צפו בתקציר: הפועל תל אביב סיימה ב-2:2 נגד הפועל רעננה

מאור בוזגלו
מאור בוזגלו | אודי ציטיאט

כדור השלג המשיך. שחקניו של ניסו אביטן ידעו היטב כיצד לצאת מפיגור מוקדם ואף לבצע מהפך. אך בסוף, האדומים-לבנים בעטו בדלי כשהלכו אחורה ורשמו משחק 11 של המאמן החדש ללא ניצחון. אוהדי הקבוצה קראו לפיטוריו

(גודל טקסט)
כדור השלג של הפועל תל אביב וניסו אביטן ממשיך להתגלגל לו. שבוע נוסף שהאדומים-לבנים יוצאים רק עם ספק מחמאות ובלי זריקת ההרגעה שנקראת "ניצחון". הערב (ראשון) הפועל ת"א יצאה למשחק חוץ נגד הפועל רעננה, נקלעה לפיגור, ביצעה מהפך ובסוף בעטה בדלי וסיימה ב-2:2 מאכזב.


עוד לפני המשחק היה אפשר להבין שהבלאגן בקבוצה עוד ישנו, כאשר עומר דמארי נותר פעם נוספת מחוץ לסגל ומאור בוזגלו שובץ על הספסל במשחק כה חשוב. בדקות הפתיחה, הקבוצה המוכשרת של מנחם קורצקי הייתה גם היחידה לשחק בדקות הפתיחה, דבר שהתבטא עם שער יתרון מצוין של עידו לוי לאחר כדור קרן של אור דסה.


שופטי הווידאו היו דמות מרכזית מאוד בהתמודדות באצטדיון המושבה, כאשר כבר בדקה הראשונה היה ספק גדול לפנדל לטובת הפועל ת"א. לאחר כמעט חצי שעה של כדורגל מהיר ומהנה, המשחק נעצר פעם שובף באותה טענה, אך הפעם השופט עידן לייבה העניק פנדל לחניכיו של אביטן, אותו דמבה קמארה כבש.


ניסו אביטן. משחק 11 ברציפות ללא ניצחון בהפועל ת
ניסו אביטן. משחק 11 ברציפות ללא ניצחון בהפועל ת"א (אודי ציטיאט)


בפתיחת המחצית השנייה, קורצקי הציג חזית עצבנית מאוד כלפי צוות השיפוט, הטיח בהם כמה מילים ומהר מאוד הורחק ליציע, ממנו ראה את פרנסיס קיירמה מבצע מהפך. האופי של רעננה בא לידי ביטוי בדיוק בדקות הפיגור, בהן האורחת הלכה אחורה ללא סיבה ברורה.


כארם ארשיד שנכנס כשמחליף הצליח להסתנן באחת ההתקפות בין הבלמים, דחק רגל קטנה וקבע שוויון. משחק 11 ברציפות של אביטן ללא ניצחון, ולקהל כנראה נמאס – אלפי ההאוהדים שהגיעו לתמוך בהפועל ת"א קראו למאמן להתפטר ושרקו בוז לקבוצתם, שמדורגת במקום ה-12 בטבלה רגע לפני פגרת הנבחרות. הפועל רעננה מקום אחד מעליה.


הרכבים
הפועל רעננה: אסף צור, עדי נמני, עידו לוי, אביחי ידין (יואב תומר, 68), ירדן כהן, עמית כהן (כארם ארשיד, 45), בן בנימין, בן סביר, אור דסה (שון קלימקין , 45), יוג'ין אנסה, קייס גאנם.


הפועל תל אביב: יואב ג'ראפי, עידן כהן, איאד אבו עביד, רז שלמה, מרווין פירסמן, עמנואל בואטנג, סטפן ספירובסקי, עומרי אלטמן (מוטי ברשצקי, 76), אור אינברום (מאור בוזגלו, 60), פרנסיס קיירמה, דמבה קמארה.



מהלך המשחק
פחות מדקה חלפה משריקת הפתיחה, וכבר שופטי הווידאו נאלצו להיות פעילים במשחק, כאשר אור אינברום ספק הוכשל ברחבת הפועל רעננה. אחרי צפייה ממושכת במהלך במערכת ה-VAR, השופט עידן לייבה החליט לא להעניק פנדל לאדומים. בדקה השמינית רעננה נכנסה גם היא למשחק, כאשר יוג'ין אנסה פרץ לכיוון השער של יואב ג'ראפי, ושחרר בעיטה למסגרת, אך עוצמת הבעיטה הייתה חלשה וג'ראפי הדף.


אינברום מול ידין. ספק הוכשל (אודי ציטיאט)
אינברום מול ידין. ספק הוכשל (אודי ציטיאט)

החלוץ שכב דקות רבות על כר הדשא (אודי ציטיאט)
החלוץ שכב דקות רבות על כר הדשא (אודי ציטיאט)


בדקה ה-12 השוער של הפועל ת"א כמעט ספג שער מביך, כאשר קייס גאנם הניף את רגלו מ-25 מטרים ושלח בעיטה לא מסוכנת לעבר מרכז השער. לג'ראפי יצאה הדיפה רעה מאוד, שכמעט וחדרה לרשת. בדקה ה-23 השליטה הפועל רעננה על כר הדשא התבטאה גם בלוח התוצאות – כדור קרן של אור דסה מצא את עידו לוי חופשי בתוך הרחבה, והאחרון נגח ללא בעיות את ה-0:1 של רעננה.


שחקני הפועל רעננה חוגגים את היתרון (אודי ציטיאט)
שחקני הפועל רעננה חוגגים את היתרון (אודי ציטיאט)

עידו לוי חוגג. הבלם היה חופשי לגמרי במרכז הרחבה (אודי ציטיאט)
עידו לוי חוגג. הבלם היה חופשי לגמרי במרכז הרחבה (אודי ציטיאט)


בדקה ה-26 אור דסה בעצמו ניסה למצוא את השער השני של רעננה, אך פספס בסנטימטרים את המסגרת. כדקה לאחר מכן, מרווין פירסמן חדר לרחבת רעננה, והספיק למסור כדור לפרנסיס קיירמה, לפני שהופל על ידי עמית כהן ברחבה. קיירמה החמיץ בגדול מול אסף צור, אך מערכת ה-VAR נכנסה שוב לפעולה, והשפט זיהה בעזרתה עבירה על פירסמן והעניק כדור עונשין להפועל ת"א, אותו תרגם דמבה קמארה ל-1:1. בדקה ה-46 הפועל ת"א קיבלה הזדמנות לעלות ליתרון עם כדור חופשי מבטיח, אך אינברום בעט לא מספיק מדויק וקבע 1:1 בירידה להפסקה.


פנדל מוצלח של קמארה (אודי ציטיאט)
פנדל מוצלח של קמארה (אודי ציטיאט)

הגינאי רץ לחגוג עם ניסו אביטן (אודי ציטיאט)
הגינאי רץ לחגוג עם ניסו אביטן (אודי ציטיאט)


המחצית השנייה נפתחה בעצבים רבים מצידו של מנחם קורצקי, אשר הטיח מילים בצוות השיפוט והורחק עוד לפני שריקת הפתיחה. בדקה ה-47 נראה היה שההגנה של רעננה עוד לא הסתדרה לגמרי, כאשר קיירמה חדר לתוך הרחבה והכניע את אסף צור עם כדור שטוח, 1:2 להפועל ת"א. בדקה ה-50 בן סביר כמעו וצינן את החגיגות ביציעים עם בעיטה אדירה מ-20 מטרים, אך הכדור ננעץ בעמוד השער ויצא לקרן אחרי שפגע מעט בג'ראפי.


קורצקי. עצבים רבים בחזרה מההפסקה והרחקה ליציע (אודי ציטיאט)
קורצקי. עצבים רבים בחזרה מההפסקה והרחקה ליציע (אודי ציטיאט)

מהפך אדיר בפתיחת המחצית השנייה (אודי ציטיאט)
מהפך אדיר בפתיחת המחצית השנייה (אודי ציטיאט)


הקצב המהיר של המשחק באצטדיון המושבה נרגע מאוד לאחר השער השני של הפועל ת"א. בדקה ה-72 עמנואל בואטנג סיפק כדור אומן למאור בוזגלו, שנכנס קודם לכן כמחליף, ורץ כל הדרך עד לאסף צור. הקיצוני שיגר כדור חזק אך מצא רק את המשקוף. בדקה ה-79 ג'ראפי, מהמצטיינים בהפועל ת"א, עצר את יואב תומר המחליף במה שנראה היה כמו שער שוויון בטוח. בדקה ה-81 לג'ראפי כבר לא היה סיכוי – התקפה מהירה של רעננה הביאה לכך ששלושה שחקנים באדום היו לבד לגמרי ברחבה, וכארם ארשיד המחליף הצליח להסתנן ולדחוף רגל לבעיטה של תומר, וקבע 2:2 דרמטי במשחק, שהסתיים בתיקו. אוהדי הפועל ת"א קראו לניסו אביטן להתפטר מיד בסיום.


ארשיד חוגג. שער דרמטי של החלוץ לקראת הסיום (אודי ציטיאט)
ארשיד חוגג. שער דרמטי של החלוץ לקראת הסיום (אודי ציטיאט)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי