דברים שרואים משם: חנן ממן הפך משחקן העונה לזה שבקושי מקבל דקות

חנן ממן
חנן ממן | דני מרון

רק לפני כשנה וחצי הוא הוביל את הפועל באר שבע לאליפות שלישית ברציפות והיה השם החם בליגה. היום הוא מחמם את קצה הספסל כמחליף ועם צירופו של הקשר הפורטוגלי ז'וסואה, עתידו בקבוצה לוט בערפל

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)
ינואר 2018. לאחר שזכתה בשתי אליפויות רצופות, הפועל באר שבע מצאה את עצמה במומנטום שלילי בליגה כשיריבתה המושבעת על התואר, מכבי תל אביב, מקדימה אותה בחמש נקודות. בבאר שבע שברו את הראש בנוגע למציאת פתרונות במטרה להחזיר את הקבוצה למסלול הנכון, כדי שהצהובים לא יברחו במעלה הטבלה.


רגע לפני סגירת חלון ההעברות, הגיעה הבשורה עם החתמתו של הקשר חנן ממן, שהצטרף מהפועל חיפה תמורת כ-150 אלף דולרים וחתם לארבע עונות וחצי. בדרך כלל, בחלון ההעברות של ינואר, אין יותר מדי מציאות ומרבית השחקנים שעוברים בין קבוצות הם כאלה שלא מצאו את עצמם מבחינה מקצועית או חברתית בקבוצה בה פתחו את העונה. לעומת זאת, ממן ממש לא היה בסיטואציה הזו. הקשר ההתקפי שימש באותה עונה כקפטן הפועל חיפה, שהייתה עד לאותה נקודת זמן הפתעת העונה ומוקמה חזק בחלק העליון של טבלת ליגת העל, כשממן עצמו כבש ארבעה שערים והוסיף חמישה בישולים.


מבחינתה של הפועל באר שבע, הצירוף של ממן היה בינגו והוא הצליח להזרים דם חדש לסגל של ברק בכר. ממן נכנס מהר לעניינים ועד לסיום העונה הוא כבש שמונה שערים, חלקם שערי ניצחון חשובים שסייעו לאדומים מבירת הנגב לסגור אליפות שלישית ברציפות. לממן היו מניות רבות בהישג ובעקבות כך הוא גם זכה בתואר שחקן העונה של ליגת העל.



ממן בימים יפים יותר בב"ש (דני מרון)


אוקטובר 2019. הפועל באר שבע שרוצה להחזיר את תואר האליפות שאיבדה בעונה שעברה למכבי תל אביב, נערכת לקראת משחק חוץ באצטדיון סמי עופר מול הפועל חיפה. חנן ממן, שנבחר לשחקן העונה של 2017/8, הפך לשחקן ספסל בבאר שבע, ובמקרה הטוב יזכה להיכנס כמחליף במהלך המחצית השנייה במפגש מול האקסית המיתולוגית.


כיצד קרה שממן, אשר סומן לפני כשנה וחצי בלבד כמי שאמור להוביל את הקישור של הפועל באר שבע בשנים הבאות, לא מוצא את עצמו בהרכב של ברק בכר והדיבורים על עזיבה אפשרית מלווים אותו מאז הקיץ האחרון?


חנן (30) הוא בנו של ברוך ממן, הפליימייקר האגדי של מכבי חיפה הגדולה בשנות ה-80. כמו האב, גם הבן משחק בקישור ההתקפי, אך במקרה הנוכחי התפוח נפל קצת רחוק מהעץ, או לייתר דיוק, בצד האדום של חיפה. חנן החל את דרכו במחלקת הנוער של הפועל חיפה. בעונת 2008/9 עלה לקבוצה הבוגרת ושנתיים לאחר מכן כבר הפך לשחקן הרכב קבוע.



הכרטיס האדום לממן בליגה האירופית. בב"ש קראו לזה חוסר אחריות (דני מרון)


כמה שנים טובות לפני שהגיע להפועל באר שבע, הוא כבר זכה לשחק בקבוצות גדולות בליגת העל. את עונת 2012/3 העביר בהפועל תל אביב. לאחר עונה אחת בה כבש שלושה שערים ובישל שבעה, הוא עזב ליעד שמושך הכי הרבה ליגיונרים ישראלים בשנים האחרונות – הליגה הבלגית, כשחתם לשנתיים בקבוצת בוורן. לאחר שרשם 12 הופעות בלבד, הוא שוחרר בתום העונה וחזר לישראל, כשהתחנה הבאה הייתה בית"ר ירושלים. ממן כבש בעונת 2014/5 חמישה שערים במדי בית"ר, אך כמו בפעמים קודמות, לא נשאר מעבר לעונה אחת בקבוצה.


הקשר המחונן שחיפש את דרכו, החליט לחזור לקבוצת נעוריו לקדנציה שנייה וחתם בהפועל חיפה לשלוש עונות. הפעם הוא חזר בשל יותר כדי להנהיג את הקבוצה. ממן תפס פיקוד במרכז השדה ובהמשך גם קיבל את סרט הקפטן.


בינואר 2018, כשקבוצתו בצמרת הגבוהה וממן כקפטן מוביל את הספינה, הגיע המעבר המתוקשר להפועל באר שבע. "אני שלם עם ההחלטה שלי ללכת עם תחושת הבטן ולחתום בהפועל באר שבע ותאמינו או לא, הכסף לא שיחק תפקיד", סיפר לאחר החתימה בבאר שבע והוסיף: "התכנון המקורי היה לחתום לעונה הבאה ולסיים את השנה הנוכחית בהפועל חיפה בכל הכוח, להמשיך את הדרך הטובה והיפה שעשינו, אבל דבר הוביל דבר והוחלט שאעבור כבר כעת".



ממן חוגג עם חבריו. האם התמונות האלה יחזרו? (דני מרון)


ממן כאמור נכנס מהר לעניינים בבאר שבע. לאחר שכבש צמד בניצחון 0:3 על מכבי פתח תקווה, הוא אמר: "היה מוזר בהתחלה להגיע לכאן. אני שמח שהמעבר הזה קרה והקהל קיבל אותי כל כך יפה. ברק נותן לי המון ביטחון ואני שמח שאני מחזיר לו על המגרש". והוא אכן החזיר לבכר על המגרש עם שערים מכריעים בהמשך העונה. יכולתו על הדשא בטרנר גם הובילה להופעה של ממן במדים הלאומיים, כאשר ב-24 במרץ 2018 הוא ערך את הופעת הבכורה שלו בנבחרת ישראל, כשנכנס כמחליף במשחק ידידות מול רומניה. בסיום העונה כאמור, לאחר שסחף את קבוצתו לזכייה באליפות שלישית ברציפות, ממן, שהפך לשם החם ביותר בכדורגל הישראלי, זכה גם בתואר שחקן העונה.


בעונה החולפת הכל הלך הפוך מבחינתה של הפועל באר שבע. סאגה מיותרת בעמדת השוער, הדחה מוקדמת מאירופה, פתיחת עונה מאכזבת ועזיבה של הכוכב הגדול, טוני וואקמה. בבאר שבע ניסו לצאת מהמשבר והחתימו במהלך בזק את נייג'ל האסלביינק מקריית שמונה ודיא סבע ממכבי נתניה, בסכום כולל של כ-4 מיליון יורו. בכר החליט לתת קרדיט גדול בהרכב לשני התכשיטים הנוצצים החדשים שלו בסגל והנפגע העיקרי מכך היה ממן, שנדחק לקצה הספסל. רק לאחר עזיבתו של סבע בחלון ההעברות של חודש ינואר, ממן סוף-סוף חזר לרוטציה ואף זכה לפתוח בהרכב. הוא סייע לקבוצה להבטיח העפלה לפלייאוף העליון תוך שהוא כובש עד לסיום העונה חמישה שערים.



ברק בכר. משאיר את הקשר לצידו, על הספסל (דני מרון)


בקיץ האחרון באר שבע עשתה דילול משמעותי בסגל כשיותר מעשרה שחקנים שעזבו. ממן נשאר, וזו אמורה הייתה להיות ההזדמנות שלו לחזור למרכז הבמה. אולם פציעה טורדנית בפגרה בשרירי המפשעה, מנעה ממנו להתאמן באופן מלא ולקחת חלק במשחקי האימון שערכה הקבוצה במחנה האימונים בפולין. כשהוא כבר היה כשיר ואפילו זכה לפתוח בהרכב במסגרת הפלייאוף של הליגה האירופית מול פיינורד ההולנדית, הוא ספג כרטיס אדום מיותר, רגע לפני סיום המחצית הראשונה. בצוות המקצועי זעמו על חוסר האחריות של הקשר וכתוצאה מכך הוא לא ראה דשא במשחקים הבאים. למעשה, בחמשת מחזורי הליגה עד היום ממן שותף רק בשניים, וגם בהם נכנס רק כמחליף. 


במטרה לחזק את הקישור ההתקפי, בבאר שבע החליטו לצרף לפני כשבועיים את הקשר הפורטוגלי, ז'וסואה, שאמור לשחק פחות או יותר על אותה עמדה של ממן. שחקן נוסף שנמצא על המשבצת הזו הוא רמזי ספורי, שהצטרף הקיץ מהפועל תל אביב, ושעליו שילמה באר שבע כחצי מיליון יורו. ברוטציה של בכר, ספורי זוכה מתחילת העונה לקדימות על פני ממן וכשהפורטוגלי יוריד את החלודה, סביר להניח שגם הוא יראה הרבה יותר דשא על חשבונו של ממן.

במהלך הקיץ היו מספר קבוצות שבדקו אפשרות לצרף את הקשר. בין השאר הוזכרו הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים, שתי קבוצות שממן מכיר היטב. בבאר שבע שללו על הסף אפשרות שישוחרר.

השאלה היא האם ממן יצליח לשלוף במחזורים הקרובים איזשהו שפן מהכובע ולהוכיח לבכר שמקומו על הדשא, למרות שחקני הרכש שהגיעו העונה על העמדה שלו?, או שמא כבר בחודש ינואר הקרוב, נמצא אותו בקבוצה אחרת? ימים יגידו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי