חשיפה: בית"ר במגעים להעברתו של החלוץ זיד קונבר לקבוצה אחרת

אלי אוחנה, משה חוגג
אלי אוחנה, משה חוגג | דני מרון

החלוץ המצטיין של הנוער, שעל פי התכנון היה אמור להיות הערבי הראשון בקבוצה הבוגרת, עשוי להימכר. בהפועל ת"א אישרו מגעים, בפ"ת מאשרים כי הוצע. אביו מאשר: "יש ביקוש". מבית"ר נמסר: "אכן התקבלו הצעות"

(גודל טקסט)
 זו הייתה יכולה להיות הגשמת החזון של משה חוגג בבית"ר ירושלים: שחקן ערבי בסגל הקבוצה הבוגרת שצמח בקבוצת הנוער. לחוגג הייתה את התשתית לכך: זיד קונבר, שחקן סגל נבחרת נוער ב', תושב ג'בל מוכבר ממזרח ירושלים, חלוץ המתנשא לגובה של יותר מ-1.90, שכבש בעונה שעברה 24 שערים במדי קבוצות הנערים והנוער בבית"ר ירושלים, ונחשב אולי לחלוץ הטוב ביותר בישראל בשנתון 2002.

ולמרות הכל, בבית"ר מנהלים בשבועות האחרונים מגעים להעברתו של הנער, שחגג השבוע יום הולדת 17. בית"ר פנתה באמצעות סוכן השחקנים, עידן בן אבו, למנהל מחלקת הנוער של מכבי פ"ת, אופיר לוזון, והציעה לו את השחקן. במכבי פ"ת דווקא רצו, אבל אז שמעו – דווקא מסביבת בית"ר – כי לשחקן יש קרבת משפחה למחבל, פאדי קונבר, שדרס למוות לפני שנתיים וחצי בטיילת ארמון הנציב קצינה ושלושה צוערים מבה"ד 1.


בהפועל תל אביב טוענים כי חוגג שוחח עם שרון ניסנוב, מבעלי הפועל ת"א, והציע לו את השחקן. בהפועל ת"א התלהבו, אבל הקפיאו את העניין. הסיבה: הבלם, טום אחי מרדכי, שעזב את הפועל ת"א לטובת בית"ר ירושלים ועניינו מתברר בימים אלה במוסד למעמד השחקן. הרעיון, לבצע עסקת טרייד בין השניים, קוסם לבית"ר, שמעדיפה שלא לשלם על הבלם.






למרות ששותף ברבע האחרון של העונה שעברה, במשחקי קבוצת הנוער, קונבר עדיין לא שיחק במדי קבוצת הנוער העונה, לטענת גורמים בגלל פציעה ביד. לטענת גורמים מקצועיים מהליגה, הובאו שני שחקנים, גיל בן שלוש, ודוד דגו, בתפקיד של קונבר ו"על הראש שלו", ולמעשה זו הסיבה שבית"ר מחפשת לו קבוצה. חשוב לציין כי בקבוצת הנוער יש שחקן נוסף ממוצא ערבי, שוער המשנה נאסים חאיכ, שבניגוד לקונבר, לא נחשב לפוטנציאל בוגרים.


"יש כל מיני שמועות על מגעים להעברתו לקבוצה אחרת, אבל עד כה לא קיבלנו פניה רשמית", אמר אביו של החלוץ, אשרף קונבר, הבוקר. "יש לו ביקוש עצום. אם הוא לא יעבור, אני מקווה שבעונה הבאה הוא יהיה חלק מהסגל של הקבוצה הבוגרת בבית"ר".



מבית"ר ירושלים נמסר בתגובה: "אכן התקבלו מספר הצעות לגבי השחקן. כפי שאנחנו קונים שחקנים למחלקת הנוער, סביר גם שנמכור חלק מהם. לגבי זיד, אין שום החלטה כרגע. נוסיף רק כי ההתעניינות של הכתב והאתר לגבי השחקן הספציפי הזה מפתיעה מאוד, שכן לא ראינו סיקור שוטף של מחלקת הנוער של בית"ר ירושלים או שכל קבוצה אחרת. ברור, בין אם נכתב או לא, שהסיפור הספציפי הזה מסוקר בגלל דתו של השחקן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי