מכבי ת"א נקנסה ב-5,000 ש"ח בגין קריאות "טועמה מחבל"

אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב | עדי אבישי

בית הדין הזהיר את הצהובים כי בפעם הבאה ההשלכות לכך יהיו חמורות בהרבה. מנספורד, שספג אזהרה והואשם בהתנהגות בלתי הולמת, טען: "אין לנו בעיית גזענות. קבענו פגישה עם הפנאטיקס כדי לוודא שזה לא יקרה שוב"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב נקנסה הערב (רביעי) ב-5,000 ש"ח על ידי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל בגין קריאות "טועמה מחבל" במהלך משחק החזרה לאצטדיון בלומפילד, אותו סיימה האלופה ב-0:0 מאכזב נגד בני יהודה.


בן מנספורד, שלא נכח בדיון אך העביר מכתב אותו הקריאה יעל מרגלית, טען: "מבלי להיכנס לצמד המילים, אני רוצה להסביר לגבי המשחק הספציפי. אציין כי בשלוש השנים האחרונות לא עמדנו לדין בעניין גזענות. כך שאין לנו בעיית גזענות. טיפלנו בעבר במקרים כאלו ובקושי הגענו הנה בכללי לבית הדין וזו כתוצאה מיחסים שיש לנו עם האוהדים ועם הארגונים.


"האוהדים יודעים שאסור לשיר את הזה, אך במקרה הזה הפאנטיקס התחילו את השיר על מכבי חיפה שהלחן שלו זהה אבל לא המילים, ואז פתאום הייתה הצטרפות לשיר של הפועל עם המילים האלו. זה קרה פעם אחת ולא מעבר. בעקבות זה קבענו פגישה עם ארגון הפנאטיקס כדי לוודא שזה לא יקרה שוב. מדגיש שהשיר לא מראה תופעה, הייתה פה טעות ונפעל שהיא לא תחזור".


בית הדין כאמור הסתפק בקנס, אך הזהיר את מכבי תל אביב כי מדובר בעבירה חמורה אשר ראויה לכל גינוי ויש למנוע אותה בכל מחיר. בנוסף, הבהיר כי אם הקריאות יחזרו על עצמן, ההשלכות בפעם הבאה יהיו חמורות בהרבה. לגבי מנספורד עצמו, שהואשם בגין בהעלבת שופט באותו משחק, בית הדין שינה את הסעיף ל"התנהגות בלתי הולמת" והסתפק באזהרה בלבד מאחר וזו הייתה הפעם הראשונה שמנכ"ל האלופה עמד לדין. 

 


עברו הנקי שיחק תפקיד. בן מנספורד (אודי ציטיאט)


עוד היום בבית הדין, הפועל חיפה נקנסה גם היא ב-5,000 שקלים וזאת בעקבות השלכת כוס על ידי אחד האוהדים במהלך הדרבי החיפאי. הדיון תוכנן לשבוע שעבר, אלא שנדחה לבקשת אנשי המועדון – שלדיון היום כלל לא הגיעו וגם לא טרחו להעביר תגובה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי