"יענקל'ה שחר שותק עכשיו, אבל הוא עצבני ומתכוון לדבר"

יעקב שחר
יעקב שחר | ערן לוף

דובר מכבי חיפה, דודו בזק, שפך אור על האירוע האלים במהלכו חדרו אוהדים לחצר בית של מנכ"ל המועדון אסף בן דב: "הם רוצים לשלוט ביציע ולנהל אותו". וגם: המניע, מעורבות המנהלת והשכן שניסה לעצור את הבריונים

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

כ-30 אוהדי מכבי חיפה, המזוהים ככל הנראה עם ארגון האולטראס בויס וארגון הקופים הירוקים, הגיעו בסוף השבוע לביתו של מנכ"ל הקבוצה אסף בן דב. אותם 'בריונים', כך לטענת המועדון, שעל חלקם נאסר להיכנס לאצטדיון סמי עופר ולמשחקי מכבי חיפה באופן כללי מאחר ונהגו באלימות ומחו כנגד הנהלת המועדון, חדרו בצעד חסר תקדים לחצר הבית והפעילו אלימות מילולית קשה, על סף הפיזית נגד בן דב ומשפחתו.

דודו בזק, דובר מכבי חיפה, התייחס לאירוע המכוער בתוכנית הספורט של 103FM וסיפר: "יענקל'ה שחר שותק עכשיו, אבל הוא קורא את כל התמונה והוא ידבר ויגיד בדיוק את מה שהוא חושב. שוחחתי איתו לא מעט פעמים מאז האירוע והוא עצבני מאוד. הוא רוצה להבין מה קורה והוא נמצא בקשר ישיר עם אסף, עם משטרת ישראל ועם אנשי המנהלת. יענקל'ה מחפש תשובות".

המניע של אותם אוהדים: "במהלך העונה שעברה היה משחק גביע בין מכבי חיפה להפועל תל אביב ואוהדים הלכו מכות ביציע שלנו. בשלב הזה הבנו שיש לנו בעיה בין הארגונים. הייתה אלימות ואנחנו החלטנו שאנחנו מעלים את אחד הארגונים ליציע הצפוני, וחלק יישארו למטה על מנת להפריד כוחות ולמנוע אלימות. פעולה כזו יוצרת חיכוכים מול ההנהלה שהיא השוטר הטוב או השוטר הרע, איך שלא תקראו לזה, והיא הופכת להיות סוג של קורבן בסיפור. לקראת סוף העונה הייתה הידברות והורדנו אותם למטה, אך שוב היו מקרי אלימות והחזרנו אותם למעלה. בדרבי שהפועל חיפה אירחה שוב הייתה אלימות והודענו חד משמעית שהם לא יורדים יותר למטה. הם רוצים לשלוט ביציע ולנהל אותו".


אוהדי ממבי חיפה (עדי אבישי)

על האירוע עצמו: "באופן כללי, יש מקום למחאות. אבל יש מקום גם לבוא ולהגיד לא עוד. אם אני מנתח את האירוע הזה, הוא היה בן 50 דקות. בחצי השעה הראשונה הם עמדו רחוב ליד וקראו קריאות, שזו זכות לגיטימית של כל אזרח גם אם הן לא נעימות וגם אם הן חורגות מגבול הטעם הטוב. בשלב מסוים הם עזבו את המקום אבל לא הביתה, אלא לרחוב הצדדי שמובל לפתח ביתו של אסף. אחד השכנים ניסה לעצור אותם, שאל לאן הם הולכים והסביר שהם נכנסים לשטח פרטי, הם התעמתו איתו והוא בתגובה הגיש תלונה במשטרה על איומים. הם המשיכו לחצר הבית וקיללו וצרחו כאשר המשפחה בתוך הבית ולא מאמינה שדבר כזה קרה לה בכלל".

הצעדים הבאים: "יש את היחידה למניעת אלימות בספורט. אנחנו בקשר ישיר גם עם השר ארדן. המשטרה מבינה שזה לא אירוע פשוט. גם המנהלת מאוד עוזרת לנו. ארז כלפון נמצא בקשר ישיר ומפעיל לחצים על כל מיני גורמים בנושא הזה, הוא רוצה תשובות מהיחידה למניעת אלימות בספורט. אנחנו חברנו כולנו ביחד כי אנחנו מבינים את גודל האירוע. באירוע עצמו, המשטרה הגיעה רק לאחר כ-50 דקות. הם הוזמנו כאשר הילד שהיה בבית התחיל להבין שמתרחש משהו. הוא התקשר לאסף, שהיה בדרך הביתה מתל אביב, ואסף התקשר למשטרה וביקש שתגיע ניידת בשביל ששום דבר לא ייצא מכלל שליטה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי