דראפיץ': "לקניקובסקי יש את הכל כדי להיות הדבר הבא בישראל"

גבי קניקובסקי
גבי קניקובסקי | דני מרון

מכבי נתניה ערכה מסע"ת לקראת בני יהודה והקשר זכה למחמאות: "לא נוכל רק למכור שחקנים אם אנחנו רוצים תארים בעתיד". קורין יירד לנוער, אולסק והררה עשויים לפתוח. וגם: מה חושב המאמן על הרצוג?

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

במכבי נתניה חזרו אמש (חמישי) להתאמן בסגל כמעט מלא, כשחלוץ הקבוצה פאטוס בצ'יראיי, שנחת אתמול בישראל, התאמן עם חבריו וצפוי לפתוח בהרכב במשחק מול בני יהודה ביום ראשון. כמו המונטנגרי, מי שעוד נמצא בתמונת ההרכב הוא הקשר ניקו אולסק, שלא היה בסגל בשני המשחקים האחרונים וכמוהו גם גיא מלמד, שחוזר מהרחקה ועשוי לפתוח, כשנראה שהוא מתמודד על חולצת ההרכב עם יחמיר היקה.

הבוקר נערכה מסיבת העיתונאים לקראת ההתמודדות בהשתתפות המאמן סלובודאן דראפיץ', שאמר בפתח דבריו: "היו לא מעט שחקנים שנסעו, היו לנו הרבה שחקנים בנבחרות הצעירות. אני מקווה שהפגרה הגיעה לנו בזמן".

על היריבה לה הפסידו בגמר הגביע אשתקד: "מדברים על זה בחוץ ששוב אנחנו פוגשים אותם. אני חושב שכל עונה היא עונה חדשה, הם צירפו שחקנים חדשים ואנחנו נראים אחרת לגמרי. כל שנה יש קבוצה 'מנחוסית' שקשה להתמודד מולה ואני מקווה שהפעם זו לא תהיה בני יהודה. היו שנים שהתמודדנו איתם יותר טוב ובשנה שעברה זה הלך פחות, גם עם מה שקרה בגמר. אני מקווה שהשנה יהיה לנו יותר קל איתם. עדיין לא מצאנו את הנוסחה שלנו כדי שנהיה נתניה שאנשים מצפים לראות, גם מול נס ציונה היו דקות טובות ופחות טובות. אנחנו עדיין מחפשים יציבות ומתלבטים על ההרכב".


דראפיץ' ואבוקסיס בשנה שעברה. "עוד מדברים על הגמר בחוץ" (דני מרון)

על כחלון, אולסק והררה שמעמדם פחת: "זה כמו כל שנה. לא משנה מה קרה בשנים קודמות, אתה צריך להוכיח את עצמך בכל שנה. גם כריסטיאנו רונאלדו כל שנה מביא את הכוחות האלה. לפעמים אתה חושב שהכל בסדר ואתה בטוח בהרכב ופתאום בא ילד אחר, משחק, עוקף אותך באימונים ואז אתה צריך להילחם –  וזה טוב ובריא. בורחה מאוד השתפר ועבד קשה בפגרה. הוא הבין שהוא בא מספרד והיה בטוח שישחק, אבל היה לו קצת חם בהתחלה ובשבוע האחרון הוא פנטסטי באימונים וכנראה יפתח. גם ניקו יכול לשחק, כי העונה ארוכה. יש לנו כלים וכל אחד צריך להוכיח את עצמו. אנחנו כמאמנים מנסים להיות אמיתיים ואחרי ארבע שנים השחקנים שלי מכירים אותי. הם יודעים מה הדרישות שלי".


על הרצוג ונבחרת ישראל:
"צריך סבלנות. השחקן הישראלי צריך להכיר אירופאים. הרצוג ורוטנשטיינר מנסים לעשות עבודה טובה ולהביא דרך חדשה עם מקצוענות וצריך להתאים את עצמנו, ולא כל יום לדבר על המנטליות הישראלית. יש לנו שחקנים באירופה ואנחנו רוצים להתקדם. לא יכול להיות שפתאום לוקסמבורג או נבחרות כאלה, שפעם היינו נותנים להן שבע או שמונה חתיכות, עושות תוצאות טובות ואנחנו מדברים על המנטליות הישראליות. אנחנו רוצים להביא אנשים מאירופה כי הם אנשי מקצוע טובים. אני חושב שהרצוג מקדם את הכדורגל, אני יודע שהוא בא למשחקים ואין לו רשימת שחקנים קבועה. הוא שואל על גבי, אביב, יונס ורוי קורין. זה כבר לא רק אלמוג כהן, בצ'יראיי ושחקנים מוכחים. הוא מסתכל קדימה. כל עוד יש חדר הלבשה בריא ודרך המאמן צריך להמשיך. הם מחזיקים את חדר ההלבשה יפה ואני שומע תגובות גם מאלמוג".


כהן במדי הנבחרת. גם הוא החמיא להרצוג (דני מרון)


המטרות העונה
: "אליפות זו אמירה מסוכנת. הגדלנו את התקציב ובעל הבית ניסה הכל כדי להביא את האוהדים. אנחנו עומדים על 4500 מנויים. פעם אובראדוביץ' חתם בפנרבחצ'ה ואמר שהוא קודם כל מסתכל על יציעים מלאים ושמחה בקהל. אתמול עשרה שחקנים שלנו היו בביקור בבתי הספר ואנחנו פועלים גם למען קהילה. עדיין לא נדבר על תארים, כי אנחנו קבוצה חדשה שבתהליך שאולי אתם לא אוהבים. מכבי נתניה רוצה לראות קבוצה בהתקדמות ואולי נראה תארים. זו קבוצה עם עבר עשיר ואל תשכחו את השפל שהיה פה לפני שלוש שנים. אנחנו רוצים לשחק אטרקטיבי ושיהיו לנו 6,000 מנויים".


על גבי קניקובסקי
: "מעניין שבכל השנים שלי ושל שי בקבוצות, היו לנו תהליכים עם שחקנים אלמוניים שקפצו כמו אצילי ודיא. יש לנו משחק אטרקטיבי של לחץ וכל שנה מישהו גונב את ההצגה – והשנה זה גבי. עקבנו אחריו ורצינו אותו כמה שנים והוא הלך לעכו, אחרי זה ביקשנו מאייל סגל להביא אותו ואני שמח שפגענו. יש לו הכל כדי להיות הדבר הבא בכדורגל הישראלי – יש לו בייגלה מעל הראש, למרות שהוא חובש כיפה. יכול להיות שעוד-שנה שנתיים לא נוכל להשאיר אותו, אבל עלי (מוחמד, ת.ח) היה איתנו שלוש שנים ואני מאמין שהוא צריך להיות פה עוד שנתיים. מכבי נתניה צריכה ליהנות ממנו עוד כמה שנים ואם נרצה לגרד תואר לא נוכל תמיד למכור ולמכור, אלא לבנות תשתית כמו אלמוג וגבי".


קניקובסקי. "צריך לבנות תשתית סביבו" (אריאל שלום)

הקשר הצעיר רוי קורין, ממנו קיימת שביעות רצון גדולה, לא יהיה בסגל למשחק מול בני יהודה ויחזק את קבוצת הנוער במשחקה מחר מול מכבי ת"א. אגב, חלוץ קבוצת הנוער, איאד חאג', שלא מצא את מקומו בקבוצת הבוגרים, עשוי לעבור בימים הקרובים להפועל פתח תקווה ולחזק את חוליית ההתקפה של המלאבסים.

כפי שגם אמר דראפיץ' בין השורות, אתמול במסגרת הפעילות הקהילתית שעורכת הקבוצה לאורך השנה, ביקרו מספר שחקנים בקבוצה הבוגרת בתי ספר בעיר ושוחחו עם הילדים בנושא ערכים חברתיים.

שחקני מכבי נתניה עם הילדים בבית הספר (באדיבות המועדון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי