צפו בתקציר: מכבי ת"א חזרה לבלומפילד עם 0:0 מאכזב נגד בני יהודה

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים | עדי אבישי

לעיני יציעים מלאים שחגגו את השיבה הביתה, הצהובים הראו יכולת אנמית וחסרת ריכוז ב"מיני דרבי" התל אביבי. פרץ השאיר את איביץ' ה-10 שחקנים עם שני צהובים לאחר שתי החלטות VAR, פנישי נפצע כבר בדקה ה-10

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב כבשה, מ.ס. אשדוד כבשה, הפועל רעננה כבשה – אבל דווקא בשני המשחקים המרכזיים של המחזור, שכללו ארבע קבוצות הנחשבות להתקפיות, לא היה אף שער אחד. הדרבי החיפאי הסתיים בתיקו מאופס, והמיני-דרבי התל אביבי הערב (ראשון) בין מכבי תל אביב לבני יהודה נגמר גם הוא בתיקו 0:0 מאכזב.

המשחק סימל קודם כל את חזרתה של מכבי תל אביב לבלומפילד. האלופה שבה לבית האהוב אחרי היעדרות של שלוש שנים, והתפאורה ביציעים תאמה את ההתרגשות. מעל 25 אלף צופים מילאו את היציעים המחודשים, וכולם ציפו להצגה גם על הדשא, אבל מה שהם קיבלו היה כדורגל איטי ולא מדויק – ואם לומר את האמת, גם עצלני ומפוחד. השחקנים של איביץ', שתקפו מעט בהתחלה, נעלמו אחרי רבע שעה ואף התקפה שלהם לא באמת סיכנה את השער של זובאס.

וכשדור פרץ כן הגיע להזדמנות עם מתפרצת, הוא בחר להפיל את עצמו ברחבה במקום לנסות להגיע למצב בעיטה אמיתי. השופט אמנם קנה את זה והעניק לו פנדל ולשוער הליטאי צהוב, אבל לאחר בדיקה ב-VAR שינה את החלטתו, ביטל את הפנדל והעביר את הצהוב לקשר. חמש דקות עברו, ופרץ שוב שגה – הוא ניסה למנוע מתפרצת של בני יהודה, וגם הפעם מערכת הווידאו היתה בעוכריו וריינשרייבר הראה לו את הצהוב השני ואת הדרך החוצה.


אוהדי מכבי ת"א. חזרו הביתה (עדי אבישי)

ב-10 שחקנים, ועם צ'יקו אפואדו במקום עטר בחוד, מכבי תל אביב התקשתה עוד יותר לסכן את שער היריבה. ביציעים הקהל המשיך לעודד, מוכיח שהחזרה לבלומפילד היתה שווה לפחות את זה, אבל במשחק הצמו הכדור לא התרחק הרבה מקו האמצע. דווקא בני יהודה היתה זו שהכתיבה את הקצב, עם מצבים קורצים של מוחמד גדיר ותאמבי סגס. בסופו של דבר גם להם זה לא עבד, ושתי התל אביביות נפרדו ב-0:0 מאכזב רגע לפני פגרת הנבחרות.

לאבוקסיס מחכה אחרי הפגרה מכבי נתניה, שכרגע מוליכה את הטבלה לצד הפועל באר שבע, בעוד איביץ' יקבל משחק קל אצל הפועל כפר סבא. עבור שתי הקבוצות, ביכולת הזו הן לא יגיעו רחוק.

הרכבים
מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, אנדראה ג'ראלדש, איתן טיבי, ז'איר אמאדור, אנריק סבוריט (שחר פיבן 81), דן גלזר, דור פרץ, דור מיכה, יונתן כהן, ניק בלקמן, אלירן עטר (צ'יקו אפואדו 46).

בני יהודה: אמיליוס זובאס, דור אלו, דן מורי, אלבן פנישי (שי מזור), דניאל פלשר, מתן בלטקסה, איסמעילה סורו, תאמבי סגס, עמית זנטי, אבישי כהן, מוחמד גדיר.


מהלך המשחק

ההתרגשות גדולה, המשחק הראשון של מכבי תל אביב בבלומפילד המחודש יצא לדרך! וכבר בדקה ה-11 יוסי אבוקסיס קיבל בשורות רעות: אלבן פנישי נשכב על הדשא וסימן שהוא לא יכול להמשיך, שי מזור עלה במקומו. הצהובים תקפו, אבל אף אחד מהניסיונות שלהם לא סיכנו את השער של זובאס. השוער קיבל אזהרה לאחר שהתפרץ על ניק בלקמן, ודן גלזר עצמו נרשם בפנקס בגלל משחק מסוכן. רק בדקה ה-35 התקרבו השחקנים של איביץ' ליתרון, כשדור פרץ הוביל מתפרצת וחדר לרחבה, שם הופל בהיתקלות עם השוער הליטאי. השופט רועי ריינשרייבר הצביע על הנקודה והוציא לזובאס צהוב, אבל לאחר בדיקה ב-VAR ביטל את שתי ההחלטות והעביר את הכרטיס לחובתו של דור פרץ באשמת התחזות.

פרץ נופל. כמעט סחט פנדל שלא היה (עדי אבישי)
פרץ נופל. כמעט סחט פנדל שלא היה (עדי אבישי)

מכבי הוסיפה לתקוף, אבל המסירות שלה לא היו מדויקות. מהעבר השני, בני יהודה ניסתה לעקוץ עם מתפרצות שלא יצאו לפועל. דור פרץ ניסה לעצור מתפרצת כזו עם עבירה גסה – והשופט נתן להתקפה להסתיים ואז פנה ל-VAR, מקבל את האישור שאכן היתה עבירה ומוציא לקשר צהוב שני שהותיר את איביץ' ב-10 שחקנים רגע לפני הירידה להפסקה. עם כל האירועים האלה התווספו למחצית שבע דקות, ובני יהודה הגיעה בהן להזדמנות הטובה ביותר במשחק כשמוחמד גדיר הגיע לכדור עומק, עצר על החזה והרביץ מספרת אדירה – שעברה סנטימטרים מהקורה של טננבאום.

צ'יקו אפואדו עלה בתחילת המחצית השנייה במקום אלירן עטר האנמי, ומיד הראה מדוע הוא זה שנכנס: אחרי התקפה לא מוצלחת של הכתומים, הוא יצא למתפרצת ורץ לבדו כמעט מגרש שלם – אך הבעיטה שלו מזווית קשה מצאה את הרשת החיצונית. בצד השני, גדיר עבר בקלות את ג'ראלדש והעביר כדור רוחב, אבל אבישי כהן לא הגיע בזמן כדי לדחוק פנימה.

בכלל, בני יהודה ניצלה היטב את היתרון המספרי שלה על המגרש במחצית השנייה. גדיר, סגס בלטקסה וסורו בעטו מרחוק או חדרו לרחבה, אבל לא הצליחו להבקיע. מכבי עצמה נזכרה לנסות להבקיע רק מהדקה ה-80, והתחילה לשבת על השער הנגדי כשהיא מבינה שהיא חייבת להבקיע. זה היה מאוחר מדי, ולמרות כמה ניסיונות של אפואדו ויונתן כהן בדקות האחרונות לא נראה שום דבר על המגרש. 26,500 הצופים יצאו מאוכזבים, ויחזרו בעוד שלושה שבועות נגד מכבי חיפה לאווירה אחרת – ובתקווה, לתוצאה אחרת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי