Sport1 Banner

מכבי ת"א קרובה להשוות שיא מועדון, השפל של הפועל ת"א

שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב | אריאל שלום

האלופה לא ספגה כבר 540 דקות העונה ומתקרבת בצעדי ענק להיסטוריה, בעוד האדומים משחזרים את עונת 07/08 הנוראית. ציוני דרך לבכר ובוזגלו והאם אבוקסיס באמת מצליח נגד הגדולות? עמיקם עם מספרי המחזור

(גודל טקסט)

1. מכבי ת"א רחוקה מחצית ללא ספיגה מהשוואת שיא המועדון, שנקבע בתקופתו של פאולו סוזה – 585 דקות ללא ספיגת שער מפתיחת העונה. הצהובים לא ספגו שער ליגה במשך 633 דקות משחק אם מחברים את סיום העונה שעברה, מה שמציב את ההישג שלהם בין 20 הרצפים הגדולים בהיסטוריה של הליגה ובמקום השני בהיסטוריה של המועדון. השיא הכללי שייך במשותף לחואן פאבלו וברק לוי, ששמרו על שערה של מכבי תל אביב נקי למשך 730 דקות רצופות בעונת 2014/15. אגב, משחקה הבא של הקבוצה יהיה באשדוד לאחר פגרת הנבחרות.

2. משולש הצמרת שהציב שלוש מחמש הגדולות בראש הטבלה, בהפרש של נקודה בין המקום הראשון לשלישי, הוא לא מצב נדיר. בפעם האחרונה שזה קרה, ב-24 בפברואר 2018, זה היה בסיום המחזור ה-24 והמצב בפסגת הטבלה היה כמעט זהה. מכבי תל אביב והפועל באר שבע היו עם אותו מספר נקודות ואילו בית"ר ירושלים הייתה במקום השלישי, עם נקודה פחות.

3. עם כל הכבוד לגביע הטוטו, הפועל ת"א סופרת שישה משחקים מפתיחת העונה ללא ניצחון, אירוע שהתרחש לאחרונה בעונת 2007/8, אז אימן את הקבוצה גיא לוזון, שניצח בסופו של דבר רק את הדרבי וסיים את דרכו לאחר 10 מחזורים עם ניצחון ליגה בודד. הפועל, אגב, לא ירדה ליגה באותה עונה.

דניאל טננבאום. מכבי ת
דניאל טננבאום. מכבי ת"א רחוקה מחצית מהשוואת השיא (דני  מרון)

4. נכון לסיום המחזור השישי ישנן 3 קבוצות ללא הפסד, דבר שקרה לאחרונה בעונת 2014/15, אז קריית שמונה, הפועל באר שבע ובית"ר ירושלים היו בלתי מנוצחות לאחר שישה משחקים, אבל אף אחת מהן לא זכתה באליפות באותה שנה.

5. זו פתיחת העונה הטובה ביותר של הפועל באר שבע מאז עונת 1993/94, אז ניצחה הקבוצה מבירת הנגב חמישה משחקים וסיימה את השישי בתיקו. הישג זהה לעונה הנוכחית היה לדרומיים בעונת 2014/15, אבל אז הפרש השערים שלהם היה נחות מזה של היום.

ברק בכר. פתיחת עונה מרשימה וציון דרך מכובד (דני מרון)
ברק בכר. פתיחת עונה מרשימה וציון דרך מכובד (דני מרון)

6. בני יהודה שיחקה ביום ראשון האחרון את משחקה ה-1,700 בליגה הבכירה וזו הזדמנות לבדוק את האגדה לפיה הזהובים של יוסי אבוקסיס מצליחים נגד קבוצות גדולות. מתברר כי מאזנו אצל אבוקסיס נגד חמש הגדולות עומד על 33 אחוזי הצלחה ומול שאר הקבוצות, על 56 אחוזי הצלחה.

7. בשבת האחרונה, ברק בכר הפך למאמן ה-36 בהיסטוריה של הליגה הבכירה שניהל 250 משחקים. בכך, הוא עבר את רן בן שמעון, לו שימש כעוזר בתחילת דרכו בתחום האימון, בקריית שמונה. לבכר 141 ניצחונות, ששווים ממוצע ניצחונות של 56.4% ורק 17.6% הפסדים.

מאור בוזגלו. 300 הופעות, אבל פתיחת עונה נוראית (אודי ציטיאט)
מאור בוזגלו. 300 הופעות, אבל פתיחת עונה נוראית (אודי ציטיאט)

8. נקודות ציון: מאור בוזגלו הגיע שלשום ל-300 משחקי ליגה, מוחמד גדיר ורועי גורדנה ל-200 הופעות, בן שהר נכנס לרשימת 80 הכובשים הגדולים בליגה מאז קום המדינה ושלומי אזולאי נכנס ל-90 הראשונים. השער הבא של ניקיטה רוקאביציה יכניס אותו לרשימת 200 הכובשים הגדולים בכל הזמנים.

עוד באותו נושא: יוסי אבוקסיס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי