צפו בתקציר: הפועל ת"א עדיין ללא ניצחון, 1:1 עם בני יהודה

שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים
שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים | עדי אבישי

האדומים שלטו במשחק אבל הרבו להחמיץ, ואחרי חמישה מחזורים הם במקום ה-12. דור ג'אן (45+2) כבש מהנקודה לאחר בדיקת VAR, זובאס עצר שני פנדלים אבל אינברום (59) כבש מהריבאונד. האוהדים קראו נגד ההנהלה

(גודל טקסט)

אפשר להבין את אוהדי הפועל תל אביב. הבטיחו להם קבוצה חדשה, הביאו להם מאמן שהצליח מעל ומעבר למצופה בהפועל חדרה, הושקע רכש ואפילו התאצמו ליישר את ההדורים עם עומר דמארי. ועדיין, איכשהו, חמישה מחזורים מאחורינו והקבוצה עדיין ללא ניצחון. היום (שבת) זה נגמר עם 1:1 ב"דרבי הקטן" נגד בני יהודה, ועם הרבה זעם מיציעי בלומפילד.

הפעם לפחות האדומים נראו טוב. כלומר, הם תקפו ושלטו והחזיקו בכדור, ומדי פעם גם היה נדמה שהם בדרך לניצחון קל, אבל הקללה שרובצת על המועדון שבימים כתיקונם היה חלק בלתי נפרד מהצמרת לא הוסרה. אינברום, אלטמן, קמארה ועוד החמיצו שוב ושוב, או שנעצרו אצל הבלמים, בעוד בצד השני בני יהודה כמעט ולא מגיעה לשער, אבל כשהיא מגיעה זה מסוכן פי כמה.

וכיאה למשחק לא ברמה גבוהה, כדי שלוח התוצאות ישתנה היה צורך בפנדל. קמארה ביצע עבירה ברחבה, חכמון הלך ל-VAR ופסק בעיטת עונשין לכתומים. דור ג'אן לא התבלבל, אמר תודה והעלה את קבוצתו ל-0:1 ממש בסיום המחצית הראשונה. הפועל, עם הגב לקיר בפעם המי יודע כמה, פתחה את המחצית השנייה בסערה של ניסיונות לכבוש – ושוב נרגעה אחרי כמה דקות. ואז, בדקה ה-56, היא קיבלה הזדמנות להשוות – איך לא, בפנדל. עומרי אלטמן רצה לכבוש את שערו הראשון בקבוצה, אבל זובאס זינק והדף. הוא כנראה זינק מוקדם מדי, כי חכמון הוציא לו כרטיס צהוב ופסק לבעיטה נוספת. אינברום ניגש לבעוט ושוב זובאס הדף, אבל הפעם זה לא הספיק – הרכש מבית"ר הגיע ראשון לריבאונד והשווה.

אוהדי הפועל תל אביב. לא מסתירים את זעמם (עדי אבישי)
אוהדי הפועל תל אביב. לא מסתירים את זעמם (עדי אבישי)

ביציע, כמובן, האוהדים לא היו מרוצים. השלטים שנתלו בתחילת המשחק רק הצדיקו את עצמם, ועם סיום המשחק ההאשמות הופנו שוב כלפי אביטן, שיצטרך להסביר מהיכן הוא מביא את השינוי. להפועל יש קרב תחתית נגד רעננה במחזור הבא, ואולי שם אפשר יהיה להוציא שלוש נקודות.

גם בני יהודה, בינתיים, לא יכולה להיות מרוצה. השחקנים של אבוקסיס הציגו משחק חלש עוד יותר משל היריבה, ובמחצית השנייה כמעט ולא סיכנו את השער של ג'ראפי, ולמרות שהקבוצה עדיין ללא הפסד מתחילת העונה – היא היתה יכולה לעלות הערב אפילו לשעה בלבד למקום הראשון ולא ניצלה זאת. בשבוע הבא מצפה לה משחק שאמור להיות קל נגד הפועל כפר סבא, ואולי משם והלאה היא תצליח לחבר שני ניצחונות רצופים.

הרכבים
הפועל תל אביב: יואב ג'ראפי, עידן כהן, איאד אבו עביד, רז שלמה, מרווין פירסמן, עמנואל בואטנג, סטפן ספירובסקי, עומרי אלטמן, אור אינברום, פרנסיס קיירמה, דמבה קמארה.

בני יהודה: אמיליוס זובאס, דור אלו, אליסון דוס סנטוס, דן מורי, אלבן פנישי, מתן בלטקסה, איסמעילה סורו, תאמבי סגס, עמית זנטי, דור ג'אן, מוחמד גדיר.

מהלך המשחק
הפועל היתה זו ששלטה בדקות הפתיחה, אבל ההזדמנות האמיתית הראשונה היתה של בני יהודה עם מהלך נהדר של עמית זנטי שהסתיים עם בעיטה חלשה. ההתקפה הטובה הראשונה של הפועל תל אביב הגיעה בדקה ה-20, והיא הסתיימה עם הורדת כדור של קמארה לאלטמן, שבעט מחוץ למסגרת. הפועל המשיכה להחזיק בכדור, אבל אף אחת מהקבוצות לא סיכנה את שער היריבה. עד הדקה ה-43, אז בני יהודה קיבלה קרן וקמארה משך בחולצה של דור ג'אן שניסה לנגוח. חכמון הלך ל-VAR ואחרי בדיקה ארוכה פסק פנדל לכתומים וצהוב לחלוץ. ג'אן שלח את הבעיטה פנימה, מעלה את בני יהודה ל-0:1 רגע לפני הירידה לחדר ההלבשה.

זובאס. אמנם ספג, אבל עצר שני פנדלים אחד אחרי השני (עדי אבישי)זובאס. אמנם ספג, אבל עצר שני פנדלים אחד אחרי השני (עדי אבישי)

כבר בפתיחת המחצית השנייה הגיעה הפועל ת"א להזדמנות, כשאינברום מנצל בלבול בהגנה כדי לבעוט מקרוב אבל החוצה. מיד לאחר מכן גם בואטנג בעט מרחוק, כדור שנהדף לקרן. האדומים הוסיפו לתקוף, ובדקה ה-55 זכו לפנדל משלהם לאחר נגיעת יד של אבו עביד. עומרי אלטמן ניגש לבעוט, אך זובאס ניחש נכון ועצר את הכדור. חכמון שרק לפנדל נוס, כשהוא מוציא לשוער הליטאי כרטיס צהוב בטענה שזז לפני הזמן, ואביטן שלח את אינברום לבעוט את הפנדל החוזר. גם הפעם זובאס הגיב היטב, אבל חלוץ הפועל הגיע לריבאונד ודחק את הכדור לשער הריק, קובע 1:1 בדקה ה-59.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי