בג"ץ קבע: ליגת העל לנשים תתוקצב כמו ליגת הגברים

סילבס
נבחרת ישראל בכדורגל נשים | התאחדות לכדורגל, רשמי

לאחר הדיון סוער שהיה בחודש ספטמבר, מדינת ישראל הודיעה כי תעביר את מלוא התקציבים להם התחייבה בשנת 2019 לקבוצות הנשים, שיקבלו 150-200 אלף שקלים. אשרת עיני: "זוהי יריית הפתיחה למירוץ לעבר השינוי"

(גודל טקסט)
מדינת ישראל הודיעה היום (שני) לבג"ץ, בתום התקופה שהוקצתה לה למשרד התרבות והספורט, כי תעביר את מלוא התקציבים להם התחייבה לשנת 2019, לקבוצות ליגת העל לנשים בכדורגל.


בחודש ספטמבר האחרון דן בג"צ (הנשיאה אסתר חיות, השופט מזוז והשופטת ברון) בעתירה שהגישו קבוצות ליגת העל לנשים בכדורגל, באמצעות מספר עורכי דין בטענה להפליה מגדרית מצד משרד התרבות והספורט בחלוקת התקציבים לליגת העל לנשים בכדורגל. בתום דיון סוער בנוכחות למעלה ממאה שחקניות, המליצה הנשיאה אסתר חיות למשרד הספורט לשקול לבטל את ההפליה המגדרית כבר העונה.


בהודעה שהגישה היום פרקליטות המדינה, נכתב כי בעקבות העתירה, ולאחר התייעצות עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד דנה זילבר, נשקלה מחדש עמדת משרד הספורט והוחלט כי ההבחנה בין קבוצות נשים וגברים והדרישה ל"קיומן של שלוש רמות ליגה, תבוטל". על פי הודעת הפרקליטות, בעקבות ביטול המבחנים המפלים, תקבל כל קבוצה בליגת העל לנשים בכדורגל בשבועות הקרובים תוספת של כ-150 עד 200 אלף שקלים.



אשרת עיני, שחקנית כדורגל וממובילות המאבק: "זוהי יריית הפתיחה למירוץ לעבר השינוי הנדרש. משרד הספורט והמדינה הכירו בטעות שנעשתה במשך השנים, אבל כרגע מדובר רק על התקציבים של שנת 2019.


"צריך לשנות את אמות המידה לחלוקת הכספים וצריך לשנות את הגישה ולפתח את כדורגל הנשים בעזרת תקציבים עודפים, חשיפה גדולה יותר, מתקנים ראויים ושינוי בניהול על מנת שיהיה מקצועי ויביא להכרה החברתית שתוביל יותר ילדות לשחק כדורגל בכל מקרון בארץ ולהתפתח כשחקניות מקצועניות לכל דבר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי