סילבס: "בן בסט היה הפייבוריט שלי, לא פועל עבור האגו של אף אחד"

עדן בן בסט
עדן בן בסט | מאור אלקסלסי

מאמן הפועל חיפה על החלוץ: "אין שום דבר ברמה האישית. הייתה תקרית רעה שפגעה בי, בו ובקבוצה". על בוזגלו: "לא רציתי להגיע למצב שהוא לא ישחק בכלל". התבוסה בסמי עופר: "באר שבע נראתה די אובדת עצות"

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)
"הכל לא בסדר ואף אחד לא שמח מזה שהפסדנו, אותי באופן אישי המשחק הזה הצליח לעצבן ברמה האישית. אם היינו מציגים כדורגל נחות מזה של באר שבע והם היו עושים לנו בית ספר בכל הפרמטרים, כנראה שהייתי פחות מאוכזב". הדובר הוא חיים סילבס, מאמן הפועל חיפה, שהתראיין בתוכנית הספורט של 103FM ודיבר ארוכות על התבוסה שספגה קבוצתו בסמי עופר מול החבורה מבירת הנגב.


סילבס הסביר: "אני חושב שהצגנו מחצית ראשונה מאוד טובה, גם ברמה הטקטית, והיינו יותר טובים מהפועל באר שבע. נפלנו בדברים קטנים שלא מאפיניים אותנו. ידענו שבנקודות האלה יוכרע המשחק ושילמנו על כך ביוקר. במחצית השנייה זה כבר היה תרחיש שנוח לבאר שבע, היא המתינה בסבלנות והייתה מסוכנת בהתקפה. היא ניצחה יחסית בקלות ובסוף, לאור המחצית השנייה, אפשר להגיד שזה גם היה בצדק. בתחושה שלי הגענו מוכנים והיינו מספיק טובים כדי לנצח, אבל המשחק הלך לכיוון שלהם".

סף שבירה נמוך: "זה אתגר מנטלי. אפשר להחביא את זה, אבל זו נקודה לא פשוט מבחינה מנטלית. לקבל גול בדקה כזו, רגע לפני המחצית, אחרי דקות טובות, זה קשה ומעצבן. היה פאול באזור שהוא אפילו לא מסוכן. דברים קטנים ונורא מכעיסים. כל השחקנים הרגישו את זה, לא רק אני. זו עדיין הפועל באר שבע ויש לה איכויות, כך שברגע שהדברים הולכים לטובתה – זה קשה שבעתיים. היה לא פשוט לעלות למחצית השנייה ולסדר את הקבוצה. עלינו בסדר, אבל אז בא הגול השני ומבחינה מנטלית זה שבר אותנו והתקשנו מאוד לסכן את באר שבע. הצלחנו לספוג את השלישי וזה הפך להפסד גדול, אפילו תבוסה".



"זה היה לא פשוט לעלות למחצית השנייה" (מאור אלקסלסי)


סילבס הוסיף: "באר שבע שינתה את פניה כדי להיות יותר לוחמנית, סבלנית ועוקצת. התרחיש במשחק הזה עבד לטובתה. אם השער שנפסל לנו, בצדק או שלא – עד עכשיו לא החלטתי, היה מאושר – המשחק היה יכול ללכת לכיוון שלנו ובהחלט היינו שם מבחינה מקצועית. זה מאכזב. היינו טובים וידענו להבליט את היתרונות שלנו אל מול החסרונות של באר שבע. הם היו נראים די אובדי עצות מולנו, אבל במחצית השנייה זה כבר היה סיפור אחר והתוצאה היא זו ששברה אותנו מבחינה מנטלית. זה לא משהו שצריך להיות, אבל זה קרה. באר שבע מתמודדת על זכייה באליפות וצריך להיות במיטבך בשביל לנצח אותה. כשאתה נופל בפרטים הקטנים מול קבוצה כזו, זה לא יספיק לך. אנחנו כרגע לא במקום יציב מבחינה תוצאות, אבל הקבוצה כן משחק כדורגל טוב במרבית הזמן. לצערי הרב ברגע שיש תרחיש מנטלי לא טוב עבורנו, יש אצלנו ירידה גדולה ועל כך אנחנו נשים דגש".


על סערת עדן בן בסט: "אתם צריכים להבין שכל הדבר הזה עושה נזק לעדן יותר ממה שאתם חושבים. הוא לא במקום בו אתם מציבים אותו. הייתה תקרית רעה שפגעה בי, בו ובקבוצה. כשהתחלנו את המסע הזה הוא היה הפייבוריט שלי והעוגן של הקבוצה הזו, וזה גם התבטא בקרדיט שהוא קיבל למרות יכולת כזו או אחרת. קרה מה שקרה והוא הלך צעד אחורה. נגד באר שבע הוא היה אמור להשתתף, אבל חילוף מוקדם טרף את הקלפים ונאלצתי להכניס את החלוץ הזר שגם הוא ראוי לקבל צ'אנס. זה הכל עניין של יכולת. אין פה שום דבר ברמה האישית. כשיושבים פעם-פעמיים על הספסל, אולי זה יחזיר את הביטחון על המגרש. בסופו של דבר אני פועל אך ורק בשירות הפועל חיפה ולא בשירות אגו של בן אדם כזה או אחר. אני לא חסין מטעויות, זה ברור".


מעמדו של אלמוג בוזגלו: "אותו סיפור. הוא שחקן שחזר מפציעה, יש לו עליות וירידות בעיקר מבחינה פיזית. בניתי עליו המון השנה והוא קיבל ממני קרידט גדול, אבל יש לו ירידה קטנה לאחרונה. לא רציתי להגיע למצב שהוא לא ישחק בכלל, זו לא המטרה וזה משהו שאני מאמין שלא יקרה בהמשך. הוא שחקן מאוד חשוב בהפועל חיפה. זו תקופה פחות טובה עבורו, הוא ירד מדרגה אחת אחורה, מתאמן טוב, עובד טוב והוא יחזור. כך דינמיקה בקבוצת כדורגל צריכה להיות. כששחקן לא משחק, לא צריכה לקום ועדת חקירה".  



עליות וירידות מבחינה פיזית. אלמוג בוזגלו (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי