Sport1 Banner

טננבאום: "נולדתי בריו דה ז'ניירו, אבל אני ישראלי אמיתי"

דניאל טננבאום
דניאל טננבאום | דני מרון

שוער מכבי ת"א התראיין לאתר הרשמי וסיפר על ההזדמנות הגדולה, הילדות בברזיל והחיבור למדינה: "למדתי בבית ספר יהודי ושיחקתי בפלמנגו, אפילו לקחתי אליפות במכביה". וגם: השירות הצבאי והצבעתו בבחירות

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

דניאל טננבאום לא היה שם מוכר מדי בקרב חובבי הכדורגל הישראלי, אך בעקבות הפציעה של אנדראס יאניוטיס, הוא הפך לשוער הראשון של מכבי תל אביב ועדיין לא ספג שער ליגה בחמשת מחזורי הפתיחה. שוער הקבוצה, שניצחה אתמול (שבת) 0:4 את בית"ר ירושלים, התראיין לאתר הרשמי של המועדון וסיפר על ילדותו בברזיל, ההתאקלמות בארץ, השירות הצבאי והמשמעות של מכבי עבורו. 

על הילדות בברזיל והקשר לארץ ישראל: "נולדתי בברזיל, בריו דה ז'ניירו, למדתי בבית ספר יהודי ושיחקתי בפלמנגו. עליתי לארץ רק בגלל הכדורגל, מבחינתי זו הייתה הזדמנות טובה להגיע לפה. ישראל זו לא עוד מדינה עבורי, היא מסמלת משהו מיוחד ומאוד משמעותית בשבילי. במשך כל החיים היה לי קשר עם ארץ ישראל, חגגתי את הבר מצווה שלי בכותל המערבי בירושלים. בנוסף, שיחקתי במכביה בגיל 14 ולקחתי אליפות".

ההתאקלמות בארץ: "תמיד הייתי במסגרת של משפחה, גדלתי עם הורי ועם שתי אחיותיי והייתי מוקף בהרבה אנשים. פה אני לבד, פתאום להתחיל ללמוד איך לנהל את כל הדברים בבית כמו לעשות כביסה, לבשל, זה לא פשוט אבל אני מסתדר".

דניאל טננבאום. עצר פנדל בטדי אתמול ועדיין לא ספג העונה (אריאל שלום)
דניאל טננבאום. עצר פנדל בטדי אתמול ועדיין לא ספג העונה (אריאל שלום)

השירות הצבאי: "אחרי שנה שהייתי פה, קיבלתי צו ראשון מהצבא. בהתחלה פחדתי, כי מהמקום שאני בא ממנו לא יודעים מה זה שירות צבאי. בסופו של דבר זה משהו ששמחתי לעשות, המדינה נתנה לי כל כך הרבה דברים ורציתי לתת לה משהו בחזרה. אחרי השירות הצבאי אני מרגיש הרבה יותר ישראלי, מרגיש חלק מהמדינה, אין הבדל ביני לבין שאר התושבים, חוץ מהעובדה שלא נולדתי פה. אפילו הצבעתי בבחירות, אני ישראלי אמיתי".

הדרך שעבר במועדון: "הגעתי למכבי כשוער שלישי. עם הזמן התקדמתי להיות שוער שני ובשנה שעברה אף שיחקתי כמה משחקים. עכשיו אני משחק יותר ואני שמח על כך. כששוער לא משחק זה קשה, אתה חושב מה אתה עושה לא נכון, מה לעשות כדי להשתפר. אני תמיד חושב קדימה ורוצה להגיע למקום הכי גבוה, יש לי דרך ארוכה ועוד הרבה שאיפות".

הקשר הקרוב עם סבו שנפטר לאחרונה: "סבא שלי הגיע למדינת ישראל בגיל 8 והביא לי חולצה של מכבי תל אביב כמתנה. שנה שעברה הוא נפטר, והיה לי ממש קשה כי היינו מאוד קרובים. הוא לימד אותי המון דברים חשובים כמו להיות אדם טוב ולשמור על אחדות המשפחה, הוא היה בן אדם מדהים. כשחתמתי במכבי הוא אמר לי שהוא מעכשיו אוהד של הקבוצה, אין לו עוד מישהי אחרת".

דניאל טננבאום.
דניאל טננבאום. "מרגיש חלק מהמדינה" (מאור אלקסלסי)

המשמעות של מכבי תל אביב עבורו: "מכבי זה לא רק מועדון עבורי, אלא הרבה יותר מזה. הצמידו לי מורה לעברית בשם נעמה שעזרה לי מאוד, מכבי בשבילי זה משפחה ובית שני במדינת ישראל. אני מאחל לעצמי בריאות ולהמשיך להיות שוער ראשון בקבוצה. אני רוצה לאחל שנה טובה ומתוקה לכולם, שנה עם הרבה ניצחונות למכבי ושנשמור על רשת נקייה".

עוד באותו נושא: דניאל טננבאום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי