בלבול: "יודעים עד כמה הדרבי חשוב לאוהדים שלנו"

מרקו בלבול
מרקו בלבול | עומרי שטיין

המאמן מודע למאזן העגום בדרבי בשנים האחרונות אך לא מתייחס לעבר: "רוצים לנצח בכל משחק". על השיטה: "נשחק בכמה מערכים". על הבלם החדש: "מגיע בכושר טוב". על ווילדסחוט: "הקבוצה עדיין מחפשת את עצמה"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)
אחרי שמצאה את הבלם הזר שכל כך חיכתה לו והחתימה היום (חמישי) את טרנט סיינסבורי האוסטרלי, מכבי חיפה התכנסה למסיבת עיתונאים לקראת הדרבי החיפאי בשבת הקרובה (20:25, שידור ישיר בספורט4). הירוקים פתחו את העונה עם ניצחון 3:4 דרמטי על הפועל רעננה וכעת ירצו גם לצבור שלוש נקודות נוספות כדי להמשיך את המומנטום החיובי בפתיחת העונה (מאז עונת האליפות האחרונה, לא ניצחה הקבוצה בשני מחזורי הפתיחה), אך בעיקר לקטוע את רצף שלוש השנים ללא ניצחון על היריבה העירונית הפועל.


המאמן מרקו בלבול התייצב מול המיקרופונים לקראת המשחק הגדול ודיבר על הטעויות נגד הפועל רעננה ומערך שלושת הבלמים, על התשוקה הגדולה של הירוקים לנצח בדרבי וגם על הבלם החדש שהצטרף ועל יאניק ווילדסחוט שהתקשה להשתלב".


המשחק נגד הפועל רעננה: "כמובן שלא פתחנו טוב את המשחק נגד רעננה לא פצחנו טוב, היינו חצי רדומים, זה טוב לחזור מפיגור, זה מראה על אופי".


הדרבי: "הפוקוס הוא על עצמינו, אנחנו יודעים מהי החשיבות של הדרבי לאוהדים שלנו. יש ממול קבוצה מאוד איכותית עם סגל טוב ומאוזן. נצטרך לבוא מרוכזים ונחושים ולנצח את המשחק".
 

מרקו בלבול (עומרי שטיין)

 

שחקני הרכש החדשים: "עדיין חסר לי הרבה אינפורמצייה, אני לא רוצה להתייחס. הבלם הגיע, אני שמח מאוד. שחקן בן 27 מאיינדהובן, יוסיף לנו הרבה מאוד, מגיע אחרי שערך הכנה מלאה".

השנים האחרונות ללא ניצחון בדרבי וללא ניצחון בשני מחזורי הפתיחה מאז 2011: "בכל משחק מצפים מאיתנו לנצח, זו מכבי חיפה, קשה לי מאוד להתייחס למה שהיה בעבר ואני לא רוצה להתייחס לכך, אני מתייחס לקדנצייה שלי, אנחנו רוצים לנצח ולהשתפר בכל משחק, זה המסר שאני מעביר לשחקנים שלי".

על ניקיטה רוקאביצה: "אני חושב שהוא שחקן מצוין ומגיע לו חבר כרגע מנבחרת אוסטרליה, האמת שלא חשבנו על זה כשהחתמנו אותו, אבל התייעצנו איתו בהמשך. אנחנו שמחים שהוא איתנו, בתקופה שאני כאן הוא עושה המון דברים טובים בהתקפה, הוא התחיל את העונה מצוין".
 

מערך שלושת הבלמים: "אנחנו מתייחסים גם ליריבה, אנחנו רוצים לשחק בשתי שיטות, כבר דיברתי על הטעויות שעשינו נגד הפועל רעננה. מה שחשוב לי הוא הסגנון, איך נלחץ, איך נתגונן, פחות חשובה השיטה. אני בגדול יודע מה המערך שיהיה".


המאמן במהלך המשחק נגד רעננה. דיבר על הטעויות (מאור אלקסלסי)
 

יאניק ווילדסחוט התקשה להשתלב: "אתם כבר עושים סיכומים אחרי משחק ליגה אחד לגבי שחקנים, השיטה. אנחנו רק בתחילת הדרך, מתחברים כקבוצה, יש כאן שחקנים שלא עשו הכנה מלאה, כל אחד מחפש את עצמו. כבר אמרתי שיש לנו סגל צעיר ומוכשר ויש תחרות בסגל. לדעתי עדיין אין לנו איזון בסגל בין הגנה להתקפה וגם חיבור בקבוצה".

שחקני מכבי חיפה בנבחרת: "אמרתי שאני הולך לבנות על סגל מאוד צעיר שהוא יהיה התשתית של מכבי חיפה בשנים הבאות ובואו נראה אם הסגל הזה יוכיח את עצמו ויגיע לנבחרת, אני מאמין שכן. אני לא נכנס לשיקולים של אנדי ו-וילי, הם עושים מה שנראה להם. אני מאמין בסגל שלי".
 

הציפיות: "אני לא מכיר שחקנים שלא טועים, זה קורה גם בגמר המונדיאל ובליגת האלופות. במכבי חיפה צריך להתמודד עם טעויות, זה מועדון גדול, צריך להתמודד גם עם תקופות טובות – שהשתן לא יעלה לראש, אנחנו מנתחים הכל בצד הטקטי, המנטאלי, הפיזי, אנחנו נוגעים בכל. אני מאוד מאמין בשחקנים ואני מאמין שהשחקנים חזקים מנטאלית. אנחנו רואים את המהפכים שהם עושים ואת ההתמודדויות שלהם, מהיום שהגעתי – עשינו לא מעט מהפכים בדקות הסיום".
 

הפצועים: "סאן יחזור להתאמן עם הקבוצה, רמי גרשון לא יהיה כשיר, יאניק לדעתי יהיה בסדר, יש עוד זמן".

 

יאניק ווילדסחוט. כל הקבוצה עוד מחפשת את עצמה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי