רונית תירוש: "האדום היה שגוי", רוני אוואט יעמוד לדין

אלי חכמון שולף כרטיס אדום, אמיר בן שמעון
אלי חכמון שולף כרטיס אדום, אמיר בן שמעון | אודי ציטיאט

יו"ר איגוד השופטים הודתה שחכמון שגה: אך תדרוש להעמיד לדין את בעלי עירוני ק"ש: "לכל תלונה יש כתובת וזמן". מאמן אשדוד ייענש על דבריו לשופט במשחק גביע הטוטו נגד בני יהודה. הפועל ירושלים הודחה מליגה ב'

(גודל טקסט)
השינויים החדשים בתקנון השיפוט הוסיף גם שליפת כרטיסים אדומים למאמנים, אלא שבניגוד למצב הקיים עם שחקנים, אין הרחקת מאמן בכרטיס אדום משמעותה שהוא לא יוכל לעמוד על הקווים במשחק הבא. עם זאת, הרחקה בהחלט עלולה להוביל להעמדה לדין בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל – ושם מאמנים יכולים לספוג הרחקה ממשחקים.


הבוקר הודיע היועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל על העמדתו של מאמן מועדון ספורט אשדוד, רוני אוואט, לדין בעקבות משחק קבוצתו נגד בני יהודה בגביע הטוטו, ומכאן שבהחלט קיימת האפשרות שהקבוצה מעיר הנמל תצטרך להסתדר במחזור השני של ליגת העל, בו היא תארח את הפועל תל אביב, ללא מאמנה (שבת, 17:45 בספורט4).


תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, החליט להעמיד את אוואט לדין לאחר שבדו"ח השיפוט נכתב: "בדקה ה-45 ניגשתי לכיוון ספסל מ.ס אשדוד על מנת להרגיע את המאמן רוני אוואט, שהתנהג בצורה לא הולמת. כשהגעתי לאיזור הטכני הוא קרא לעברי: "תן את המשרוקית ליוסי (אבוקסיס, א.ג) שהוא ישפוט במקום שיגיד לך מה לעשות". כמובן שבתגובה הורחק אוואט בגין העלבת שופט וביום רביעי הקרוב יוחלט אם יורחק מהמשחק הקרוב נגד הפועל ת"א ואולי גם מעבר לכך.



אוואט ואוחיון. המאמן הראשי יורחק? (דני מרון)


בהמשך פרסמה הוועדה המקצועית של איגוד השופטים התייחסות גם לאירועי המשחק אתמול בין בני יהודה לעירוני קריית שמונה. יו"ר האיגוד, רונית תירוש, הודיעה כי שופט המשחק אלי חכמון טעה כששלף כרטיס אדום ישיר שכן מדובר ב"עבירת משחק חסרת אחריות" בלבד. לדבריה, אוראל גרינפלד שופט ה-VAR המליץ לשופט לבחון את האירוע על גבי המסך אך חכמון טעה בשנית לאחר שלא שינה את החלטתו על אף שצפה במהלכים. "מצופה מכל שופט להפעיל שיקול דעת ולתרום להרגעת המשחק", אמר תירוש.

לגבי תגובת איזי שירצקי שהתבטא בצורה חריפה נגד אלי חכמון, אמרה תירוש כי על אף ההבנה הכנה לתסכול המוצדק שלו, היא רואה בחומרה רבה את השתלחותו בשופט. לאחר שיחה שניהלה עמו, הבהירה תירוש למר שירצקי כי לכל תלונה, מוצדקת ככל שתהיה, יש כתובת וזמן – תלונות על תפקוד שופט חייבות להימסר לוועדה המקצועית אשר לה ורק לה יש את הכלים לבחון את התנהלותו ואת החלטותיו. מאחר ששירצקי נהג בדרך אחרת, תוגש נגדו תלונה לתובע ההתאחדות בדרישה להעמידו לדין משמעתי.



בנושא אחר, נמסר מהיועץ המשפטי כי הפועל ירושלים לא עמדה בדד ליין שהוצב לה על ידי בית הדין העליון של ההתאחדות ולא הצליחה לסלק את תביעות הבוררות שעמדו כנגדה עד לאתמול – וכפועל יוצא, החליטה היום ועדת הליגה והגביע לשבץ את הפועל עירוני גדרה במקומה של הפועל ירושלים בליגה ב' דרום ב'.

איזי שרצקי (דני מרון). 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי