ברקת מבצעת שינוי: הפועל באר שבע תהפוך לחברה בע"מ

אלונה ברקת
אלונה ברקת | דני מרון

שינוי טכני שיתבצע יגרום לכך שהמועדון לא יישאר כמוסד ללא כוונות רווח, המשמעות היא שהקבוצה תוכל להרוויח וגם להיכנס למאזן שלילי, אולם הצד המקצועי לא יושפע מכך. וגם: תקווה שבן ביטון יהיה כשיר לאשדוד

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

הפועל באר שבע תפתח היום (ראשון) בהכנות לקראת משחק הליגה בשבוע הבא מול מ.ס אשדוד בחוץ.  בבאר שבע יתאמנו בימים הקרובים ללא הבלם, לואי טאהא שנמצא עם הנבחרת שצפויה להתמודד מול סלובניה והשוער ארנסטס שטקוס הנמצא את נבחרת ליטא שמשחקת אף היא במוקדמות אליפות אירופה.

מי שאמור לעמוד לרשותו של המאמן, ברק בכר, הוא המגן הימני, בן ביטון, שסיים לרצות עונש הרחקה, בעקבות הכרטיס האדום שספג במחזור הראשון מול בית"ר ירושלים. ביטון שוחרר מסגל הנבחרת עקב פציעה קלה בברכו במהלך אחד מאימוניה. בקבוצה יבחנו את חומרת פציעתו של ביטון ומקווים כי הוא יתאושש עד למשחק באשדוד. אורן ביטון, שהצטיין בניצחון על חדרה לאחר שבישל שלושה שערים, ימשיך לקבל קרדיט בעמדת המגן השמאלי. ביטון חזר להרכב עקב פציעתו של שון גולדברג, שסובל מקרע בשריר המפשעה וצפוי לחזור לפעילות בעוד כחודש.

בקבוצה ממשיכים במאמצים לחזק את החלק הקדמי לפני סגירת חלון העברות, כאשר עם שחרורו של החלוץ הספרדי המאכזב, חוסה אנחל קאריו, בבאר שבע מעוניינים להתחזק בחלוץ ובקשר זרים.


חוסה אנחל קאריו. בקבוצה מחפשים לו מחליף (דני מרון)

בתוך כך, הבוקר הוגשה בקשה להתאחדות לכדורגל לשינוי טכני באחזקת אלונה ברקת בחברת א.א. החברה לקידום הספורט באר שבע המחזיקה במועדון. לאחר השינוי תמשיך אלונה להחזיק ב- 100% מהמועדון באמצעות החברה המשפחתית שלה. הבקשה הוגשה במסגרת הערכות המועדון לשינויים המבניים הצפויים בענף והתאמה לדרישות הרשויות הרלוונטיות. 

בקבוצה הסבירו שהמשמעות היא שאלונה ברקת תחזיק את הפועל באר שבע באמצעות חברה בע"מ ולא באמצעות חברה לתועלת הציבור, אשר מתנהלת יותר במאפיינים של עמותה. עד היום, הפועל באר שבע לא יכלה הייתה לקזז את תשלומי המע"מ והוצאות נוספות מול רשויות המס, כפי שנוהגות כל החברות במשק מבחינה עסקית, וכעת ניתן יהיה לעשות זאת.

בטרם החליטו לפתוח בתהליך, בבאר שבע קיימו שיחות בעניין מול כל הגורמים הרלוונטיים ברשויות השונות. הקבוצה הגישה בקשה רשמית בהתאחדות כדי לקבל אישור למהלך, ולאחר מכן יתנהלו במועדון מול שאר הרשויות בתקווה לסיים את התהליך בהקדם. באר שבע מסבירים כי מדובר בתהליך שרלוונטי לקבוצות עם תקציבים גדולים והפורמט של ניהול קבוצת כדורגל כחברה בע"מ למעשה מתקיים כבר במכבי תל אביב ובמכבי חיפה.


ברקת. בדומה למכבי תל אביב ומכבי חיפה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי