במכבי ת"א עקצו: "במכבי חיפה דיברו יותר מדי ושכחו מי האלופה"

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | אריאל שלום

הצהובים חיכו זמן רב למשחק שיצליח להצית מחדש את העונה הזו: "זה יותר מעוד 3 נקודות". איביץ', שזעם על השיפוט: "יש לנו בעיה בכיבוש שערים". טיבי: "הצבתי לעצמי יעדים". כהן ועטר יחזרו לסגל בגמר גביע הטוטו

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

האלופה מכבי תל אביב גברה אתמול (שבת) 0:1 על מכבי חיפה באצטדיון בלומפילד המחודש במשחק המכונה "הקלאסיקו הישראלי" והעבירה מסר ברור לקבוצות הליגה: על אף היכולת הלא מרשימה ופתיחת העונה המגומגמת לצד ההדחה המוקדמת מאירופה – היא שוב הפייבוריטית הברורה לזכייה באליפות. השחקנים ייהנו יום אחד משחרור וכבר מחר יכלו בהכנות לקראת גמר גביע הטוטו נגד בית"ר ירושלים (המשחק ייערך באצטדיון בנתניה) 

במועדון חיכו הרבה זמן למשחק שיצליח להצית מחדש את העונה הזו עבור הקבוצה ונדמה שאמש בבלומפילד, זה בדיוק מה שקרה. המאמן ולדימיר איביץ', שהחליט להדיח מהסגל את יונתן כהן ואלירן עטר, עמד במוקד תשומת הלב ומבחינתו, גם אם היכולת עדין לא מספיק טובה והניצחון הושג רק תודות לשער עצמי של בלם מכבי חיפה, טרנט סיינסבורי, השורה התחתונה היא שקובעת והאלופה, מתייצבת חזרה במקום הראשון, עם 10 נקודות מ-12 אפשריות. מעבר לכך, במהלך הניצחון אפשר היה לזהות לפרקים ניצוצות מהיכולת שהביאה לזכייה באליפות אשתקד. בין היתר, מדובר במשחק הרביעי בו הקבוצה לא סופגת שער.

"בחיפה דיברו כל השבוע וכנראה שכחו מי האלופה", אמר שחקן בקבוצה אחרי הניצחון. "באנו צנועים והעדפנו לדבר על המגרש. ניצחון כזה הוא יותר מעוד שלוש נקודות", הוסיף השחקן.


שחקני מכבי תל אביב חוגגים. "במכבי חיפה שכחו מי האלופה" (אריאל שלום)

במכבי היו מרוצים מאוד מהיכולת ההגנתית, שם נתנו את הקרדיט לשוער המשנה דניאל טננבאום שהציג משחק שקט שוב, אבל בעיקר בזכות צמד הבלמים, ז'איר אמאדור ואיתן טיבי, שנמצאים בכושר נפלא ואליהם הצטרפו אמש גם שחר פיבן, שפתח לראשונה העונה בליגה וצמד המגנים, אנדראה ג'ראלדש ובעיקר אנריק סבוריט, שבמספר פריצות נהדרות באגף שמאל, הזכיר במעט את השחקן המצטיין מהעונה שעברה.

"השחקנים שלי נתנו היום לכולם, תשובה מצוינת על המגרש", אמר בסיום המאמן איביץ', שהפתיע ופתח במערך של שלוש בלמים: "זה היה ניצחון מאוד חשוב ופסיכולוגית היה מאוד חשוב לנצח את המשחק הזה. זו רק ההתחלה ויש עוד המון משחקים לפנינו. אולי זה לא היה המשחק הכי יפה, אבל בהחלט הגיע לנו לנצח. אני בטוח שאנחנו יכולים לשחק טוב יותר, אבל במשחק "דרבי" כזה, חשוב יותר לנצח. לגבי המערך, בחרנו לשחק עם חמישה שחקני הגנה, כי הם משחקים עם שני חלוצים, במערך דומה ורצינו לשחק בשיטה דומה לשלהם. הם אמנם עברו מאוחר יותר לארבעה בהגנה, אבל שיחקנו טוב ומנענו מהם להגיע למצבים מסוכנים, אבל שוב, אני יודע שאנחנו מסוגלים לשחק טוב יותר וניתן את המקסימום כדי שזה יקרה בעתיד".

למרות הניצחון והשמחה הגדולה, במכבי מודעים לכך שלקבוצה יש בעיה גדולה בחלק הקדמי כשהחלוצים פשוט לא כובשים. עד כה, מכבי כבשה ארבעה שערים בלבד – שניים מצד דור מיכה, פנדל של עטר ושער עצמי.  "אני מסכים שיש לנו בעיה בכיבוש שערים", הודה איביץ' בסיום. "השחקנים עובדים קשה ומגיעים למצבי הבקעה, ואם מגיעים למצבים – השערים עוד יגיעו, אני בטוח בזה. השחקנים שלי עובדים ברצינות באימונים, בעיקר בתרגולי הסיומת מול השער ואני בטוח שהגולים יבואו ונהיה יותר אפקטיביים במשחקים הבאים".


איתי שכטר. החלוצים לא כובשים (אריאל שלום)

איביץ' כעס על טעויות השיפוט והפעם החליט לדבר על כך: "אני לא אוהב לדבר על שופטים, אבל אם אתה שואלים אותי, אז היה פנדל ברור על איתי שכטר. בדקתי את המצב והיה פנדל, כי אם אתה עובר שחקן והוא שם עליך ידיים כדי לעצור אותך, אז אני לא מבין מה עוד צריך לקרות כדי שהשופטים יבדקו את זה. אני מדבר עכשיו אחרי ניצחון, אני לא אוהב לתרץ אחרי משחק, אבל אתם שאלתם ואני עונה – כי מנקודת המבט שלי אני יודע מה ראיתי. כולנו חייבים להיות מקצועניים במה שאנחנו עושים, השחקנים, המאמנים והשופטים, כולם. מערכת ה-VAR כדי לעזור וזו דעתי. וגם אם זה קורה ברחבה שלנו, צריך לבדוק את זה, זה הגיוני. אותו דבר, לגבי האירוע שהתרחש חמש דקות לסיום, ליד קו החוץ, עם המגן ג'ראלדש, אף אחד לא ישכנע אותי שזה לא כרטיס אדום, לשחקן של חיפה. אל תגידו לי שזה לא אדום, מה עוד אנחנו צריכים לעשות? לשתוק? ולתת לדברים להמשיך לקרות? מספיק, אני בהחלט חושב שזה מספיק. עכשיו עם המערכת שנכנסה, מספיק עם הטעויות".

ביום שלישי, כאמור, תשחק כאמור הקבוצה בגמר גביע הטוטו נגד בית"ר ירושלים, אותה תפגוש גם ביום שבת במסגרת הליגה, כשהמאמן צפוי לערוך מספר שינויים בהרכב וככל הנראה גם בסגל. יונתן כהן ואלירן עטר צפויים לחזור ל-18 ואולי אף יפתחו בהרכב, כאשר גם איתי שכטר ומתן חוזז שנכנסו אמש כמחליפים ואיילון אלמוג שלא שותף, נמצאים בתמונה למשחק. כחלק מחלוקת הכוחות לקראת משחק החוץ בטדי בשבת, עשוי איביץ' לתת את חולצת ההרכב גם לאבי ריקן ורוסלן ברסקי, כאשר אורוש ניקוליץ' שעורך אימונים מלאים עם הקבוצה, עשוי להיכלל בסגל לראשונה מאז הגיע למדים הצהובים בדצמבר בעונה שעברה.  מיכה שהוחלף אמש לקראת הסיום, נבדק והתברר כי הוא סובל מכיווצי שרירים בלבד וכי לא מדובר בפציעה רצינית.

במועדון חזרו והדגישו אמש, כי לא הייתה שום תקרית, ולא קרה שום דבר מיוחד שבגללו החליט איביץ' שלא לכלול בסגל את כהן ועטר מהסגל וכולם, כולל איביץ' התעקשו כי מדובר בהחלטה מקצועית בלבד: "יש לי יותר מ-22 שחקנים בסגל, וכולם למעט הפצועים יכולים לשחק ומוכנים לשחק, כולל גולסה וניקוליץ' שהחלימו והם מוכנים ואנחנו רק מחכים לרגע הנכון לשתף אותם. בעונה שעברה שיתפתי את כולם וכך אעשה גם העונה. השחקנים צריכים להראות לי שהם ראויים לשחק, דרך ההתנהגות שלהם באימונים, יום אחרי יום".


יונתן כהן ביציע. החלטה מקצועית בלבד (דני מרון)

המאמן המשיך: "בסוף ההחלטה היא שלנו, לפי מי שראוי לשחק ולפי שיטת המשחק שאיתה אנחנו רוצים לשחק. אנחנו קבוצה ויש לנו אסטרטגיה כיצד לשחק בכל משחק, גם בהגנה וגם בהתקפה וכולם צריכים לשחק לפי הדרך שלנו. אי אפשר לשחק רק כשהכדור ברגליים שלך זה כדורגל מיושן מלפני 10 או 20 שנה. אני לא אוהב לשחק ככה. אני מאמן שאוהב עבודה של 100%, זו השיטה והשקפת העולם שלי. אני לא יודע לכמה זמן אשאר כאן, חודשים, שנים, אולי אחר כך יגיע מאמן אחר ויבקש לשחק אחרת, אין לי מושג".

מי שהיה אחד המצטיינים במגרש ואחד הבולטים בקבוצה מתחילת העונה, הוא הבלם איתן טיבי, שאמר בסיום:"קודם כל, הייתה אווירה מדהימה ומחשמלת ולי בתור שחקן היה ממש כייף ואני שמח שיצאנו עם שלוש הנקודות. הקרדיט מגיע לכל הקבוצה, שהייתה מאוד מחויבת מבחינה הגנתית וזה דבר מאוד חשוב. זה היה משחק ראשון שלנו העונה עם שלושה בלמים והיה לנו משחק טוב. כמו שראיתם בשנה שעברה, התחרות על ההרכב במכבי היא מאוד גדולה וכל שחקן ראוי להיות ב-11 וכל שחקן יכול לשחק בכל זמן נתון. יש לנו הרבה שחקנים מצוינים וזה יתרון גדול מאוד למאמן ולקבוצה ואני שמח שאני נמצא בקבוצה כזו.

על משמעות הניצחון על חיפה והאם זו הצהרת כוונות: "כרגע זו רק תחילת עונה, לכן זה מאוד מוקדם לחשוב על מה יהיה ויש לנו עוד שני משחקים חשובים השבוע. מכבי ת"א זה מועדון שהצהרת הכוונות שלו היא מאוד ברורה – ללכת על כל התארים. אם לא נגיד את זה, זה יהיה שקר, אז אני לא רואה בניצחון הזה הצהרת כוונות, אני חושב שזה משחק על שלוש נקודות ומשחק חשוב וזו רק תחילת העונה. אני לא חושב שזה יהיה נכון עבורנו לחשוב מה קבוצות אחרות יחשבו. אנחנו צריכים לעשות את הכי טוב כדי לנצח".


ולדימיר איביץ'. "אי אפשר לשחק רק כשהכדור ברגליים שלך" (דני מרון)

על כושרו לאחרונה: "אני עובד מאוד קשה וגם כשלא הייתי בקבוצה, הצבתי לעצמי מטרה ברורה – שאיפה שלא אהיה, אני רוצה לבוא בכושר הכי טוב ולהדביק את הפער ואני שמח שזה מה שעשיתי, עבדתי עם כמה אנשים ואני שמח שהם עזרו לי ובסופו של דבר אני רוצה לעשות הכל כדי להצליח עם הקבוצה. יש לי יעדים, כמו בכל שנה. לפעמים זה מצליח, לפעמים פחות, וגם השנה הצבתי לעצמי יעדים ואני מעדיף להשאיר אותם לעצמי, בסוף שנה נדבר ואני אגיד לכם אם הצלחתי או לא. הרעב שלי לא השתנה. כשהרעב שלי ישתנה – לא אמשיך לשחק. אני חושב ששחקן שאין לו את הרעב והתשוקה, לעשות את הכי טוב, אז הוא לא צריך לשחק".

על האפשרות שישוב לנבחרת: "כרגע אני חושב שזה לא יהיה נכון להסתכל על הנבחרת, כי יש לנו עוד משחקים חשובים עד אז, וברור שאני אשמח לשחק בנבחרת ויש לי מה לתרום, אבל כרגע זה לא על הפרק בכלל".


איתן טיבי מול ירדן שועה. כרגע הנבחרת לא על הפרק (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי