קרניים?

עיריית תל אביב-יפו, בשיתוף מנהלת הליגה, בחרו קליינטים קלים להשיק את הצעצוע החדש של רון חולדאי. המדרכות נוקו (לא מורקו), רוב הכלים נעלמו (חוץ מצינור אחד שיצא מהמדרכה ליד שער 7, ודלת שנותרה פתוחה בקומה 4 וחשפה אחריה שיירי בנייה). אפילו דשא נשתל בחופזה בגן כרונינגן הצמוד. בלומפילד הגיע לדד ליין מתנשף, בדופק גבוה, אפילו לא שם משהו על עצמו. נראה חושפני. לא מחסומים, לא שטח סטרילי, אתה הולך סביבו כאילו מדובר בקניון חדש.

לפני 45 שנה הייתה שורת רוכלים מול שערים 10-11, כל רחוב התחייה היה בליל של ריחות וצעקות. בראש המצעד צעדו דוכן המיץ שקדים, דוכן הגידיילות, ארגז השקיות החומות של הגרעינים השחורים, וזה שלידו עם הבייגל'ה והזעתר בתוך גזיר עיתון (בדרך כלל "דבר"). ובסוף השורה שחה פלאפל ריחני בתוך שמן שחור במיוחד. מה שנשאר מהגווארדיה הבלתי נשכחת זו גברת אחת שהסתובבה אתמול באופניים, בין העוברים ושבים, מחוברת לסלסלה שבה ישב מבוהל פודל חמוד להפליא, בעוד היא מכריזה שמי שרוצה בורקס – זה פתוח. בלומפילד יכול להוסיף מפלסים, לשים עליו קונסטרוקציה ושילוט VIP, אבל יפו היא עדיין יפו.


רק הדשא נשאר כשהיה. אצטדיון בלומפילד (אודי ציטיאט)

בלומפילד נשאר היקפי, קומפקטי, מרטיט, אבל השתנה לחלוטין. אפילו האור בוקע מהגג. רק הדשא נשאר כשהיה – הכי טוב, הכי ישר, הכי ירוק. לפני עשרה ימים הוא היה בכלל בפארק דרום. האוסטרלי שטיפח אותו צריך לקבל את פרס ישראל לאגרונומיה. כל מי שעבד כאן בשלושת החודשים האחרונים צריך ללמד את שאר הפרויקטורים איך עומדים בזמנים.

אפרופו אוסטרלים, אנחנו מגלים בין שער 7 ל-8, למרגלות האקליפטוס הזקן, את האדריכל חיים קהת. הבחור גדל בקיבוץ מעגן, שם שתלו האוסטרלים של גדוד הפרשים הבריטי אקליפטוסים עוד בימי מלחמת העולם הראשונה. עכשיו הוא תפס זולה, נשען על העץ רחב הגזע, מסתכל נפעם על היצירה שלו. לפני פחות מארבע שנים זה היה מודל במשרד אדריכלים.

הערב (שני) ייכנסו למודל הזה בין 15 ל-20 אלף איש, ולא רחוק היום שיצטופפו בו כמעט 30 אלף. הוא זוכר שהיה במגרש הקודם בפעם האחרונה כשמכבי ת"א ניצחה את מכבי חיפה 1:2. בניון וזהבי כבשו לכל צד. הוא ישב אז וינק את האווירה המיוחדת כדי להזריק אותה למבנה החדש של המקדש.


אוהדי הפועל תל אביב. יגיעו למתקן החדש בין 15 ל-50 אלף צופים (אודי ציטיאט)

בדקה ה-98 אתמול התברר שהאווירה הזו בקעה מיסודות המגרש הקודם. השאגה הזו שמתגלגלת ברחוב עזה ונכנסת לנחילי העכברושים מתחת לחפירות הרכבת הקלה בשדרות ירושלים הצליחה להישמר. אפילו אוהדי בני יהודה, שבקושי מילאו חצי משער 8, ידעו להשתמש באקוסטיקה המופלאה ולהאיר את הלילה.

למרות שהיו רק 3,150 איש בפרמיירה, שנראתה כמו פיילוט לכל דבר, אף אחד לא רצה לפספס. קיקו רחמינוביץ' אסף את ותיקי הפועל ת"א לצילום על הדשא, רון חולדאי בא למשש חצי מיליארד שקל – לפני התוספות – שעפו מקופת העירייה, ואפילו הארי בלומפילד, הבן של אחד האחים, הסתובב בין הקומות זורח כולו, עשה סלפי עם כל מתברבר שטעה בקומה, ומלמל לעצמו שוב ושוב: "וונדרפול..אמייזינג…גורג'ס".

בלומפילד כבר כאן. הפועל אביב תהיה כאן הערב נגד מכבי נתניה (20:10, שידור ישיר בספורט1), הדרבי יגיע כבר בשבוע הבא. תתחדשו.


אף אחד לא רצה לפספס את אירוע הפתיחה וקיבל סיום דרמטי במיוחד (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי