אבי ההצלחה: אחרי עונת הבכורה המרשימה, אורן גולן בשנת מבחן

אורן גולן
אורן גולן | אודי ציטיאט

שחקן העבר של הפועל חדרה נקרא אל הדגל על ידי ראש העיר. מי שבשנת 2012 עוד חורר רשתות בליגה ג', הצעיד את הקבוצה לליגת העל ורשם שנה ראשונה נהדרת. כעת, הוא צריך לשמור אותה בצמרת

קבוצות: הפועל חדרה
(גודל טקסט)

לאחר עונה מטורפת בשנה שעברה הפכה הפועל חדרה למועדון ראוי בליגת העל ולא פחות מכך למושא הערצה בקרב הקבוצות הקטנות והעולות החדשות בשתי הליגות הראשונות. חדרה הראתה שעם ניהול נכון ולא מעט מזל, אפשר להגיע לפסגות שלא חלמו עליהן.

במהלך הקיץ האחרון, דובר על חדרה כמועמדת רצינית לרדת ליגה ולמרות הפסד כואב להפועל באר שבע, רשמה מאז הקבוצה שני ניצחונות מרשימים על הפועל רעננה והפועל חיפה וניצחון קרוב מול הפועל קריית שמונה בשבת הקרובה עשוי לפתוח פער של 10 נקודות בין חדרה לקריית שמונה מש שיכול להביא לפער משמעותי בתחתית הליגה כבר אחרי המחזור החמישי. איך הפכה הפועל חדרה ממועדון בינוני בליגה א' לשושלת אדומה בליגת העל?

אז נכון, יש לא מעט מועמדים לתואר יקיר העיר בשנים האחרונות אבל בראשם – אורן גולן. גולן בן ה-46 הוא בעצמו שחקן עבר של המועדון כאשר בשיאו היה חלק מהקבוצה האטקרטיבית של חדרה בליגה הארצית (הליגה השנייה דאז) וכמעט והוביל אותה לליגה הראשונה. אבל אז התגלה זיוף של מסמך ולחדרה הורדו 12 נקודות שהשאירו אותה בליגה השנייה. גולן שימש אז כשחקן בקבוצה ובמהלך שנות האלפיים הפך לספונסר שתורם רבות לקבוצה.


גולן. האיש החזק הבפועל חדרה (אודי ציטיאט)

בשנת 2012 עוד המשיך גולן לחורר רשתות בליגה ג' ובין השאר שיחק בביתר פרדס חנה אותה אימן אז מומו ניסטל. בשנת 2015 הודיע ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן כי הוא מאס בכך שיש שתי קבוצות בעיר – הפועל חדרה ומועדון ספורט גבעת אולגה שאינן מצליחות לעלות לליגה גבוהה יותר והודיע כי יתרום מכספי העירייה רק במקרה של איחוד.

בקרב אנשים משני המועדונים זה היה נראה ספין תקשורתי של גנדלמן אבל האחרון היה נחוש בדעתו. מכיוון שגולן כלל לא היה חלק מנציגי שתי ההנהלות החליטו דווקא בהפועל חדרה להריץ אותו כיושב ראש הקבוצה המאוחדת. במהלך חודש אוגוסט נערכה פגישה ראשונה בין גולן לגנדלמן ומיד זה הפך לסיפור אהבה ממבט הראשון. השניים התחברו וב-6 בספטמבר 2015, סוכם על האיחוד המיוחל שבו גולן יעמוד בראש המערכת.

מאותו רגע, חייו של גולן השתנו מאיש עסקים מוצלח ואוהד שמגיע ויושב ביציע לגורם הקובע את סדר היום במועדון בצוותא עם המנכ"ל אלי דגני. ההחלטה הראשונה של גולן הייתה מינויו של ניסטל כמאמן הקבוצה למרות שקריירת האימון שלו התחילה שנתיים קודם לכן בליגה ג'. "אנחנו צריכים לחשוב מחוץ לקופסה" אמר אז גולן לחברי ההנהלה. נשמע לכם מוכר?


גולן עם אביטן. היו"ר האמין במאמן חסר הניסיון (אודי ציטיאט)

בעונה הראשונה, המועדון המאוחד הגיע לגמר המחוזות ובו הפסידה הקבוצה בפנדלים למועדון ספורט כפר קאסם כאשר אסי גומה היה זה שהחמיץ את הפנדל המכריע. מי שחשב כי זה יגרום לאנשי חדרה לוותר, טעה. להיפך. זה רק פתח את התיאבון של גולן ובחשיבה רבה נבנה שוב סגל איכותי שהוביל את חדרה לקרב ראש בראש מול הפועל רובי שפירא ולעלייה היסטורית לליגה הלאומית. גולן ההמום מההצלחה שלו ושל המועדון, חלם בעונה שלאחר מכן להישאר בליגת המשנה אבל כבר אחרי מספר מחזורים נאלץ להתמודד עם עזיבתו של המאמן ניסטל.

מאמנים רבים הציעו את עצמם לתפקיד ובינתיים במקביל יצא גולן לתחרות בינלאומית לוותיקים במדי נבחרת ישראל, והכיר את ניסו אביטן. האהבה בין השניים התחילה כבר אז ולמרות שמאמנים מנוסים הוצעו לתפקיד, גולן בחר במאמן הנוער של באר שבע. "לאורן חוש בלתי רגיל כלפי אנשים. הוא יודע להתאים כל אחד ואחד הן בעסקים שלו וגם בקבוצת הכדורגל", אמר עליו השבוע חברו איש העסקים איציק בן תורה שהיה למעשה שושבין ההיכרות בין השניים.

בן תורה הוסיף: "כמו שהבחירה של צביקה גנדלמן בגולן הייתה מדויקת, ככה גם הבחירה של אורן באביטן". בסוף אותה עונה חגגו בחדרה עלייה נוספת והפעם לליגת העל. חגיגות העלייה נמשכו ימים ספורים כי אז הגיע המשבר הראשון בעידן גולן – אי קבלת אישור על ניהול תקין וחשש לעתיד המועדון. רשם העמותות קבע כי הנהלת חדרה התנהלה שלא כחוק ולא מעט אנשים המליצו לגולן לעזוב מידית את המערכת. הוא לא ויתר והאמין כי ביחד עם ניסו אביטן והסגל שייבנה, יכולה חדרה לתקוע יתד בליגה. גולן הוסט לעמדת היועץ המקצועי ולמעשה המשיך להיות הדמות המקצועית הבולטת במועדון. האמונה הובילה להצלחה כבירה בדמות מקום בפלייאוף העליון וחצי גמר גביע המדינה.


גולן, גוטמן וזלקה. אמון מלא במאמן הצעיר (דני מרון)

בין לבין גם גולן עצמו וגם ראש עיריית חדרה החליטו כי יש מקום לדמות משמעותית בולטת בהנהלה ואז הגיע מינויו של יקיר שוורץ. השידוך בין גולן לשוורץ לא החזיק מעמד והתפרץ עם עזיבתו של ניסו אביטן להפועל תל אביב. גנדלמן החליט להחזיר את המושכות המקצועיות לגולן. גם הקיץ האחרון היה לא פשוט עבור גולן ואולי אף הקשה ביותר. ציפיות אדירות לאחר עונה פנטסטית מצד אחד ועזיבה לא צפויה של אביטן מהצד השני. בדומה לכל הבחירות שלו, גם הפעם בחר גולן בהחלטה לא צפויה באורי גוטמן. "מדובר במאמן מקצוען ברמות אחרות", הגדיר אותו גולן.

בקרב אנשי חדרה מבינים כי אם הקבוצה תשרוד בליגה ומדובר בעונה לא פשוטה לאור ההתחזקות של שאר קבוצות התחתית אז גם העונה זה תלוי לא מעט בגולן. "אורן משקיע ימים כלילות בהפועל חדרה והקיץ זה אף פגע בעסקיו. אבל האהבה שלו לקבוצה ולעיר והרצון שאוהדי חדרה ייהנו כמה שיותר מקבוצתם בליגה העל, היא חסרת גבולות", אמר השבוע מנהל הקבוצה איציק טפירו שנחשב לחברו הקרוב של גולן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי