איביץ': "אם נתרכז בבלומפילד במקום במשחק, זה יחזור אלינו כבומרנג"

ולדימיר איביץ', דן גלזר
ולדימיר איביץ', דן גלזר | רענן ברנובסקי

מאמן מכבי ת"א דיבר במסיבת עיתונאים לקראת המשחק נגד בני יהודה: "השיטה שלהם מהעונה שעברה נשארה. אירופה? קורה לקבוצות הטובות בעולם". גלזר: "נכשלנו באירופה, אין צורך להתחבא. לשחק בבלומפילד יהיה מדהים"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב לא הרשימה במחזור הפתיחה אך הצליחה לנצח 0:2 במשחק החוץ נגד העולה החדשה סקציה נס ציונה. ביום ראשון הקרוב תשחק האלופה נגד בני יהודה תל אביב בדרבי הקטן של תל אביב, במשחק מיוחד מאוד: לאחר שלוש שנות המתנה, מכבי תל אביב חוזרת לאצטדיון בלומפילד. למעלה מ-19 אלף מנויים נמכרו ועוד 3500 למשחק הספציפי. מעבר לכך, מדובר בקבוצה שהדיחה את הצהובים מהגביע בעונה שעברה ואף הנחילה לה הפסד בכורה בליגה. הקבוצה ערכה היום (חמישי) מסיבת עיתונאים לקראת המשחק החשוב בהשתתפות המאמן ולדימיר איביץ' והקשר דן גלזר.

איביץ' התייחס ליריבה: "אנחנו משחקים נגד קבוצה שניצחה אותנו פעמיים בעונה שעברה, ברור שאנחנו מכבדים אותם. אולי הם החליפו שחקנים אבל הקוסנפט שלהם הוא אותו דבר. הם משחקים כדורגל טוב ובהחלט לא יהיה משחק קל עבורנו. נבוא וננסה להשיג שלוש נקודות כמו שאנחנו באים לכל משחק".

"בני יהודה קבוצה קשוחה, אחת הקשות בליגה. הם משחקים באותה שיטה כמו העונה שעברה ויש להם שחקנים טובים חדשים. ניצחנו אותם באלוף האלופים, אבל זה לא אומר כלום למשחק הזה. אנחנו מכירים אותם והם אותנו, אנחנו מכבדים אותם. יש להם מאמן מצוין ונעשה הכל כדי להשיג שלוש נקודות ולהילחם".

החזרה לבלומפילד: "זה מדהים להיות באצטדיון, הייתי שם פעמיים. אני יכול רק לדמיין איך זה עם כל האוהדים שיהיו שם. זה טוב למכבי ת"א, כי שיחקנו רחוק מהבית וזאת היה בעיה לקבוצה. אבל אני מאמין שאנחנו צריכים להיות מרוכזים במשחק ולא לחשוב על בלומפילד, אחרת זה יחזור אלינו כבומרנג. בלומפילד יכול לעזור לנו, האוהדים יעזרו לנו כמו בכל משחק, אבל חייבים לעשות את העבודה שלנו".

איביץ'. איביץ'. "לשחק רחוק מהבית היה בעיה עבור הקבוצה" (רענן ברנובסקי)

ההדחה מאירופה: "לא שיחקנו טוב נגד סודובה. אני לא יכול להגיד שלא שיחקנו טוב נגד קלוז', כי המשחק הראשון היה 50-50. זה היה המשחק הראשון אחרי הפגרה וספגנו, אבל אני לא יכול להגיד שהם היו יותר טובים מאיתנו. הבעיה הכי גדולה שלנו היה המשחק הראשון נגד סודובה. המשחק השני נגד סודובה היה משחק טוב. מי שמבין כדורגל רואה כמה מצבים יצרנו. אבל זה בסדר, זה כדורגל, זה קורה לקבוצות הטובות בעולם. כשאנחנו לא טובים, אנחנו מפסידים. אני לא מנסה למצוא תירוצים. אני אגיד פעם נוספת: אנחנו לא מרוצים מעונה שנייה בלי אירופה, ואני זוכר טוב מאוד למה זה קרה בעונה הקודמת, אבל הפעם זאת היתה אשמתנו ואני לוקח אחריות מלאה. אנחנו צריכים להסתכל קדימה ועל המשחק הבא. בהצלחה חשוב להיות שקט, אבל ברגעים הקשים צריך להיות חזק".

חיזוק לסגל: "כשיש לנו משהו להכריז אנחנו עושים את זה, אבל כרגע אין לנו שום דבר להודיע. חלון ההעברות ייגמר ב-18 בספטמבר ועד אז אני לא יכול להגיד לך מה יקרה".

על ניקוליץ' וגולסה: "ניקוליץ' עובד איתנו, התחיל להתאמן איתנו. עכשיו אנחנו מחכים ורוצים שיתאמן איתנו יותר ובחודש הקרוב נראה אם הוא יכול לשחק ולעזור לנו. בכדורגל אם אתה בחוץ יותר מחודש, אתה צריך לקחת תקופה לחזור לרמה שהיית קודם לכן. והוא היה תשעה חודשים בחוץ, קשה לדמיין. אני מאמין שהוא יהיה בקרוב איתנו ויוכל לעזור לנו. אותו הדבר לגבי גולסה. הוא התחיל להתאמן איתנו חלק מהזמן, אני לא יודע בדיוק בעוד כמה ימים הוא יוכל לחזור אלינו. הוא פצוע והרופא אחראי עליו, והוא עובד לפי התוכנית של הרופא. אני מקווה שבכל יום הוא יתחזק יותר ויותר".

שחקני מכבי ת
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים לאחר ההפסד לסודובה. "לוקח אחריות מלאה" (אודי ציטיאט)

התחרות בצמרת השנה: "אני מאמין בסגל שלי ובשחקנים שלי. בכל יום אנחנו עובדים קשה כדי להשתפר. אמרתי בעבר, זה נורמלי בכדורגל שיש תקופה שהקבוצה לא משחקת טוב. זה לא קורה רק למכבי, זה קורה גם לברצלונה וסיטי וליברפול. זה לא נורמלי לנצח כל משחק אחד אחרי השני. כשיש לך יריבות שמתאמנות כמוך ויש להן שחקנים טובים כמו שלך, ככה זה. בית"ר, חיפה והפועל באר שבע הן קבוצות חזקות יותר מהשנה שעברה ותהיה תחרות השנה. אנחנו רוצים לשמור על מה שהשגנו ובשביל זה אנחנו חייבים לעבוד יותר ולהיות חזקים יותר. כל הקבוצות חזקות, אבל אני מאמין בקבוצה שלי ובשחקנים שלי. אנחנו ניתן 100% כדי לנצח כל משחק".

"השחקנים מבינים מה אני רוצה מהם. הם אנשים חכמים, אם הם לא חכמים הם לא יכולים להיות במכבי. הם צריכים להיות חכמים כדי להבין מה אנחנו רוצים מהם. הם הראו לי את זה בהרבה משחקים בעבר. העבודה שלי היא להפוך את הקבוצה לטובה יותר ולא להסתפק בניצחונות. אם תשאל אותי עכשיו אם אני רוצה לשחק טוב ולהפסיד כמו נגד סודובה או לשחק מכוער ולנצח אז ברור שאני רוצה לנצח, אבל אנחנו בתחילת העונה. אנחנו עובדים קשה ויש לנו לאיפה להשתפר".

דור מיכה לא זומן לנבחרת: "גם שחר פיבן, שהוא לדעתי הבלם הכי טוב בליגה, לא זומן. אני לא מאמן הנבחרת אז אני לא יכול להגיד לך מה המאמן חושב. לכל מאמן יש את השיטה שלו והחזון שלו. כל משחק שונה ממשחק אחר. אני מאחל להם בהצלחה, כולנו כאן לתמוך בנבחרת הלאומית ואנחנו עובדים קשה כדי לשלוח כמה שיותר שחקנים לנבחרת. אני לא אוהב לענות על שאלה כזאת, כי אני מכבד את המאמן ואני בטוח שהוא יודע למה הוא זימן חלק ולא זימן אחרים. יש לו שיטה, לי יש כבוד אליו ולו יש כבוד אליי".

גלזר.
גלזר. "מקווה שננצח במשחק הראשון בבלומפילד" (אודי ציטיאט)

דן גלזר סיפר: "בבלומפילד הישן לא יצא לי לשחק הרבה, שיחקתי משחק אחד עם קבוצת הנוער וחגגתי עם הקבוצה את העלייה לליגת האלופות. השבוע לקחו אותנו לסיבוב באצטדיון ואני בטוח שכשיהיו שם עשרות אלפי אוהדים צהובים זה יהיה מדהים".

המשחק הקרוב: "אנחנו מצפים למשחק מאוד קשה נגד יריבה עיקשת שתמיד יודעת מה היא רוצה מעצמה, הצוות המקצועי יכין אותנו הכי טוב שאפשר".

אירופה: "נכשלנו באירופה, זו עובדה. אין צורך להתחבא. המשחק הבא הוא תמיד קרוב ואפשר לעשות סוויץ' מהיר, מאז ניצחנו שני משחקים ועלינו לגמר גביע הטוטו".

המשחק נגד נס ציונה: "אנחנו תמיד נמדדים במבחן התוצאה ושם הצלחנו. במחצית השנייה הורדנו את הרגל מהגז וזה דבר שלא היינו צריכים לעשות. במשחקים הבאים נראה איך משפרים את זה. אנחנו יודעים מה צריך לעשות במשחקים הבאים".

גלזר.
גלזר. "במחצית השנייה נגד נס ציונה הורדנו את הרגל מהגז" (רענן ברנבוסקי)

"בני יהודה תמיד קבוצה טובה, אי אפשר לזלזל בהם, הם גם עשו תוצאות טובות באירופה ואנחנו מאחלים להם תוצאה טובה היום. יריבה טובה שיודעת להסתגר ולצאת במקצועי, מקווה שננצח במשחק הראשון בבלומפילד שזה מאוד חשוב".

היכולת האישית שלו: "אני תמיד רוצה שהמאמן יהיה מרוצה ושהשחקנים לצידי יהיו מרוצים ממני. ברור שאני צריך להשתפר בחלק הקדמי ואני עובד על זה, מקווה לשפר את זה העונה".

"חדר ההלבשה שלנו הוא מדהים, אנחנו כבר שנה ומשהו ביחד. אנשים מדהימים, שנה ומשהו ביחד. גם ברגעים הקשים באירופה זה עבד טוב מאוד, מקווה שזה יימשך ככה".

פתיחת העונה: "חווינו פתיחת עונה לא קלה, אין ממש הסבר מדויק למה זה קרה. דווקא בגוטמלין נגד סודובה הצגנו משחק טוב מאוד. נכשלנו במבחן התוצאה, אין ספק, אבל גם זכינו באלוף מהאלופים והעפלנו לגמר גביע הטוטו וגם פתחנו את העונה בליגה עם ניצחון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי