אצטדיון באסה: הפועל ת"א ונתניה קלקלו את החזרה לבלומפילד

אוהדי הפועל תל אביב, בלומפילד
אוהדי הפועל תל אביב, בלומפילד | עדי אבישי

האוהדים סיפקו אווירה נהדרת באצטדיון המחודש, אבל האדומים והיהלומים אכזבו בענק. שתי הקבוצות הציגו כדורגל חלש ומפוזר וסיימו בתיקו מאופס שכולנו נרצה לשכוח

(גודל טקסט)

אצטדיון בלומפילד עבר את כל החוויות האפשריות בכדורגל. את כולן. החידוש האמיתי, למעשה היחיד, בבלומפילד המחודש הוא האלמנט הטכנולוגי שאמור לסייע לשופט האנושי: ה-VAR.

שלשום, במשחק שחנך את האצטדיון בין בני יהודה להפועל קריית שמונה, השופט אלי חכמון לא התייחס למערכת הוידאו ונשאר בדעתו להרחיק שחקן מקריית שמונה. אתמול, במשחק בין הפועל תל אביב למכבי נתניה, השופט איתן שמואלוביץ דווקא כן קיבל את עצת שופטי ה-VAR ולא שרק לפנדל לזכות הפועל תל אביב. בשני המקרים עולה מיד השאלה – עד כמה באמת מדייקת המערכת בקבלת החלטות?

כי אמיר בן שמעון לא היה צריך להיות מורחק והפועל תל אביב כן הייתה צריכה לקבל פנדל. נכון שהשיפוט מעולם לא היה אחיד, אבל המטרה הראשונה בשימוש במערכת השיפוט האלקטרונית הייתה שלא יהיו טעויות, או לפחות יפחתו הטעויות עד כמה שאפשר.

איתן שמואלביץ' במשחק אמש. (עדי אבישי)
איתן שמואלביץ' במשחק אמש. (עדי אבישי)

הכל קרה בתוספת הזמן של המחצית הראשונה: קלאודמיר פריירה שלח כדור עומק לעבר מאור בוזגלו, שאמנם לא הגיע טוב אל הכדור, אבל יציאה של השוער דני עמוס שלחה אותו שדוד אל הדשא. פנדל בוודאות, ואולי גם כרטיס אדום לשוער מכבי נתניה, אבל שמואלביץ שמע את שופטי ה-VAR ולא שרק לפנדל, וגם לא הניף כרטיס אדום, ההסבר היה שאלטמן ביצע עבירה עוד לפני שפריירה שלח את הכדור לבוזגלו. ראשית, לא ברור לחלוטין למה שמואלביץ המשיך את המהלך אם ראה את העבירה, אבל מעבר לכך, גם אם לא ראה את העבירה, החוק מחייב אותו להרחיק את דני עמוס על העבירה שביצע, בלי שום קשר להמשך האירועים.

זה לא היה מחזור פתיחה נוח לשופטים. העובדה שהם "פותחים" את סקירת המשחק אומרת למעשה את הכל. רק למען הסמליות, צריך לומר שההחלטה המשמעותית האחרונה של השופט במשחק אתמול הייתה הרחקת גיא מלמד ממכבי נתניה אחרי פגיעה במרווין פירסמן מהפועל ת"א, אבל במקרה הזה אין לנו טענות ובטח לא ביקורת, זו הייתה הרחקה מוצדקת בכל מאת האחוזים.

אלי חכמון מרחיק את אמיר בן שמעון. ה-VAR באמת מדייק בהחלטות? (עדי אבישי)
אלי חכמון מרחיק את אמיר בן שמעון. ה-VAR באמת מדייק בהחלטות? (עדי אבישי)

האדומים, אלופי ה-0:0 של העונה שעברה, פתחו גם את העונה הנוכחית במשחק ללא שערים. אשתקד הם סיימו שבע פעמים בתיקו מאופס במסגרת משחקי הליגה הסדירה ונקווה שהפעם זה יקרה לה פחות. אגב, מחזור הפתיחה סיפק שני משחקים ללא שערים לעומת העונה שעברה שבה בשלושת המחזורים הראשונים נרשם רק משחק אחד. ובכלל, 15 שערים נכבשו במחזור הפתיחה, שבעה מהם במשחק של מכבי חיפה מול הפועל רעננה, ועדיין 15 שערים הם תפוקה קטנה מזו של העונה שעברה (18) ומהעונה שקדמה לה (17).

כדורגל גדול לא היה אתמול בבלומפילד, אבל קהל גדול היה ועוד איך היה. קהל נלהב, מלא תשוקה למשחק הכדורגל, והמון סקרנים שבאו לראות איך הכפילו את כמות מקומות הישיבה באצטדיון, הפגינו תצוגת עידוד מרשימה שאמורה הייתה להמריץ את השחקנים על כר הדשא ליכולות קצת יותר טובות. את המחמאות הגדולות ביותר במקרה הזה יקבלו 19 אלף הצופים ולא השחקנים על כר הדשא.

הפועל תל אביב צברה נקודת ליגה ראשונה אחרי חמישה הפסדים רצופים בגביע הטוטו. מכבי נתניה לא יכולה להיות מאוכזבת מהתוצאה, לנוכח היכולת שהציגה. לקראת סיום המשחק, היא שלחה למערכה את סתיו פיניש בתקווה שהוא יעשה מה שפנישי עשה 24 שעות קודם לכן, אבל הטקטיקה הזו לא עבדה הפעם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי