חיים סילבס: "מי שיזלזל בהפועל חיפה, ישלם על זה"

חיים סילבס
חיים סילבס | אודי ציטיאט

הקבוצה מהכרמל ערכה מסיבת עיתונאים לקראת הדרבי העירוני, המאמן הזהיר והדגיש: "מרשים שעל אף פערי התקציב, הפועל שולטת בדרבי". בן בסט: "צריך לעשות הרבה כבוד לקבוצה הזו"

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

הפועל חיפה לא הפסידה דרבי אחד בשלוש השנים האחרונות ובשבת הקרובה (20:25, שידור ישיר בספורט4) היא תנסה לשמור על הרצף, למרות ההצהרות של הירוקים: "שמכבי ידברו בתקשורת, אנחנו נדבר על המגרש", אמרו במועדון האדום, "לפני כל דרבי אנחנו סוג של אנדרדוג ובסיום אנחנו אלה ששמחים".

היום (חמישי) הקבוצה ערכה מסיבת עיתונאים לקראת המשחק ובה דיבר המאמן חיים סילבס על השליטה האדומה בשנים האחרונות: "זה נתון מרשים שחרף הפערים בתקציב, הפועל חיפה שולטת בדרבי. נקווה שזה יימשך".

על היריבה: "מכבי חיפה קבוצה מרשימה, אבל לא הייתי מזלזל באף קבוצה אחרת ובטח לא בהפועל חיפה, מי שיעשה זאת ישלם על זה. ראיתי את האוהדים שלנו בכפר סבא, שהגיעו למשחק ועודדו אותנו גם ברגעים קשים וזה עזר לנו. הם יהיו השחקן ה-12 בדרבי. אנחנו מתעסקים בעצמנו".

יקוו לשמור על הרצף של הפועל חיפה בשבת הקרובה. חיים סילבס ועוזרו מאיר בן מרגי. (עדי אבישי)
יקוו לשמור על הרצף של הפועל חיפה בשבת הקרובה. חיים סילבס ועוזרו מאיר בן מרגי. (עדי אבישי)

ההכנות למשחק: "יש לנו את החיבור והכח של המשפחתיות שיש פה. למשחק כזה לא צריך להתכונן מנטלית, כי הבאז מסביב מדבר בעד עצמו ומה שיעשה את ההבדל זה האלמנטים הטקטיים. ננסה להשאיר את הנקודות אצלנו. אני שמח שאנחנו מגיעים בסגל מלא למשחק, עשינו את ההכנות שלנו כמו שצריך".

דרבי אישי עבורו: "כל זירות הקרב פתוחות במשחק הזה. זאת יכולה להיות נקודת ציון בהפועל חיפה ובכל הזירות נוכל להתמודד עם מכבי חיפה, גם בזירת המאמנים וגם על המגרש".

על אמרי וולשמן: "יש לנו מספיק שחקנים, עלינו עם מחשבות מסוימות נגד כפר סבא ואז קרה מה שקרה וביצענו שינויים בהתאם למשחק עצמו".

אוהדי הפועל חיפה יגיעו בהמוניהם לדרבי העירוני. (עדי אבישי)
אוהדי הפועל חיפה יגיעו בהמוניהם לדרבי העירוני. (עדי אבישי)

הקפטן עדן בן בסט הוסיף: "דרבי בשבילי זה קודם כל משחק יוקרתי, כזה שמעבר לשלוש הנקודות מכניס אלמנט של גאווה לאוהדים ולמועדון. דרבי בשבילם זה הדבר הכי חשוב וזה יותר משלוש נקודות. כשחקן שמזוהה עם המועדון, אני רוצה לעשות את האוהדים שמחים".

על יחסי הכוחות בעיר: "הפועל חיפה ניצחה בדרבי בשנים האחרונות והזמנים השתנו, צומצמו הפערים והפועל חיפה מביאה כמויות גדולות של אוהדים. צריך לעשות הרבה כבוד לקבוצה הזו, היא הרוויחה את זה ביושר. אנו מכבדים גם את מכבי חיפה שנראית טוב, אבל אל תזלזלו בנו".

משמעות המשחק עבורו: "הבית שלי הוא פה ואני מכיר כאן אנשים מגיל קטן, עברנו הרבה דברים טובים וזה היה חלק מהשיקול שלי לחזור ולוותר על מספר דברים כי אני מקבל פה כל כך הרבה שאין במקומות אחרים. אנחנו רק במחזור השני וצריך להרים את הרמה מבחינה קבוצתית ואישית, אנחנו צריכים להתחבר וזה ייקח זמן. כמו שלא התלהבנו מהניצחון על כפר סבא, גם אם ננצח את הדרבי, זה לא אומר שאנחנו בכושר שיא".

עדן בן בסט ינסה לעזור לקבוצתו לנצח בדרבי. (מאור אלקסלסי)
עדן בן בסט ינסה לעזור לקבוצתו לנצח בדרבי. (מאור אלקסלסי)

על אף היכולת הלא טובה בניצחון על הפועל כפר סבא, שלוש הנקודות נתנו ביטחון לשחקנים. מבחינה מקצועית, המאמן חיים סילבס יחליט היום באיזה מערך לעלות נגד היריבה העירונית, כאשר לא מן הנמנע שיציב שלושה בלמים, עם גיא משפתי במרכז ההגנה לצד בן והבה וניסו קפילוטו. אפשרות אחרת היא שלירן סרדל יעלה בחוליה האחורית.

גם גילי ורמוט, שהתחיל את המשחק נגד כפר סבא על הספסל והביא את השינוי עם כניסתו במחצית השנייה, עשוי לפתוח בחלק ההתקפי, מאחורי עדן בן בסט ונס זמיר. בצד האדום של חיפה ממשיכים לחפש בלם זר: "לא נביא סתם שחקן, אלא אחד שיחזק אותנו בצורה משמעותית", אמרו במועדון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי