כבוד: בכר נבחר למאמן השני הטוב ביותר עד גיל 40

ברק בכר
ברק בכר | דני מרון

באתר הבריטי HITC ביצעו את דירוג המאמנים ורק יוליאן נגלסמן, מלייפציג, מקדים את מאמן הפועל באר שבע עליו נכתב: "הוא אולי המאמן הכי פחות מוכר וידוע אך ללא ספק המוצלח מבין כולם"

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

זה לא סוד שברק בכר אחד המאמנים הבכירים בכדורגל הישראלי אם לא הבולט מכולם בשנים האחרונות, וגם העונה האחרונה הלא טובה של הפועל באר שבע לא תשנה את פני הדברים. אלא שזה לא רק זה. המאמן, מסתבר, מקבל הכרה גם מעבר לים. האתר הבריטי HITC דירג את שבעת המאמנים הטובים בעולם עד גיל 40 ומאמן הפועל באר שבע, שזכה בשלוש אליפויות עם הקבוצה, זכה לכבוד גדול כשדורג במקום השני (הוידאו יצא לאור עוד לפני שברר החליף קידומת). רק יוליאן נגלסמן, מאמנה של לייפציג (32), מקדים אותו בדירוג. נגלסמן רשם הצלחה גדולה בהופנהיים אותה הוליך למקום הרביעי ולמוקדמות ליגת האלופות לראשונה בתולדותיה.

הכתב אלפי פוסט הרמר כתב בתחילת הכתבה שבאופן לא מפתיע רוב המאמנים הם שחקני כדורגל לשעבר ובהתחשב בכך שגיל הפרישה הממוצע הוא 35 ונדיר לראות מאמנים מקבלים את השרביט לפני סוף שנות ה-30 המאוחרות כשיש מעט חריגים. למרות זאת, הוא ראה בכך אתגר לדרג את שבעת המאמנים הבולטים: "יש מעט מאוד מפתיעים שהם ברמה הגבוהה ביותר", נכתב הרמר ופירט: "אפילו בליגת האלופות, המאמנים הצעירים כמו פרנק למפארד, די האו ומרקו סילבה הם כולם מעל גיל 40".

"בכר הוא אולי המאמן הכי פחות מוכר וידוע מבין השבעה, אך ללא ספק המוצלח ביותר", נכתב בדירוג כשהזכירו גם את העניין שלא שיחק בנבחרת ישראל משום שלא סיים את שירותו הצבאי. צוין שבכר פרש ממשחק בגיל מוקדם בגלל פציעה קשה והחל לאמן מוקדם בגיל 32. ציינו שזכה בגביע עם עירוני קריית שמונה ובעיקר רשם הצלחה גדולה בהפועל באר שבע – "הגיע בקיץ 2015 למועדון שלא זכה בתואר מאז שנות ה-70,. והוליך אותו לשלוש אליפויות ברציפות, יותר ממספר האליפויות בו זכה המועדון בכל 66 השנים שלפניכן".

ברק בכר. כבוד גדול (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי