"ווילדסחוט צריך להוריד חמישה קילו – משקלו גבוה"

יאניק ווילדסחוט
יאניק ווילדסחוט | עדי אבישי

מוטי איוניר, פרשן צ'רלטון במשחק בין מכבי חיפה לנס ציונה, ניתח: "היה ברור מהדקה הראשונה שיאניק לא מתאים למשחק הספציפי הזה". מאבק האליפות: "שלוש המובילות ירוצו עד הסוף. יש הרגשה שמשהו במכבי ת"א השתבש"

(גודל טקסט)
מוטי איוניר, שהיה הפרשן מטעם צ'רלטון במשחק בו הביסה מכבי חיפה את סקציה נס ציונה, דיבר בתוכנית הספורט של 103FM והתייחס לסגנון המשחק של הירוקים, הבחירה לפתוח בהרכב עם יאניק ווילדסחוט וראש החץ במירוץ האליפות.


על סגנון המשחק של מכבי חיפה: "הם היו צריכים לשחק דרך האגפים בשלב הרבה יותר מוקדם. מכבי חיפה התכוננה למשחק מול נס ציונה וידעה שהיא תעלה עם שלושה בלמים, כך שהבינו מראש שתהיה צפיפות במרכז. כל המשחק היה צריך להיות בנוי על הגעה משני האגפים. לשמחתה של מכבי חיפה, בצד ימין יש לה את מאבוקה ובצד שמאל את מנחם – שהחלק החזק שלהם הוא משחק ההתקפה".


הכנסתו של מוחמד עוואד: "החילוף היה נכון, אבל אני חושב שהיה צריך לבצע אותו בשלב הרבה יותר מוקדם. אני לא אוהב להעביר ביקורת על מאמנים. למה עוואד לא בהרכב? אני לא שם, כך שאני לא יודע, יכול להיות שהוא לא מתאמן מספיק טוב". 


על יאניק ווילדסחוט: "לדעתי הוא צריך לרדת חמישה קילו. זה שבוע שני ברציפות שאני רואה אותו והמשקל שלו נראה גבוה יותר ממה שהוא צריך להיות. דבר שני, זה כבר די ברור שהוא שחקן שמתאים לשחק בשטחים פתוחים. אם חיפה משחקת משער לשער ויוצאת למתפרצות, הוא יבוא לידי ביטוי עם הכוח והעוצמה שלו. ברגע שמשחקים על 20 מטר והיריב מסתגר ומצופף, הוא לא השחקן שיכול לעזור. מי שכן יכול לעזור זה שחקנים כמו עוואד ושועה. בקטע הזה, בלבול היה צריך להגיב מוקדם יותר".



לא השחקן שיכול לעזור מול הגנה צפופה? יאניק ווילדסחוט (עדי אבישי)
 
 

הטעויות של מרקו בלבול: "אני לא נמצא במכבי חיפה ואני לא יודע מי אמר ומה אמרו. אם טעו, החכמה היא לתקן. מרקו הבין שהוא אולי טעה עם מנחם ומאיר ואחר כך הוא תיקן. אותו דבר לגבי מאבוקה. בנוגע לווילדסחוט, היה ברור מהדקה הראשונה שהוא לא השחקן המתאים למשחק הספציפי הזה. הוא לא פורץ הגנות צפופות כי הוא לא זריז. הוא מסוגל לקחת שחקן באחד על אחד בקו כשיש לו שטח לעבור אותו, לכן זו הייתה טעות. כשעוואד נכנס עם הזריזות והמסירות החכמות, הוא גם פרץ את ההגנה. בדרך כלל לקראת הסוף הקבוצה היריבה כבר יותר עייפה ומי שנכנס מהספסל גם יותר קל לו. חיפה צריכה בסך הכל להיות שמחה, היא אגרה נקודות מאוד חשובות".


מאבק האליפות: "אני חושב הולך להיות ראש חץ של שלוש קבוצות. חבל שבית"ר ירושלים לא שם – היא השקיעה כסף והייתה אמורה להיות. עם כל הביקורות שיש, גם הפועל תל אביב זו קבוצה שצריכה להיות שם. השלישייה הזו – מכבי, חיפה ובאר שבע – תרוץ עד הסוף. באר שבע בנתה השנה קבוצה טובה עם סגל חזק ויעיל. אולי לא נוצץ, אבל מאוד קשה לנצח אותה. יש שם הגנה שמשתפרת וקישור חזק. מליקסון חוזר? זה הדובדבן שבקצפת, הוא יהווה תוספת כוח. מליקסון לא אמור לשחק בשלישיית האמצע. יש את קלטינס, סבג ושמיר. זו שלישייה חזקה. מליקסון יבוא מהצדדים. באר שבע חזקה. חיפה גם קבוצה חזקה עם סגל טוב. כמובן שגם מכבי תל אביב חזקה וטובה, אבל יש הרגשה שמשהו השתבש ולא עובד לה חלק. העליות והירידות משבוע לשבוע, זה סימנים לא טובים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי