הנתון שצריך להדאיג את בית"ר והפתיחה המרשימה של החיפאיות

אופיר קריאף, פרדי פלומיין
אופיר קריאף, פרדי פלומיין | דני מרון

בכל שלושת המקרים האחרונים בהם הקבוצה מהבירה החלה עם נקודה מתשע, היא סיימה בפלייאוף התחתון. מכבי והפועל בין שלוש הראשונות אחרי שלושה מחזורים - מחזה נדיר כזה לא נרשם מאז עונת 2010/11. המספרים

(גודל טקסט)

1. מכבי חיפה והפועל חיפה בין שלוש הראשונות אחרי שלושה מחזורים. מחזה נדיר כזה לא נרשם מאז עונת 2010/11, אז הובילו שתי החיפאיות את הטבלה עם מלוא הנקודות. בסופה של עונה זכתה מכבי חיפה באליפות האחרונה שלה, ואילו הפועל חיפה סיימה עשירית.

2. מאז עונת הירידה האחרונה שלה, ב-2008/9, לא הייתה הפועל קריית שמונה במקום האחרון, והיא אכן ירדה באותה עונה. אפס נקודות משלושה משחקים זה אירוע שלא נרשם שם מאז עונת 1973/4, בליגה א' צפון.

3. בכלל, אירוע של אפס נקודות משלושה משחקי הפתיחה נרשם 15 פעמים ב-15 בעונות האחרונות, וב-33% מהמקרים זה הסתיים בירידה. אגב, כשאיזי שרצקי מספר כי בעונת האליפות של המועדון ב-2011/12 זכתה הקבוצה בניצחון ראשון רק במחזור השמיני, כדאי ללכת ולבדוק. אחרי שמונה מחזורים אז היו לה שלושה ניצחונות, כשאת הראשון היא השיגה במחזור הפתיחה, 0:1 על הפועל חיפה משער של ברק בדש.


דאגו שקריית שמונה תישאר עם אפס נקודות. שועה ורוקאביצה (מאור אלקסלסי)

4. בית"ר ירושלים פתחה את העונה עם נקודה אחת מתשע אפשרויות, בדיוק כמו בעונה שעברה. בכל שלושת המקרים האחרונים בהם פתחה כל כך גרוע את העונה, היא סיימה בפלייאוף התחתון.

5. גם לכם נדמה שהיו יותר מדי תוצאות 0:0 מאז פתיחת העונה? ובכן, אתם צודקים. עד כה היו חמש תוצאות כאלה מתוך 21 משחקים, אירוע שלא התרחש כאן 11 עונות. אז נרשמו שש תוצאות 0:0 ב-18 מחזורי הפתיחה. שליש!

6. ואם כבר מדברים על 0:0, מה תגידו על בלומפילד המחודש שספג שלוש מחמש תוצאות ה-0:0 מאז נפתח? בלומפילד הנפיק עד כה חמישה שערים בלבד, ממוצע של שער למשחק. במסגרת ההשוואות הבלתי נגמרות בינו לבין אצטדיון סמי עופר, ראוי להזכיר כי בחמשת משחקי הפתיחה של סמי עופר נכבשו 19 שערים, ממוצע של 3.8 במשחק.


מיעוט שערים בבלומפילד (אודי ציטיאט)

7. מאז עונת 2014/15 לא הייתה למ.ס אשדוד פתיחת עונה שבה לא הפסידה בשלושת המשחקים הראשונים. רוצים לדעת איך זה נגמר באותה עונה? בירידת ליגה.

8. את טבלת מלך השערים מוליכים אחרי שלושה מחזורים שני זרים – לוסיו וניקיטה רוקאביצה – אירוע שמעולם לא קרה קודם. מאז המחזור ה-26 של עונת 2016/17 לא הובילו שני זרים את טבלת מלך השערים. אז היו אלה וידאר קיארטנסון ממכבי תל אביב וטוני וואקמה מהפועל באר שבע.

9. שערו של דור מיכה בשבת היה שערו ה-29 בליגה, מה שהכניס אותו לרשימת 30 המבקיעים הגדולים של מכבי תל אביב במשחקי ליגה, שווה לאלון נתן. הצמד של לוסיו הקפיץ אותו אל בין 500 הכובשים הגדולים בליגה הבכירה בכל הזמנים.


בין 30 המבקיעים הגדולים של מכבי ת"א בליגה. דור מיכה (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי