קרויף: "פיטורי ארבלדזה היו ללא ספק מהרגעים הכואבים שלי"

ארבלדזה
ארבלדזה | צילום: דני מרון

המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב לשעבר התייחס בטור ל'אל פאיס', על הפרידה מהמאמן הגיאורגי: "הגענו לאירופה, אבל הליגה בישראל ברחה לנו. בדרך כלל המאמן הוא זה שמשלם את המחיר"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)
המנהל המקצועי של מכבי תל אביב לשעבר ג'ורדי קרויף התייחס היום (ראשון) בטור ל'אל פאיס' לתקופה בישראל והתייחס לפיטוריו של המאמן הגיאורגי שוטה ארבלדזה בחודש ינואר 2017 בשל אכזבה במשחקים האירופיים ובליגת העל.


"רק פעם אחת הרגשתי רע מפיטורי מאמן, זה ללא ספק היה אחד הזיכרונות הכואבים ביותר שלי. זה קרה כשהייתי מנהל ספורטיבי במכבי תל אביב והייתי צריך להפסיק את עבודתו של שוטה ארבלדזה. הוא היה איש עבודה טוב ואיכותי ולכן לא הייתי מרוצה מההחלטה".


"הגענו לאירופה, אבל אז הליגה הישראלית ברחה לנו, חלה ירידה בביצועים והייתי חייב לרדת לקווים עד שהגיע מחליף זמני. שם הבנתי כאשר יש שינוי בעמדת המאמן, השחקנים פורחים והמאמן הוא בדרך כלל החוליה החלשה ביותר".



"הייתי חייב לרדת לקווים עד שהגיע מחליף זמני". ג'ורדי קרויף (אריאל שלום)


קרויף המשיך והרחיב על התפקיד במכבי תל אביב: "בזמנים האלו המנהל הספורטיבי לא יכול לעזור יותר מדי, אחוז ההצלחה או הכישלון הוא מינימלי. לפעמים מגיע שחקן שלא משתלב והביקורת היא על המאמנים. יש הבדל כספי גדול מאוד בין ליגת האלופות לליגה האירופית ובגלל זה משמעותי מאוד ההבדל בין המקום הראשון והשני. כשלא לא עובד, בדרך כלל המאמן הוא זה שמשלם את המחיר".


"לפני שבוחרים מאמן, מאוד חשוב לדעת מה ה-DNA של המועדון שלך: מי אתה, כמה רחוק אותו יכול ללכת ואיך את רוצה להגיע להישגים. במכבי תל אביב שיחקנו באופן ברור כדורגל התקפי ומצאנו מאמנים שמתאימים לפילוסופיה שלנו והיינו מודעים לכך שאנחנו יכולים לאבד את המאמנים בכל שנה. היינו סוג של מקפצה לליגות בכירות יותר. מסיבה זו חלקם אפילו לא השלימו עונה אחת, סלאבישה יוקנוביץ' על לפולהאם ופטר בוס לאייאקס אחרי מספר חודשים, הדבר חיזק את המעמד שלנו".



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי