הוועדה אישרה: שערו של גוזלן נגד הפועל ב"ש נפסל בצדק

טימותי אוואני, שובל גוזלן
טימותי אוואני, שובל גוזלן | דני מרון

מ.ס אשדוד כבר חגגה בתוספת הזמן 2:3, אלא שהכדור נגע בידו של החלוץ והקבוצות נפרדו ב-2:2 דרמטי. כעת הגיע האישור לכך שההחלטה הייתה נכונה. וגם: מדוע לא התערב ה-VAR לטובת מכבי ת"א והטעות בין חדרה לרעננה

(גודל טקסט)

כמדי שבוע, הוועדה המקצועית מטעם האיגוד פרסמה את מסקנותיה על החלטות סגל השופטים במשחקי ליגת העל. במוקד משחקי המחזור השלישי, ניצבה ההחלטה לפסול את שערו של שובל גוזלן ממ.ס אשדוד בתוספת הזמן במשחק נגד הפועל באר שבע, כך שבסיוע ה-VAR הסתיים המשחק ב-2:2 ולא בניצחון מקומי דרמטי.

בהתאם למסקנות הוועדה, "השופט פעל כנדרש כאשר ביטל את אישור השער לאחר בחינת האירוע על גבי המסך. לעניין זה, חשוב להדגיש כי במסגרת עדכוני החוקה, אשר נכנסו לתוקף לאחרונה, נקבע כי עבירת יד תיפסק כנגד שחקן תוקף אשר השיג החזקה/שליטה בכדור תוך שהוא נגע בידו/זרועו ולאחר מכן: הובקע שער בסיוע היד או הזרוע ו/או נוצרה הזדמנות להבקעת שער. החוקה החדשה מבדילה בין עבירת יד של תוקף, אשר השיג יתרון באמצעות היד (מספיקה נגיעת יד בלבד) לעומת כל עבירת יד אחרת אשר בה יש לאבחן קריטריונים, כגון הגדלת נפח הגוף ו/או תנועה לא טבעית".

עוד בין מסקנות הוועדה, צדק צוות ה-VAR במשחק בין הפועל כפר סבא למכבי תל אביב שלא המליץ לשופט הראשי לבחון הכשלה ברחבה שהייתה מזכה את האלופה בפנדל לאחר ארבע דקות וזאת מכיוון שלא היה מדובר במקרה ודאי וברור של הכשלה ברחבה.


גוזלן חוגג מוקדם מדי. ההחלטה לפסול מוצדקת (דני מרון)

מנגד, טעות נרשמה במשחק בין הפועל חדרה להפועל רעננה כאשר בדקה ה-37 טעה שופט ה-VAR כאשר המליץ לשופט לבחון אירוע של ספק עבירה על תוקף של רעננה ברחבת העונשין. השופט, לאחר בחינת האירוע על גבי המסך, שינה את החלטתו לבעיטת עונשין. אין מדובר באירוע של טעות ודאית וברורה ולכן מצופה היה להישאר עם ההחלטה המקורית של השופט.

מהוועדה המקצועית נמסר שהיא "הביעה שביעות רצון רבה מביצועי השופטים במחזור מס' 3 וזאת לאחר הפקת לקחים מאירועי מחזורים 1-2 ויישום ההנחיות המקצועיות שניתנו בהתאם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי