צפו בתקציר: הפועל תל אביב סיימה רק ב-1:1 נגד נס ציונה

שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים
שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים | דני מרון

הכיסא של ניסו אביטן מתנדנד מתמיד. מחצית טובה מאוד של האדומים הסתיימה בשער (43) של מרווין פירסמן, אך לשנייה כלל לא הגיעו וספגו (59) מסאקו טורה. יונתן לוי (90) ראה כרטיס אדום, אך חלוקת הנקודות נשמרה

(גודל טקסט)
כדור השלג שנקרא הפועל תל אביב ממשיך להתגלגל. האדומים סיימו היום (שבת) בתיקו 1:1, ועדיין לא רשמו ניצחון ליגה העונה תחת ניסו אביטן. המאמן שהגיע בקיץ מהפועל חדרה, ותקף את התקשורת בפוסט עדיין לא ניצח כמאמן הפועל ת"א. 


במחיצת הראשונה, המארחת, בדחיפה של כעשרת אלפים צופים שהגיעו לאצטדיון בלומפילד וראו את קבוצתם שולטת לגמרי בכר הדשא במחצית הראשונה בזמן שהעולה החדשה בסך הכל הרחיקה את הכדור פעם אחר פעם. דקות לפני הירידה להפסקה היתרון תורגם גם לשערים, כשמרווין פירסמן התכבד בשער בכורה בליגת העל, ואילו סטפן ספירובסקי המקדוני רשם בישול בהופעת הבכורה שלו.


לחצי השני נראה כי רק קבוצה אחת עלתה, והיא לא הפועל ת"א. חניכיו של עמיר תורג'מן יצאו אחרת לגמרי מחדר ההלבשה, הכתיבו את הקצב על הדשא ומהר מאוד השיגו את שערם הראשון בהיסטוריה בליגת העל מרגלו של סאקו טורה המושאל ממכבי חיפה, שהשיג לקבוצתו נקודה יקרה מאוד ושלח את האחים ניסנוב לעשות הרבה חושבים לגבי מעמדו של אביטן.


ספירובסקי. הופעת בכורה בהפועל ת
ספירובסקי. הופעת בכורה בהפועל ת"א (דני מרון)


הרכבים:

הפועל ת"א: יואב ג'ראפי, עידן כהן, אוראל דגני, רז שלמה, מרווין פירסמן, עמנואל בואטנג, סטפן ספירובסקי (רז כהן, 70), אור אינברום, מאור בוזגלו, עומרי אלטמן (עלי כנאנה, 57), שחר הירש (עומר דמארי, 62).

סקציה נס ציונה: עומרי גלזר, בן סיטלקול (דויד בויסן, 78), רמריק אטו, פרנסיסקו דוטארי, דריס וויטנס, יונתן לוי, סביאן לילאי, אילון ירושלמי (אלעד שחף, 45), סאקו טורה, רז נחמיאס ועדן שרם (גיא בדש, 63).


מהלך המשחק
פתיחת המשחק הייתה מאופיינת בעיקר בהסתגרות הגנתית וכדורים ארוכים של העולה החדשה, אל מול האדומים, שבעזרת עידוד אדיר של הקהל יזמה מספר התקפות מסוכנות, בראשותם של מאור בוזגלו ואור אינברום, אך הרגל המסיימת חסרה. בדקה ה-25 שחר הירש עלה לכדור גובה מבוזגלו, אך הנגיחה שלו הייתה לא מספיק חזקה.


הקהל האדום דוחף את קבוצתו (דני מרון)
10,400 אוהדים אדומים דחפו את האדומים (דני מרון)

ניסו אביטן. לחץ רב על המאמן בעונתו הראשונה (דני מרון)
ניסו אביטן. לחץ רב על המאמן בעונתו הראשונה (דני מרון)

בוזגלו והפועל ת
בוזגלו והפועל ת"א שלטו במחצית הראשונה (דני מרון)


בדקה ה-35 האוהדים האדומים כמעט ראו כדור ראשון ברשת, כאשר עומרי אלטמן זרק את כל גופו לעבר בעיטה חופשית שהגביה בוזגלו, אך סנטימטרים בודדים הפרידו בין החלוץ לכדור. בדקה ה-43 נשבר הקרח במשחק, כאשר סטפן ספירובסקי מצא במסירה גדולה את מרווין פירסמן, והאחרון הכניע את עומרי גלזר ללא בעיות. בתוך תוספת הזמן בן סיטלקול כמעט והשיג שיוויון מהיר לנס ציונה, אך באחד על אחד נגד יואב ג'ראפי השוער יצא עם ידו על העליונה. 0:1 להפועל ת"א בירידה למחצית.


שער בכורה למגן בליגת העל (דני מרון)
שער בכורה למגן השמאלי בליגת העל (דני מרון)

ספירובסקי. בישול מבריק של המקדוני בהופעת הבכורה באדום (דני מרון)
ספירובסקי. בישול מבריק של המקדוני בהופעת הבכורה באדום (דני מרון)


נראה היה שהמארחת לא יצאה מחדרי ההלבשה, כשבדקה ה-50 רק הערנות והחדות של ג'ראפי שמרה על היתרון, לאחר בעיטה שטוחה וטובה של יונתן לוי. חמש דקות לאחר מכן זה היה יותר קרוב, כשהמחליף אור שחף היה חופשי במרכז הרחבה וסחט זינוק מג'ראפי. בדקה ה-60 הרגע הגדול של האורחים הגיע – סאקו טורה עמד במקום הנכון וקבע 1:1 במשחק, ובכך את שערה הראשון של סקציה נס ציונה בליגת העל.


שיוויון מוצדק של העולה החדשה (דני מרון)
שיוויון מוצדק של העולה החדשה (דני מרון)

אביטן מרגיש את הכיסא מתנדנד (דני מרון)
אביטן מרגיש את הכיסא מתנדנד (דני מרון)


הפועל שיחקה בצורה נואשת מאוד לאחר מכן. בוזגלו ניסה בדקה ה-77 למצוא את השער של גלזר מכמעט 30 מטרים, אך הקפטן כשל להגיע בכלל למסגרת. בדקה ה-84 זה נס ציונה כמעט השלימה מהפך, כאשר רז נחמיאס נגח בעוצמה כדור שקיבל מדויד בויסן המחליף, ורק עצירה מרהיבה של ג'ראפי מנעה מהפך. בדקה ה-90 יונתן לוי ראה כרטיס צהוב שני והורחק מהמשחק, אך הפועל תל אביב לא השכילה להשיג שיוויון והמשחק נגמר בחלוקת נקודות והאכזבה גדולה אצל האדומים.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי