ז'אורז'יניו בראיון בלעדי: "בית"ר הביאה אותי על תקן כוכב. פרישה? אחזור ובגדול"

ז'אורז'יניו
ז'אורז'יניו | דני מרון

אחרי שנפרד, הברזילאי מדבר לראשונה עם ספורט1: "לא רציתי לשחק? הבאתי פיזיותרפיסט ומאמן כושר מברזיל על חשבוני. אחרי שבוע של אימונים הבנתי שלא רוצים אותי. מודה לחוגג, בניון ואוחנה. אבל עד דצמבר אני חוזר"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

אחרי סאגה ארוכה שכללה החלטה להיפרד ממנו בקיץ, המשיכה בהודעת פיטורין מצד אלי אוחנה ובהחלטה של השחקן שלא להשיב את מפתחות הבית והרכב למועדון, בית"ר ירושלים וז'אורז'יניו שמו סוף למחלוקות בניהם. הקשר הברזילאי, שקיבל עוד ארבע משכורות בנוסף לשלוש שהמועדון חייב לו מתחילת העונה (קיבל אחת מהן), יפנה בימים הקרובים את חפציו וימריא לברזיל, שם ימשיך בתהליך השיקום. בראיון ראשון הקיץ, לספורט1, החליט הקשר לשחזר את השבועות האחרונים בהם הגיעה המתיחות לשיאה ומסביר עד כמה, אם בכלל, הוא מרוצה מהסיכום שהושג.

"הגענו לפשרה, זה נכון, ואני מודה על כך לחוגג, בניון ואוחנה. אבל החלק החשוב הוא מבחינה בריאותית", אמר השחקן. "אני מרגיש טוב יותר והולך להמשיך את השיקום בברזיל בחודש הקרוב. המצב שלי עומד היום על 90 אחוז מהכושר שבו אני אמור להיות, עד דצמבר אני אהיה מוכן לשחק".

בבית"ר טענו שלא רצית לעבור לבני יהודה ובכך הפרת הסכם.
"המטרה היא אחת ויחידה, לחזור לשחק. ברגע שלא הרגשתי שאני מאה אחוז מבחינת היכולות שלי להרגיש טוב ולא סוג של בעיה או כאב, הבהרתי את זה לבית"ר. הכוונה שלי היא ללכת למקום כשאני שלם עם עצמי במאה אחוז, ולא פצוע או כשאני סובל מכאבים. לא סירבתי מעולם ללכת, ההפך הוא הנכון. אתה לא מבין כמה אני רוצה לחזור לשחק כדורגל. הבאתי מברזיל פיזיותרפיסט מומחה ועוד מאמן כושר, שילמתי להם כסף כדי שיטפלו בי. הגעתי בריא ב-98 אחוז לקבוצה, אבל השיקום התחיל מאוחר. כשהבנתי שהקבוצה לא בונה עליי, הם לא רצו שאצא למחנה. באותו רגע הפסדתי אימונים, הפיזיותרפיסט ומאמן הכושר חזרו לברזיל ונפגעתי. מזה הפסדתי. מעולם לא סירבתי לעבור למועדון אחר. רציתי להיות מוכן, ולא ב-60 אחוז מהכושר שלי".

קיבל הודעת פיטורין מהיו
קיבל הודעת פיטורין מהיו"ר. ז'אורז'יניו ואוחנה (באדיבות בית"ר ירושלים)

אתה מרגיש שנהגו איתך בהגינות כשלא אפשרו לך להתאמן עם הקבוצה?
"אספר לך סיפור. אלי טביב הביא אותי לבית"ר בתור כוכב, הוא עבד תקופה ארוכה כדי להביא אותי לקבוצה. ההסכם שלנו היה: אחרי עונה טובה, ייתנו לי לצאת לאירופה. ומה קרה? נפצעתי במשחק מול סכנין, לא חלמתי שזה יקרה לי. המטרה הייתה להוביל את בית"ר לתארים, לעשות את הקפיצה העונה. יש לי דרכון איטלקי, התכנית הייתה לעוף השנה. אבל אני מתכנן ואלוהים צוחק. ההחלטה של בית"ר? קבלת ההחלטות של מועדון לפעמים טובה ולפעמים פחות. כיבדתי כל החלטה של המועדון. בית"ר נתנה לי את כל מה שצריך עד אותו רגע. אני מאחל להם בהצלחה".

אתה רק בן 28, אבל בטח שמעת מה אומרים, שגמרת את הקריירה, שלא תוכל לחזור יותר לשחק כדורגל.
"אני אחזור ובגדול. ואני אומר את זה במאת האחוזים. כמו שאתה אומר, אני עדיין שחקן בגיל צעיר יחסית. כל קבוצה שתיקח אותי לא תפסיד. היא תקבל את כל הכישורים והיכולת שלי במאת האחוזים".

לא רצה את ז'אורז'יניו בבית
לא רצה את ז'אורז'יניו בבית"ר. רוני לוי (אריאל שלום)

המעבר לבית"ר היה אחת הטעויות הגדולות שעשית בקריירה? אולי היית צריך להגיע למכבי חיפה, למועדון גדול אחר.
"עשיתי החלטה נכונה כשהגעתי לכאן. אי אפשר לצפות לפציעה כזאת. אין חוקים לדבר כזה. אני לא מתחרט לרגע. אני מאוכזב מדבר אחד: שלא הצלחתי להביא את הפוטנציאל שלי".

בתחילת העונה עוד האמנת שתחזור, אבל ראית איזה שחקנים הביאו על המשבצת שלך. מתי הבנת שרוני לוי לא רוצה אותך בסגל?
"אחרי שבוע של אימונים. רוני לא אמר לי שאני לא בתכניות, אבל הבנתי לפי ההתנהלות מה המצב. רוני כיבד אותי ורצה אותי כשאימן בקפריסין, לפני כשנה. אבל לא הגעתי כי הייתי פצוע, לא הרגשתי שזה הזמן המתאים".

*במקביל, הקבוצה ממשיכה בהכנות לקראת המשחק מול נס ציונה, ממנו ייעדר איתמר ניצן. עידן ורד הוריד מהעומס לקראת החג אבל לאחריו הוא יגביר את קצב האימונים. שי קונסטנטין ומקס גרצ'קין לא התאמנו, אבל האחרון יהיה כנראה כשיר למשחק. אנטואן קונטה שחזר לישראל אחרי המכתב שהעבירה בית"ר ירושלים לנבחרת גינאה עורך אימון קל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי