המספרים החדשים, החוזה השמן: הנסיקה של רוקאביצה

ניקיטה רוקאביצה חוגג
ניקיטה רוקאביצה חוגג | מאור אלקסלסי

ההצעה מתאילנד פיתתה אותו, הסינים לא חזרו אליו, בית"ר התערבה, אבל אז הגיעה השיחה משחר, ששילם מס כפול ומענקים שמנים והשאיר אותו לעונה רביעית. בחיפה משערים: זאת העונה בה האוסטרלי הופך לחלוץ הטוב בישראל

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

ניקיטה רוקאביצה לא היה מוכן לזה. המשא ומתן עם מכבי חיפה התעכב, הקיץ כבר החל והוא היה צריך לקבל החלטה חשובה: לקחת את הזמן, להישאר בארץ ולפנות להצעות אחרות, או לחכות למכבי חיפה, שרוצה להשאיר אותו אחרי שלוש עונות טובות. וכך, ההכנה של האוסטרלי לעונת 2019/20 התעכבה. הוא ערך אימונים אישיים במשך חודש עם המאמן האישי שלו בצפון, יחד עם עדן בן בסט. ואז הגיעה פניה מבית"ר ירושלים. ואז מתאילנד. ואז מיפן. התלבטות.

רוקאביצה חיכה. הוא המתין כל העת להצעה מסין. טוב לי בישראל, סיפר למקורביו, אבל הכסף הגדול של סין יכול מאוד לעזור לעתיד של המשפחה. בחיפה ידעו שאין הצעה גדולה מסין, אבל בינתיים, רוקאביצה קיבל הצעת ענק בגובה 600 אלף יורו מהליגה התאילנדית. עכשיו הוא היה צריך להחליט: 200 אלף יורו יותר מהחוזה הנוכחי שלו, אבל בליגה חלשה יחסית, או להמשיך להמתין למכבי חיפה.

ואז הגיעה גם הצעה מבית"ר. 300 אלף יורו, חוזה לשנתיים, הבטחות ממשה חוגג שגרמו לו לחשב מסלול מחדש. רוקאביצה התעקש. "סין או מכבי חיפה". הוא ביקש מהסוכן להזדרז, ואז הגיע הטלפון שהוא כל כך חיכה לו. הבעלים של מכבי חיפה, יעקב שחר, היה על הקו. השאר כמעט היסטוריה.

רוקאביצה. לא רצה לעבור לליגה חלשה יותר (דני מרון)
רוקאביצה. לא רצה לעבור לליגה חלשה יותר (דני מרון)

דבר במספרים
רוקאביצה הבין שהפגישה עם שחר תוביל אותו להחלטה הבאה בקריירה שלו. לאשתו טוב בחיפה, אבל הכסף שיחק תפקיד מרכזי. בחיפה הוא הרוויח 400 אלף יורו, ולא יוכל לקבל את אותה הצעה אלא אם ימריא לתאילנד. שחר שם את הדברים על השולחן: חוזה בסיס של 320 אלף יורו, פלוס מענקים שמנים על שערים ובישולים, מענק יפה על אירופה ומענק שמן על אליפות.

כדי להבין מה גרם לשחר לקחת את הזמן, צריך להבין מה עובר בפנקסים של סגנו, החשב עוזי מור. "רוקאביצה הגיע לשנה החמישית בישראל, המיסוי שלו השתנה", הסביר השבוע גורם במכבי חיפה. "פתאום, הנטו הפך לברוטו. המיסוי הפך מלא, כך שהיינו צריכים לשלם עליו הרבה יותר".

לא רק שחר הגיע מוכן לפגישה – גם השחקן עצמו, אותו הביא רוני לוי למכבי חיפה שלוש שנים קודם לכן. בפגישה טען החלוץ האוסטרלי כי הוא מגיע עם מספרים מוכחים. "אז כדי להגיע לחוזה הקודם שלך", השיב לו שחר, "אתה צריך לספק אותם שוב". השניים לחצו יד, והחוזה נחתם. בשורה התחתונה, אמר הנשיא, 15 שערים או בישולים, ואתה מגיע לחוזה הקודם שלך. 14 שערים בכל המסגרות בעונה שעברה, 17 לפני שנתיים, אז למה שמישהו יעצור מרוקאביצה להרוויח סכומי עתק בחיפה?

לצד בלבול. החזיר אותו לתפקיד האהוב עליו (אודי ציטיאט)
לצד בלבול. החזיר אותו לתפקיד האהוב עליו (אודי ציטיאט)

"אני לא אוהב להיכנס למספרים, אבל הדבר ששינה את הגישה של ניקיטה היה ההערכה ממכבי חיפה", סיפר השבוע סוכנו, רומן קוברינסקי, האיש הכי קרוב אליו שבמהלך השנים הפך גם לגיסו ("אנחנו מכירים עוד מאוקראינה. ההורים היו החברים הכי טובים, במהלך השנים הוא נישא לאחותי", הוא מספר), לספורט 1. "אני יכול לאשר רק דבר אחד: שהבונוסים בחוזה 'הטריפו' אותו. הם נתנו לו את המפתחות".

את המפתחות האלה, לפחות בינתיים, הוא לא מתכוון להשליך לים.

משכטר עד עוואד ושועה
שלא תטעו: לא רק החלטה כלכלית הייתה שם, אלא גם שיקול מקצועי. כדי להגיע ליעד שהציב שחר, מספרים מקורביו, החלוץ היה חייב לדעת שמרקו בלבול נשאר בקבוצה. "מאז שמרקו הגיע, הוא משחק בקביעות כחלוץ תשע", הסביר השבוע גורם בכפר גלים. לפני כן, אתם זוכרים, רוקאביצה התנדנד בין עמדת הכנף לתפקיד החלוץ. "היום הוא לא סתם תשע, אלא במערך של שני חלוצים, השיטה המועדפת עליו עוד מתקופתו כשחקן נוער: החלוץ המהיר ליד השחקן שמוריד לו כדורים, ממש כמו בחצי העונה עם איתי שכטר בבית"ר. גם אז היו לו גם מספרים גדולים. בלבול הבין שזה הקלף, ושלניקיטה קל הרבה יותר לבוא לידי ביטוי. זאת הסיבה שגם השנה הקריירה שלו מכוונת לאותו מקום, אולי אפילו גבוה יותר".

"מצחיק להיזכר איך ההולנדים, מו אלאך ופרד רוטן, מיקמו אותו כשחקן כנף", מנתח הפרשן החיפאי איציק אהרונוביץ', "אני שואל את עצמי: מאמן מהבונדסליגה לא יודע שרוקאביצה לא יכול לעבור אף שחקן? אבל מרקו הגיע וישר הבין: ניקיטה הוא חלוץ תשע. בתפקיד הזה, פתאום אתה מגלה שחקן טכני, מה שלא היה לו על הקו. עכשיו הוא מרגיש כמו דג במים. משחק בנגיעה. הרמה הטכנית שלו היא מהטובות שראיתי בישראל. על המהירות המסחררת אני לא מדבר. היכולות שלו לשכלל את המתפרצות והתקפות המעבר מדהימה בעיניי".

עם חבריו לקבוצה.
עם חבריו לקבוצה. "היינו צריכים שחקנים ותיקים במערך הצעיר" (מאור אלקסלסי)

"הציוות עם שועה, הוא אחד הציוותים הטובים שהיו פה", ממשיך הפרשן, "מקצועית, הם מתאימים. עם שועה הוא יבוא לידי ביטוי הרבה יותר מאשר עם מוחמד עוואד. בלבול צדק כשהשאיר אותו. מבין ארבעת החלוצים, הוא מספר אחד. הוא הבקיע מול שטרסבורג מבלי להתאמן כמעט. כמה הוא שווה בעיניי? 15 שערים בעונה רק בליגה. הוא חייב ויכול להגיע לזה".

המאזן העונה, לפחות בינתיים, לא רע בכלל. שער נגד מכבי נתניה בגביע הטוטו, שער נהדר נגד שטרסבורג ולקינוח – צמד (ובישול) במחזור הראשון של העונה, ב-3:4 המשוגע נגד רעננה. "ניקיטה הפך להיות אחד השחקנים הוותיקים בחדר ההלבשה. הוא אדם ואישיות, האנשים מכבדים אותו ומקשיבים לו, הוא מרגיש כאן בעל בית", סיפר אחד מחבריו לקבוצה. "הוא מכוון את הצעירים, הפך לצינור בין השחקנים המקומיים לזרים החדשים". יחד עם חבריו נטע לביא, סינטיהו סלליך ועוזר המאמן גל אלברמן, רוקאביצה הופך להיות אחד השחקנים הכי חשובים לא רק במערך של בלבול, אלא גם בחדר ההלבשה.

"לניקיטה יש כמה מעלות טובות: הוא שחקן טוב, חלוץ מצוין שאנחנו מאוד אוהבים וחשוב בחדר ההלבשה. היינו צריכים שחקנים ותיקים במערך מאוד צעיר. יש לנו קפטן בן 23", הגיב דובר המועדון, דודו בזק, "הוא עשה סיבוב באירופה, בהולנד וגרמניה, והיה חשוב לנו להשאיר אותו בחדר ההלבשה וגם על המגרש. הוא שחקן בולט בישראל".

אז מה היעד של רוקאביצה העונה? מאזן דו ספרתי של שערים, וקרוב לעשרה בישולים. עם מאזן כזה, לא רק הקהל בסמי עופר יתאהב בו מחדש, אלא גם מנהל הבנק. במכבי חיפה בטוחים שהוא החלוץ הכי טוב בארץ. לפי החוזה החדש, זה עוד יעלה לשחר הרבה, הרבה כסף".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי