כל הדרכים מובילות לבלומפילד: מכבי חיפה ניצחה 0:2 את קריית שמונה

ירדן שועה
ירדן שועה | מאור אלקסלסי

צפו בתקציר: ניקיטה רוקאביצה כבש ראשון בדקה ה-49, אשכנזי הכפיל בדקה ה-75. שועה כיכב, סיינסבורי ערך בכורה בהרכב. מנגד, קריית שמונה עם 0 נקודות ליגה, בכורה לקארצב, ווילדסחוט ופוקס לא שותפו

(גודל טקסט)

מכבי חיפה חזרה הערב מפגרת הנבחרות ואירחה את קריית שמונה באצטדיון סמי עופר למחזור השלישי של ליגת הבורסה לניירות ערך. לאחר התיקו המאכזב בדרבי, הירוקים קיוו להשיג ניצחון ליגה השני העונה, וגם הצליחו. 
 

למרות מחצית ראשונה בשליטה של הקבוצה המארחת, ומספר מצבים מסוכנים של שרידאן, ריאן ושכר, החבורה של מרקו בלבול עלתה כמו מלוע של תותח במחצית השנייה והציגה משחק קבוצתי נהדר.
 

כבר בדקה ה-49, הלחץ הכבד השתלם. ירדן שועה חתך את הגנת הצפוניים במבצע אישי נהדר, בעט חלש ונעצר ע"י ברטקוס, אך ניקיטה רוקאביצה עט על הריבאונד , כבש מול שער ריק והעלה את הירוקים ליתרון 0:1.. בדקה ה-74, עופרי ארד מצא את יובל אשכנזי עם מסירה מצוינת, וברגל שמאל הקשר האנרגטי שיגר בעיטה מצוינת לקורה ואל תוך הרשת. 0:2 לירוקים בסיום.

מנגד, פתיחת העונה המאכזבת של מסאי דגו ממשיכה. לאחר הפסדים לבני יהודה וכפר סבא במחזורי הפתיחה, קריית שמונה נכנעה גם הפעם ועדיין לא הצליחה לצבור  נקודת ליגה לאחר שלושה מחזורים. עדן קארצב, שעבר בהשאלה ממכבי תל אביב במהלך השבוע עלה מהספסל כמחליף בדקה ה-60 אך לא הצליח להשפיע.




ז'אנדו פוקס, עדיין מחכה לבכורה. (מאור אלקסלסי)


מהלך המשחק



קצב המשחק עדיין רגוע לאחר 5 דקות משחק סמי עופר, המארחת מתקשה לייצר מצבים אך מפעילה לחץ כבד במרכז המגרש על החבורה של חיים סילבס. בדקה השמינית, הגיע המצב הראשון במשחק. איסמעיל ריאן קיבל כדור מצוין לאגף השמאלי, עבר את ארד וסובב את הכדור לפינה הרחוקה, אך פספס את הקורה בסנטימטרים ספורים בלבד.



טרנט סיינסבורי. הופעת בכורה בהרכב (מאור אלקסלסי)


הירוקים לא נראים טוב ב-15 הדקות הראשונות במשחק והקהל מתחיל לאבד סבלנות. שרידאן קיבל כדור מחוץ לרחבה, מצא את עצמו פנוי וניסה להפתיע את חיימוב אך פספס את המסגרת.


בדקה ה-30, סוף סוף התקפה טובה לירוקים. ירדן שועה העביר כדור רוחב נהדר עם הפאלש לסאן מנחם בצד שמאל של הרחבה, בעט חזק אך ברטקוס היה ערני והדף את הכדור בקלות. 



ריאן. כמעט כבש נגד קבוצת נעוריו (מאור אלקסלסי)



מרקו בלבול. ניצחון ליגה שני העונה (מאור אלקסלסי)



עדן קארצב על הספסל של קריית שמונה (מאור אלקסלסי)


בדקה ה-34, מצב מסוכן ראשון לירוקים המשחק. בתום מבצע קבוצתי נהדר, טיירון שרי מצא עת עצמו לבד באמצע הרחבה, אך בעט חזק למרכז והכדור נעצר אצל ברטקוס. 


בדקה ה-41, עבירה גסה של חבשי על קצה הרחבה העניקה בעיטה חופשית מסוכנת לאורחת. בעיטה טובה של שרידאן פספסה את המסגרת. הירוקים זקוקים להפסקה. רגע לפני הירידה למחצית. אדניי מצא את שכר פנוי ברחבה, אך החלוץ בעט לרשת החיצונית. מנגד, ניקיטה רוקאביצה ניסה להפתיע את ברטקוס אחרי פריצה מצוינת מהאגף השמאלי, אך השוער הדף בקלות. שריקות בוז של אוהדי מכבי חיפה בירידה למחצית. 



מרקו בלבול. לא היה מרוצה מהיכולת של קבוצתו במחצית הראשונה (מאור אלקסלסי)


מחצית שנייה


הירוקים פתחו בסערה את המחצית השנייה. ירדן שועה חדר לרחבה במבצע אישי נהדר, בעט חלש ונעצר אצל ברטקוס, אך ניקיטה רוקאביצה עט על הריבאונד וכבש בקלות. 0:1 למכבי חיפה בדקה ה-49.


המומנטום הנהדר של הירוקים נמשך. ירדן שועה פרץ נהדר ומצא את יובל אשכנזי לבד ברחבה, אך בעיטה לא טובה נעצרה אצל הבלם והורחקה לקרן, המארחת המשיכה ללחוץ, אשכנזי קיבל הזדמנות נוספת מחוץ לרחבה אך הכדור פספס את המסגרת. 


דקות מצוינות לירוקים. ירדן שועה הציג מבצע אישי נהדר, מצא את ניקיטה רוקאביצה אך החלוץ בעט חלש לידיים של ברטקוס. לאחר מכן נפגע והוחלף ע"י דולב חזיזה בדקה ה-64.



ניקיטה רוקאביצה וירדן שועה חוגגים (מאור אלקסלסי)



ניקיטה רוקאביצה חוגג (מאור אלקסלסי)



ניקיטה רוקאביצה. כבש, נפצע והוחלף ע"י דולב חזיזה (מאור אלקסלסי)


פעולה נהדרת של עדן קארצב בדקות הראשונות שלו כשחקן קריית שמונה. הרמה נהדרת עם רגל ימין מהאגף השמאלי מצאה את הראש של עידן נחמיאס, שהתרומם לנגיחה מסוכנת אך פספס את המסגרת.


הירוקים מתקרבים לניצחון. בדקה ה-75, יובל אשכנזי קיבל כדור נהדר מעופרי ארד ברחבה וברגל שמאל שלח בעיטה חזקה שפגעה בקורה ונכנסה לרשת. 0:2 למכבי חיפה.



יובל אשכנזי בדרך לשער השני (מאור אלקסלסי)



שחקני מכבי חיפה חגגים את השער השני (מאור אלקסלסי)

לאחר החילוף השלישי של מרקו בלבול, בו מוחמד עוואד החליף את ירדן שועה, האוהדים הירוקים קראו בשמו של יאניק ווילדסחוט, שחקן הרכש ההולנדי שטרם קיבל הזדמנות בליגה העונה ממרקו בלבול. החבורה של מרקו בלבול שמרה על היתרון ותגיע למשחק נגד מכבי תל אביב בשבוע הבא בלתי מנוצחת. 0:2 למכבי חיפה על קריית שמונה בסיום.


הרכבים

מכבי חיפה: גיא חיימוב, רז מאיר, טרנט סיינסבורי, עאיד חבשי, עופרי ארד, סאן מנחם, נטע לביא, יובל אשכנזי, צ'רון שרי (מקסים פלקושצ'נקו), ניקיטה רוקאביצה (דולב חזיזה), ירדן שועה (מוחמד עוואד).


קריית שמונה: דג'וראס ברטקוס, יובל לוין (עומר לקאו), מרקוס דיניז, עידן נחמיאס, אמיר בן שמעון, שי גולן, סילאס דה סילבה (עדן קארצב), גיימס אדני, איסמעיל ריאן, מוחמד שכר, קיליאן שרידאן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי