צפו בתקציר: בית"ר ירושלים הפסידה 2:1 להפועל רעננה

אנטואן קונטה
אנטואן קונטה | אודי ציטיאט

הירושלמים עדיין ללא ניצחון בליגת העל. אנסה (25) ניצל טעות כפולה של ורדסקה והעניק יתרון, קינדה (59) איזן זמנית. עמית כהן (66) אמר את המילה האחרונה במשחק. קונטה הורחק בסיום, איינבינדר נפצע והוחלף

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים הגיעה לאצטדיון המושבה מלווה באלפי אוהדים צהובים-שחורים, כשהמטרה הייתה ברורה – לרשום ניצחון ליגה ראשון בעידן רוני לוי ויוסי בניון. אך רצונות לחוד ומציאות לחוד. מול הקבוצה מהבירה ניצבה הפועל רעננה של מנחם קורצקי, שתמידי ודעת כיצד לעשות בעיות לקבוצות שנגדה.

משחק ההתקפה של בית"ר היה נראה אנמי מאוד במחצית הראשונה, ביחד עם חוליית ההגנה שלא נראתה בשיאה, בניצוחו של דיוגו ורדסקה, בלם הרכש הפורטוגלי החדש, שירצה לשכוח את הופעת הבכורה שלו בישראל, לאחר שביצע טעות כפולה שהובילה ליתרון מפתיע של הפועל רעננה מרגלו של יוג'ין אנסה.

חניכיו של לוי התעשטו על עצמם במחצית השנייה, ולאחר שאיבדו את דן איינבינדר בשל פציעה, נראו התקפיים יותר והדבר התבטא בשער שיוויון מבריק של גדי קינדה, שעשה סחרחורת לכל ההגנה היריבה וכבש באומנות. שער השיוויון כנראה גרם לזחיחות בהגנת בית"ר, שאפשרה מהר מאוד לרעננה להשיב את יתרונה, כאשר עמית כהן הפגיז כדור שטוח מטווח קרוב והעניק לקבוצתו ניצחון בכורה מתוק העונה. אנטואן קונטה הורחק עמוק בתוך תוספת הזמן של המשחק לאחר שהיה שותף לדחיפות אלימות שהתרחשו בעקבות מעשה פזיז של פרדי פלומיין.



הרכבים:
הפועל רעננה: אסף צור, עדי נימני, עידו לוי, אביחי ידין, דויד מתאוס, עמית כהן, בן בנימין, דיווין נאה (כארם ארשיד, 65), אור דסה, קרלוס ריבס (עידן שמש, 55), יוג'ין אנסה (בן סביר, 84).


בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, שי קוסטנטין, אנטואן קונטה, דיוגו ורדסקה (אור זהבי, 80), מקס גרצ'קין, דן איינבינדר (שלום אדרי, 43), עלי מוחמד, גדי קינדה, פרדי פלומיין, לוי גרסיה, שלומי אזולאי (אנתוני וארן, 72).


האוהדים הצהובים הגיעו למושבה באלפים. (אודי ציטיאט)
האוהדים הצהובים הגיעו למושבה באלפים. (אודי ציטיאט)


מהלך המשחק
רבע השעה הראשונה הייתה שקולה מאוד על כר הדשא, כאשר שני הצדדים הציגו גישושים ראשונים. אור דסה תחילה ניסה למצוא את השער של איתמר ניצן בפתיחה, ובדקה השביעית עלי מוחמד שלח בעיטה לא מדויקת מן העבר השני.


בדקה ה-25 נשבר הקרח במשחק לאחר שיוג'ין אנסה ניצל טעות קשה של ורדסקה בהפועת הבכורה שלו וקבע 0:1 להפועל רעננה. ארבע דקות לאחר השער המפתיע גדי קינדה כמעט ועשה שיוויון, אך בעט ישירות לידיים של אסף צור.


חמש דקות לפני הירידה למחצית האוהדים הירושלמים כבר ראו את שער השיוויון, לאחר ששלומי אזולאי שלח כדור מעל ההגנה של רעננה ישירות לקינדה החופשי ברחבת החמש, והאחרון נגח חלש ואפשר לצור לקלוט בקלות.


מסירה מבריקה של אזולאי. (אודי ציטיאט)
מסירה מבריקה של אזולאי. (אודי ציטיאט)


על סף הירידה להפסקה רוני לוי נאלץ להחליף את הקפטן שלו דן איינבינדר, שנפצע ובמקומו נכנס שלום אדרי. בית"ר המשיכה לדחוף לעבר השער היריב, אך ללא הצלחה ושני הצדדים ירדו להפסקה ביתרון 0:1 להפועל רעננה, לקול שריקות הבוז של האוהדים הצהובים.


אדרי הראה את יכולותיו כבר בפתיחת החצי השני של המשחק, כאשר ביצע מהלך אישי מצוין ומסר לפרדי פלומיין, שהחמיץ פעמיים מול השוער הלוהט של המארחת, שגם נפגע בידו במהלך.


בדקה ה-59 בית"ר איזנה את התוצאה עם שער יפהפה של קינדה. הקשר שזה עתה זומן לנבחרת ישראל קיבבל כדור מאזולאי, ברח לכל ההגנה וגם עקף את צור, וקבע 1:1 בהתמודדות עם המון סטייל.


שער עם מלא סטייל לקשר המוכשר. גדי קינדה חוגג את השיוויון (אודי ציטיאט)
שער עם מלא סטייל לקשר המוכשר. גדי קינדה חוגג את השיוויון (אודי ציטיאט)


השיוויון במשחק החזיק בדיוק לשש דקות , אז הגיע המגן עמית כהן, שחדר לרחבה של איתמר ניצן בעזרת דאבל פס עם אור דסה, והמגן שלח כדור חזק ושטוח שנעצר עמוק בתוך הרשת, וקבע 1:2 להפועל רעננה.


עמוק בתוך תוספת הזמן, שהייתה בת שמונה דקות התפתחה תגרה בין שתי הקבוצות, כאשר פלומיין תפס את צור הפגוע ובברוטליות ניסה להעמיד אותו על רגליו, דבר שגרם להמון יצרים מצד השחקנים על המגרש, והוביל לכרטיס צהוב שני לאנטואן קונטה, שהורחק לפני השריקה האחרונה. 1:2 להפועל רעננה בסיום.


שער ניצחון יקר להפועל רעננה מרגלו של המגן. (אודי ציטיאט)
שער ניצחון יקר להפועל רעננה מרגלו של המגן. (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי